آموزش

آموزش کار با اپلیکیشن Shortcuts + عکس مراحل

در اینجا میخواهیم نحوه استفاده از برنامه Shortcuts (شورتکات) در آیفون و یا آیپد را بررسی نماییم. احتمالا شما هم زمان زیادی را در آیفون، آی‌پد یا مک خود می‌گذرانید و کارهایی را یکی پس از دیگری در برنامه‌های مختلف انجام می‌دهید. فکر کنید اگر بتوانید کارهای روتین را به صورت خودکار در یک اقدام واحد ترکیب کنید، چقدر در زمان کار با گوشی صرفه جویی خواهد شد. شما می توانید تمامی کارها را با برنامه Shortcuts اپل به صورت میانبر ایجاد و با دسترسی سریع، راحت و در زمان کمتر انجام دهید.

برنامه Shortcuts با ارائه مجموعه ای از اقدامات از پیش تعریف شده، دسترسی به تعداد زیادی میانبر موجود و همچنین امکان ایجاد و اجرای شورتکات های سفارشی را فراهم می کند. این برنامه با iOS 12 یا بالاتر کار می کند، اما برای استفاده از همه عملکردهای آن، باید iOS 13 و بالاتر یا iPadOS 13.1 و بالاتر را اجرا کنید. در مک نیز به macOS Monterey 12.0 یا بالاتر نیاز دارید. همچنین بسیاری از میانبرها می‌توانند در اپل واچ با watchOS 7 یا بالاتر اجرا شوند.

اجرای یک شورتکات Run a Shortcut

اجرای شورتکات

ساده ترین راه برای اجرای شورتکات این است که اپلیکیشن Shortcuts را در دستگاه خود باز کنید و روی یک شورتکات از صفحه اصلی ضربه بزنید. یا از سیری بخواهید با گفتن «Hey Siri، [نام شورتکات]» آن را برای شما اجرا کند. تا زمانی که از یک حساب اپل در همه دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید، می‌توانید میانبرهایی را که ایجاد می‌کنید همگام‌سازی کنید تا در iPhone، iPad و Mac شما در دسترس باشند.

آموزش استفاده از اپلیکیشن شورتکات

شورتکات های آماده موجود در Starter Shortcut را می توانید انتخاب و امتحان کنید. مانند Take a Break برای روشن کردن حالت Do Not Disturb و تنظیم کردن آلارم های مختلف، شورتکات Text Last Image جهت ارسال آخرین عکس یا اسکرین‌شاتی که در دستگاه خود گرفته‌اید، شورتکات Shazam جهت شناسایی آهنگی که در حال پخش است و شورتکات Music Quiz که با مطرح کردن پنج سوال، به شما کمک می کند تا بتوانید حدس بزنید کدام آهنگ گوشیتان در حال پخش است.

شورتکات گالری Shortcut Gallery

آموزش کار ا برنامه شورتکات

شورتکات های دیگر را می توانید در قسمت گالری پیدا کنید. برای یافتن بخش های مختلف با شورتکات هایی که می توانید بسازید، روی گالری در اپلیکیشن ضربه بزنید. در بالای صفحه، دسته‌هایی اعم از سرگرمی و بازی با سیری Fun & Games with Siri، شورتکات های آماده برای شروع Starter Shortcut، شورتکات های دسترسی Shortcuts for Accessibility، شورتکات های استفاده از سیری Great with Siri، شورتکات های ویجت ها Wonderful Widget Shortcuts، شورتکات های موسیقی Apple Music و شورتکات هایی برای اشتراک‌ گذاری Shortcuts for Sharing را مشاهده خواهید کرد.

دسته‌های شورتکات دیگری در صفحه گالری وجود دارد، مانند Shortcuts from Your Apps که شورتکات هایی را بر اساس برنامه‌هایی که اغلب استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کند. بخش‌های انجام کار و سازماندهی Get Stuff Done and Get Organized، شورتکات های مرتبط با بهره‌وری را ارائه می‌دهند.

shortcuts app

بخش Stay Healthy، شورتکات های مرتبط با سلامتی را ارائه می دهد. برای یافتن شورتکات هایی که به شما در انجام وظایف آنلاین کمک می کند، بخش On Interweb را چک کنید. برای هر دسته می توانید روی آن ضربه بزنید و شورتکات خاصی را انتخاب نمایید، همچنین با کلیک روی Add Shortcut می توانید آن را در فولدر خود در زیر All Shortcuts قرار دهید. یک شورتکات از اینجا برای اجرا انتخاب کنید یا از سیری بخواهید آن را اجرا کند.

ساخت شورتکات Create a Shortcut

ساخت شورتکات Create a Shortcut

به جای انتخاب یکی از شورتکات های موجود، می توانید شورتکات خود را ایجاد کنید. All Shortcuts را انتخاب کنید و نماد مثبت (+) را بزنید تا یک شورتکات جدید ایجاد کنید. می توانید شورتکات هایی برای افزودن یک رویداد به تقویم، ایمیل برای مخاطب، جستجوی آدرس، پخش موسیقی، انتخاب عکس ها یا ویدیوهای خاص و موارد دیگر را ایجاد نمایید.

حتی می توانید چندین مورد از این وظایف را در یک شورتکات واحد ترکیب کنید. این برنامه اقدامات پیشنهادی را بر اساس وظایف رایج و سابقه شما نمایش می دهد. برای مشاهده اقدامات اضافی، روی یک دسته خاص ضربه بزنید یا All Actions را انتخاب کنید. برای این مثال، اجازه دهید یک شورتکات برای گرفتن یک عکس جدید ایجاد کنیم و سپس آن را برای کسی ایمیل کنیم.

ساخت شورتکات در گوشی

دسته Media را انتخاب کنید و عکس بگیرید. این اقدام به عنوان اولین مرحله در شورتکات شما ظاهر می شود. اگر این را در iPhone یا iPad ایجاد می‌کنید، می‌توانید Camera را انتخاب کنید و از دوربین جلو یا پشت استفاده کنید یا بخواهید هر بار از شما بخواهد که انتخاب کنید از کدام دوربین استفاده نمایید.

کار با اپلیکیشن شورتکات در آیفون

در قسمت سمت راست، به لیست دسته ها برگردید و اشتراک گذاری و سپس ارسال ایمیل را انتخاب کنید. برای اینکه هر بار یک عکس جدید برای یک شخص خاص ایمیل کنید، Recipient را انتخاب کنید و نام یا آدرس ایمیل شخص را تایپ کنید. برای ایجاد یک موضوع خاص، متغیر Subject را انتخاب کرده و متن خود را تایپ کنید. پس از اتمام، روی Done ضربه بزنید.

ساخت شورتکات در نرم افزار شورتکات

برای تغییر نام شورتکات، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید (در Mac، روی شورتکات کلیک راست کرده و تغییر نام Rename را انتخاب کنید). قسمت اسم را برای تغییر انتخاب کنید. از اینجا، همچنین می توانید هر یک از اقدامات یا سایر عناصر یک شوتکات را ویرایش کنید. پس از اتمام، گزینه Done را انتخاب کنید.

Shortcuts App Apple

درست مانند یک میانبر از قبل موجود، می توانید کار سفارشی خود را با انتخاب آن از کتابخانه یا گفتن "Hey, Siri, [نام شورتکات]" اجرا کنید.

ایجاد شورتکات های خودکار Create Automated Shortcuts

ساخت شورتکات های خودکار

شما می توانید با استفاده از ویژگی Automation شورتکات هایی ایجاد کنید که به طور خودکار اجرا شوند. از iPhone یا iPad، برنامه Shortcuts را باز کنید و روی تب Automation ضربه بزنید. در اینجا، می‌توانید Create Personal Automation را انتخاب کنید تا مورد جدید را ایجاد کنید که مستقیماً روی دستگاه Apple شما اجرا شود یا Create Home Automation که با ایجاد روی یک دستگاه برای تمامی افراد متصل به شبکه خانگی از طریق دستگاه هوشمند اجرا می‌شود.

سپس نوع رویدادی را که می خواهید یک عمل خاص ایجاد شود را انتخاب نمایید. برای مثال می‌توانید یک زمان از روز، آلارم، زمان سفر یا تنظیمات خاصی مانند فعال بودن حالت Airplane Mode یا اتصال AirPods به تلفن را انتخاب کنید. برخی رویدادها نیاز به فعال کردن گزینه های دیگر دارند، مانند روشن کردن حالت فوکوس Focus Mode یا مزاحم نشوید Do Not Disturb یا راه‌اندازی یک برنامه خاص.

Automated Shortcuts

به عنوان مثال، اجازه دهید با حالت Do Not Disturb کار کنیم. ممکن است هنگام خواب حالت Do Not Disturb را روشن کرده و بعد از بیدار شدن آن را خاموش کنید. حالا فرض کنید می‌خواهید هر روز صبح وقتی «مزاحم نشوید» را خاموش می‌کنید، موسیقی به‌طور خودکار پخش شود. در قسمت فوکوس، Do Not Disturb را انتخاب کنید. گزینه When Turning Off را علامت بزنید و تیک When Turning On را بردارید. روی Next ضربه بزنید.

آموزش برنامه شورتکات اپل

از پنجره Actions، یکی از اقدامات پیشنهادی (در صورت لزوم) را انتخاب کنید. در غیر این صورت، روی دکمه Add Action ضربه بزنید تا همه آنها را مشاهده کنید. در بخش پیشنهادات از برنامه‌های شما، اقداماتی بر اساس نحوه استفاده شما از دستگاهتان پیشنهاد می‌شود.       

می‌توانید یک برنامه خاص را اجرا کنید، یک اسکریپت راه‌اندازی کنید، یک عکس یا ویدیو بگیرید، یک لوکیشن دریافت کنید، یک فایل را باز یا ویرایش کنید، چیزی را از طریق ایمیل یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید، یا یک صفحه وب را باز کنید. در این حالت، روی اکشن Play Music و سپس روی Next ضربه بزنید. اکنون، روی Music ضربه بزنید و آهنگ خاصی را از لایبری موسیقی خود انتخاب کنید تا با خاموش کردن Do Not Disturb پخش شود.

نحوه کار با اپلیکیشن Shortcuts

در صفحه آخر، یک سوئیچ وجود دارد که می گوید قبل از اجرا بپرس Ask Before Running. اگر این سوئیچ روشن باشد، باید روی یک اعلان ضربه بزنید تا میانبر اجرا شود. اگر خاموش باشد، میانبر به طور خودکار بدون درخواست از شما اجرا می شود. بهتر است آن را برای این شورتکات خاموش کنید، سپس روی Done ضربه بزنید.

اپلیکیشن Shortcuts

می توانید شورتکات را با بازگشت به صفحه اصلی دستگاه خود آزمایش کنید. مطمئن شوید که حالت Do Not Disturb روشن است، سپس دوباره آن را خاموش کنید. یک اعلان به شما می گوید شورتکات در حال اجرا است و آهنگ انتخابی شما باید در دستگاه شروع به پخش کند.

اضافه کردن شورتکات ها به قسمت اشتراک‌گذاری Add Shortcuts to Share Sheet

اشتراک گذاری شورتکات ها

می توانید شورتکات های پشتیبانی شده را به Share Sheet که در iOS و iPadOS تعبیه شده است اضافه کنید، که به عنوان منوی دسترسی سریع عمل می کند. گالری را در برنامه Shortcuts باز کنید و دسته اشتراک‌گذاری Share Sheet را انتخاب کنید. هر یک از شورتکات های فهرست شده را که می خواهید اضافه کنید. اکنون، هنگامی که یک برنامه پشتیبانی شده مانند سافاری را باز می کنید، می توانید روی نماد اشتراک گذاری کلیک کنید. انگشت خود را به پایین منو بکشید و باید شورتکات هایی را که اضافه کرده اید ببینید. برای اجرا روی یک شورتکات خاص ضربه بزنید.

برنامه شورتکات

نحوه ویرایش جزئیات شورتکات Edit Shortcut Details

ویرایش شورتکات های آیفون

می توانید با ویرایش جزئیات یک شورتکات، دسترسی آن را افزایش دهید. در iPhone یا iPad خود، یک شورکات را انتخاب و نگه دارید و از منو باز شده جزئیات Details را انتخاب کنید. روی Add to Home Screen کلیک کنید تا آیکونی از شورتکات به صفحه اصلی خود اضافه شود. برای افزودن میانبر به ویژگی اشتراک گذاری، Show in Share Sheet را روشن کنید.

برای افزودن شورتکات به Apple Watch خود، Show on Apple Watch را روشن کنید. با این حال، در این مورد، برنامه به شما می گوید که آیا شورتکات از عملکردی استفاده می کند که می تواند روی ساعت اجرا شود یا خیر. همچنین می توانید شورتکات را در منو بار مک پین و آن را به عنوان یک اقدام سریع تنظیم کنید.

ایجاد ویجت برای شورتکات ها Create Widgets for Shortcuts

ساخت ویجت برای شورتکات

برای افزودن ویجت‌ها برای شورتکات های خود، روی صفحه اصلی انگشت خود را به سمت راست بکشید تا به صفحه ویجت ها برسید. روی دکمه Edit در پایین صفحه کلیک کنید و روی نماد مثبت (+) در بالا ضربه بزنید. انگشت خود را به پایین بکشید و Shortcuts را انتخاب نمایید. در میان طرح‌بندی‌های مختلف ویجت Shortcuts حرکت کنید و روی Add Widget ضربه بزنید تا قالب مورد نظر خود را قرار دهید.

اجرای شورتکات در اپل واچ  Run a Shortcut on Your Apple Watch

اجرا شورتکات روی اپل واچ

برای اجرای شورتکات روی اپل واچ خود، برنامه Shortcuts را باز کنید و روی میانبری که می خواهید اجرا شود ضربه بزنید. اگر تمام اقدامات شورتکات در ساعت هوشمند پشتیبانی شود، مستقیماً روی آن اجرا خواهد شد. در غیر این صورت، شورتکات روی آیفون شما اجرا می شود.

شورتکات ها را آنلاین پیدا کنید Find Shortcuts Online 

شما می توانید شورتکات هایی را که افراد دیگر ایجاد کرده اند را اضافه و استفاده کنید. روتین های مفیدی را در Reddit و ShortcutsGallery.com پیدا خواهید کرد. در اینجا چند مورد به عنوان مثال ذکر شده که می توانید در دستگاه خود دانلود کنید:

  • شورتکات Good Morning به شما خوش آمد می گوید، اخبار و آب و هوا را نشان می دهد و سپس با اپلیکیشن مورد نظر شما کار را به پایان می رساند.
  • با Good Night، سیری برای شما شب بخیر آرزو می کند و Do Not Disturb را روشن می کند.
  • شورتکاتSearch on…  انتخاب یک موتور جستجو یا سایت خاص را برای یافتن اطلاعات آسان می کند.
  • با شورتکات کارت ویزیت Airdrop، می توانید اطلاعات تماس خود را به عنوان کارت ویزیت مجازی برای شخصی ارسال کنید.
  • شورتکات Get Public Transport به شما می گوید که چگونه با استفاده از حمل و نقل عمومی به جایی برسید.
  • شورتکات  Meditation به شما امکان می دهد زمان خاصی را برای مدیتیشن تنظیم کنید. دستگاه شما «Do Not Disturb» را فعال می‌کند، برای شروع می‌لرزد و وقتی زمان شما تمام شد، صدای زنگی را پخش می‌کند.
  • از شورتکات  Download YouTube برای دانلود کلیپ های در حال پخش YouTube استفاده کنید. هنگام پخش یک ویدیو در دستگاه خود از این شورتکات استفاده کنید، سپس روی  Share > More > Shortcuts > Download YouTubeضربه بزنید تا آن را در آلبوم عکس خود ذخیره کنید.
  • Calculate Tip  راهی سریع و آسان برای محاسبه انعام به شما می دهد. شورتکات را اجرا کنید، سپس قیمت صورتحساب و درصدی را که می‌خواهید به عنوان انعام بگذارید وارد کنید.
  • Weight Logger  شاخص توده بدنی، BMI شما را محاسبه می کند و وزن شما را در برنامه iOS Health ثبت می کند.

اپل گلشن به عنوان یکی از معتبرترین ارائه کنندگان محصولات اصلی اپل، با 4 فروشگاه رسمی، از مطمعن ترین مراکز فروش محصولات اپل و ارائه انواع خدمات مربوط به این برند در ایران می باشد. همچنین سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *