آموزش

راهنمای کاربران مبتدی آیفون | تنظیمات اولیه گوشی‌های اپل

شما یک آیفون جدید خریداری می کنید. بعد از خرید آیفون چه باید کرد؟ راه اندازی دستگاه آیفون برای اولین بار می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد. شما باید عوامل زیادی از جمله تنظیمات شبکه، پیکربندی night shift یا تنظیم سیری برای استفاده از دستورات صوتی و … را در نظر بگیرید. دامنه ویژگی های آیفون بسیار گسترده است.

اگر از اندروید به آیفون سوئیچ می کنید، باید یک قدم اضافی برای درک و عادت به تفاوت های سیستم عامل آی او اس بردارید. شایان ذکر است که گوشی های هوشمند اندرویدی نسبت به آیفون تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و اگر قبلاً از آیفون استفاده می‌کردید اما تجربه ی استفاده از آخرین iOS را ندارید، چندین ویژگی جدید وجود دارد که می‌ توانید هنگام نصب آن، به آن ها آشنا شوید. در ادامه ی این مقاله از سایت اپل گلشن به تنظیمات اولیه آیفون و راهنمایی کاربران مبتدی می پردازیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

کاربران مبتدی اپل

کدام نسخه iOS یا مدل آیفون را باید انتخاب کنید؟

به عنوان اولین بار برای کار با آیفون، ابتدا باید اصول Ios (سیستم عامل تلفن اپل) را که استفاده از آن نسبتاً ساده است، بدانید. iOS به طور کلی شامل تنظیمات ویژه، صفحه نمایش چند لمسی، رابط کاربری آسان و برنامه‌های داخلی است تا بتوانید بیشترین بهره را از دستگاه ببرید.

قیمت، بررسی و خرید اینترنتی گوشی های آیفون

صرف نظر از مدل، همه آیفون ها از یک نرم افزار استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک مدل سازگار با 5G هستید، می توانید به سراغ آیفون 12 به بعد بروید. اگر نگرانی شما عملکرد خوب است، می توانید یک آیفون 8 پلاس تهیه کنید. یا اگر بودجه تنها هدف شما از خرید یک گوشی جدید است، می‌توانید آیفون SE بخرید. همه آنها به یک شکل استفاده می شوند. در ادامه لیستی از ده کاری که می توانید به عنوان اولین کار باآیفون برای راه اندازی تلفن خود و بهبود تجربه خود انجام دهید، را بررسی می کنیم.

کدام نسخه iOS یا مدل آیفون را باید انتخاب کنید؟

ساخت اپل آیدی (Apple ID)

برای شروع کار با آیفون و استفاده از بسیاری از ویژگی های دستگاه خود، باید یک حساب کاربری Apple ID ایجاد کنید. برای ساخت اپل آیدی می توانید از ایمیل اصلی خود یا هر آدرس ایمیل دیگری که انتخاب می کنید استفاده کنید.

اپل آیدی [مراحل ساخت + خرید اپل آیدی] ایجاد | بازیابی | حذف

پس از ایجاد، می‌توانید از App Store برای یافتن بهترین برنامه ‌های آیفون برای بهبود تجربه خود یا برنامه‌ های بومی مانند iTunes برای گوش دادن به موسیقی و پادکست مورد علاقه خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همگام سازی iCloud تنها در صورتی رخ می دهد که با همان Apple ID وارد شده باشید.

آیفون 13 | آیفون 13 مینی | آیفون 13 پرو | آیفون 13 پرو مکس | آیفون 12 مینی آیفون 12 | آیفون 12 پرو | آیفون 12 پرو مکس 

ساخت اپل آیدی (Apple ID)

همگام سازی دستگاه های iOS با iCloud

اگر از قبل Apple ID دارید، می‌توانید وارد سیستم شوید و داده‌هایی را که ممکن است در دستگاه‌های دیگر اپل مانند iPad یا iPhone دیگر داشته باشید، با iCloud همگام ‌سازی کنید. تمام اطلاعاتی که همگام‌سازی کرده‌اید به‌طور خودکار در آیفون جدید شما دانلود می‌شود و می‌توانید از آن برای ایجاد نسخه‌های پشتیبان جدید استفاده کنید. همگام سازی iCloud همچنین به شما اجازه می دهد تا محتوا را در دستگاه های iOS خود به طور یکپارچه به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، تصاویر iPad یا مخاطبین مدل قبلی آیفون شما در هر لحظه که دستگاه خود را همگام سازی کرده اید قابل دسترسی خواهند بود.

معرفی بهترین نمایندگی اپل در شیراز + آدرس | لیست قیمت ها

آیکلود

تنظیمات و پیکر بندی حریم خصوصی و تنظیمات امنیتی

می‌ توانید بررسی کنید که کدام برنامه‌ ها از موقعیت مکانی برای ردیابی اطلاعات شما استفاده می‌کنند و اجازه آن را می‌ دهند. برای ایمن ‌تر کردن بیشتر تلفنتان، می‌توانید Face ID، رمز عبور یا اثر انگشت خود را تنظیم کنید و برای ردیابی آیفون خود، می‌توانید از برنامه Find My iPhone استفاده کنید که می‌تواند صدای آیفون شما را در صورت گم شدن و قرار گرفتن در نزدیکی آن، پخش کند.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

فیس آیدی Face ID با ماسک [آپدیت iOS 15.4 | استفاده از اپل واچ]

تنظیمات و پیکر بندی حریم خصوصی و تنظیمات امنیتی

انتقال داده ها از اندروید به iOS

در سال 2015، اپل یک برنامه اندرویدی به نام Move to iOS معرفی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، اپلیکیشن Move to iOS به کاربرانی که قبلا از اندروید استفاده می کردند، کمک می‌کند تا داده‌های خود را به صورت یکپارچه به آیفون منتقل کنند. این انتقال یکی از مهم ‌ترین مراحل برای کاربران مبتدی آیفون است زیرا به آن‌ها اجازه می ‌دهد تا مخاطبین، عکس‌ها یا تقویم‌های خود را بدون نگرانی از انتقال دستی یا سایر راه ‌حل‌های خسته‌کننده شخص ثالث، در گوشی جدید خود داشته باشند.

اپل ایرپاد نسل سوم سفید | اپل ایرپاد پرو سفید | اپل ایرپاد نسل دو سفید

انتقال داده ها از اندروید به iOS

یادگیری نکات جدید و مهم ios

اپل یک برنامه داخلی به نام Tips را ارائه می دهد تا شما را در مراحل اولیه استفاده از آیفون به عنوان یک مبتدی، راهنمایی کند. این برنامه به شما نشان می دهد که چگونه از ویژگی های دستگاه جدید و برنامه های بومی خود با مجموعه هایی از یک موضوع خاص استفاده کنید. علاوه بر این، نکات جدید اغلب در این برنامه اضافه می‌شوند، بنابراین می‌توانید بعداً بازگردید و ببینید آیا می‌توانید چیز جدیدی در مورد iOS یاد بگیرید یا خیر.

راهنمای خرید آی مک (iMac) کامپیوترهای اپل

یادگیری نکات جدید و مهم ios

تنطیمات و پیکر بندی مرکز کنترل (Control Center)

اگر از پایین صفحه به بالا بکشید، مرکز کنترل را خواهید دید. برای استفاده از آن نیازی به حضور در صفحه اصلی ندارید. در اکثر برنامه ها قابل دسترسی است. با این حال، اگر نیاز به پیکربندی بیشتر دارید، می‌توانید به تنظیمات بروید و روی Control Center ضربه بزنید. مرکز کنترل برخی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی های آیفون مانند روشنایی صفحه نمایش، وای فای، بلوتوث، حالت مزاحم نشوید، شیفت شب، دوربین، ماشین حساب، تایمر، چراغ قوه، AirDrop، موسیقی، جهت گیری پرتره و … را ارائه می دهد.

خرید انواع آیپد پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

تنطیمات و پیکر بندی مرکز کنترل (Control Center)

باز کردن اعلان ها

انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا به مرکز اعلان دسترسی داشته باشید که در آن می‌توانید آخرین پیام‌ها، تماس‌ها، رویدادهای تقویم، یادآوری ‌ها و سایر اعلان‌ های برنامه را ببینید. همانطور که در مرکز کنترل، می توانید این منو را در تنظیمات بیشتر پیکربندی کنید.

خرید انواع آیپد ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

باز کردن اعلان ها

فعال کردن Night Shift

می‌توانید Night Shift را فعال کنید تا از تابش نور آبی نمایشگرتان جلوگیری کند که می‌ تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد و باعث خستگی چشم شود. این قابلیت به شما امکان می دهد در محیط های کم نور راحت از گوشی آیفون خود استفاده کنید و به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید. با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا، می‌توانید در مرکز کنترل (control center) به آن دسترسی پیدا کنید.

راهنمای خرید آیپد (iPad) تبلت های اپل

فعال کردن Night Shift

فعال کردن سیری

اگر از Google Now در تلفن اندرویدی خود استفاده کرده باشید، سیری نیز مانند همان خواهد بود. دستیار صوتی آیفون یا همان سیری به شما این امکان را می دهد که از ویژگی های معمولی iOS مانند برقراری تماس، تنظیم آلارم، یادداشت برداری و باز کردن واتس اپ و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. شما می توانید Siri را در اولین راه اندازی آیفون خود فعال کنید و یا بعد ها آن را در تنظیمات > سیری فعال کنید. برای دستور دادن به سیری، کافیست فقط بگویید: «Hey Siri».

خرید مک بوک پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

فعال کردن سیری

استفاده از قابلیت AirDrop

ویژگی AirDrop اشتراک‌گذاری اسناد، عکس‌ها، ویدیوها و فایل ‌ها را بین دستگاه ‌های اپل مانند سایر آیفون‌ ها، مک‌بوک‌ ها و آی‌پد ها آسان می‌کند. زمانی که دستگاه ها در نزدیکی هم هستند و به یک شبکه WiFi متصل می باشند، می‌توانید به صورت بی‌سیم فایل ها را انتقال دهید. برای استفاده از آن، زمانی که می‌خواهید یک مورد را به اشتراک بگذارید، AirDrop را از برگه اشتراک‌گذاری انتخاب کنید. این در واقع یکی از بهترین مزایای اکوسیستم اپل است.

خرید مک بوک ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

استفاده از قابلیت AirDrop

نتیجه گیری

تلفن‌های اپل به دلیل استفاده آسان، دوام و سال ‌ها پشتیبانی، حتی برای مدل‌ های به ظاهر قدیمی شناخته شده ‌اند. به عنوان اولین تجربه ی کار با آیفون، اپلیکیشن‌های داخلی اپل مانند Maps، Photos، Mail، Safari یا Siri، ارزش بیشتری به تجربه کاربر می‌افزایند. در این مقاله از سایت اپل گلشن هر آنچه لازم بود کاربران مبتدی اپل بدانند را مورد بررسی قرار دادیم.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *