آموزش

ماشین های اپل Apple Car [ مشخصات/عکس/قیمت]

در سال 2014، اپل کار بر روی "پروژه تایتان" را با بیش از 1000 کارشناس و مهندس خودرو شروع کرد که یک وسیله نقلیه الکتریکی را در مکانی مخفی در نزدیکی مقر این شرکت در کوپرتینو توسعه دادند. پروژه Apple Car در طول چندین سال گذشته چندین بار به دلیل اختلافات داخلی و مسائل رهبری تغییر کرده است، اما این پروژه در مسیر توسعه می باشد. اگرچه شایعات سال 2016 حاکی از آن بود که اپل برنامه های خود را برای توسعه خودرو کنار گذاشته است، اما تا سال 2020، دوباره این ایده به راه افتاد. در ادامه‌ی این مقاله از سایت اپل گلشن به بررسی ماشین های اپل می پردازیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

ماشین های اپل

توسعه ماشین های اپل

اکنون شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک خودروی کاملاً خود مختار است که برای رانندگی نیازی به مداخله کاربر ندارد و از هر خودروساز دیگری تا به امروز فراتر رفته است. این یک پروژه بسیار جاه طلبانه است و شایعات حاکی از آن است که اپل می خواهد خودرویی بدون فرمان و بدون پدال طراحی کند. رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل، جان جیاناندریا، پروژه Apple Car را رهبری می‌کند و کوین لینچ که به خاطر کارش در اپل واچ شناخته می ‌شود، نیز به تیم Car پیوسته که تا حد زیادی ایده ماشین های خودران اپل را پشتیبانی کرده است.

ترفند های مخفی آیفون [قابلیت های جذاب گوشی های اپل]

یک تراشه با قدرت بالا، طراحی شده توسط اپل در Apple Car وجود دارد و این پیشرفته ترین قطعه ای است که اپل تا به امروز توسعه داده است. این تراشه از پردازنده های عصبی ساخته شده است که می توانند بار باورنکردنی هوش مصنوعی مورد نیاز برای وسایل نقلیه خودران را تحمل کنند. انتظار می‌رود TSMC این تراشه را تولید کند و این همان شرکتی است که تراشه‌های آیفون، آی‌پد و مک را تولید می‌کند. از آنجایی که اپل تجربه ای در زمینه تولید خودرو ندارد، برای تولید خودرو، به شرکایی نیاز دارد و گفته می شود که اپل در حال کار بر روی تضمین مشارکت در صنعت خودرو است. هنوز مشخص نیست که اپل با چه کسی کار خواهد کرد، اما مذاکراتی را با هیوندا و سایر شرکت ها انجام داده است.

نکات و ترفند های سیستم عامل مک (mac) + [راه های تسلط حرفه ای بر MacOS]

ماشین های اپل به عنوان "محصول ستاره بعدی" اپل توصیف شده است و اپل می تواند یکپارچه سازی بهتری از سخت افزار، نرم افزار و خدمات را نسبت به رقبای بالقوه در بازار خودرو ارائه دهد. Apple Car احتمالاً به عنوان یک مدل بسیار سطح بالا از یک خودروی الکتریکی استاندارد، به بازار عرضه می شود. در ژوئن 2017، تیم کوک، مدیر عامل اپل، علناً در مورد کار اپل بر روی نرم افزار رانندگی خودکار صحبت کرد. اپل اغلب جزئیات مربوط به آنچه را که روی آن کار می کند به اشتراک نمی گذارد، اما وقتی نوبت به نرم افزار خودرو می رسد، به دلیل قوانین، ساکت ماندن سخت تر است. اپل قصد دارد تا سال 2025 خودروی خودران خود را روانه بازار کند، اما با توجه به ماهیت جاه طلبانه این پروژه، ممکن است به آن تاریخ هدف نرسد یا در نهایت پروژه به تعویق بیفتد.

توسعه ماشین های اپل

تاریخچه توسعه ماشین اپل

علاقه اپل به خودرو به قبل از تولید آیفون برمی گردد و مدیران اپل قبل از عرضه این دستگاه، در مورد ساخت خودرو صحبت می کردند. استیو جابز به فکر توسعه یک خودروی اپل بود و حتی در سال 2010 با سازنده خودروی سبک وزن و ارزان قیمت "V-Vehicle" ملاقات کرد، اما گفته می شود که در نهایت تصمیم گرفت در سال 2008 روی یک خودرو کار نکند و در عوض ترجیح داد توسعه را بر روی گوشی های آیفون خود متمرکز کند. با توجه به اینکه آیفون اکنون به عنوان سودآورترین دستگاه اپل است، اپل به راه های دیگر تحقیق و توسعه، روی آورده است و یک بار دیگر امکان پروژه مرتبط با خودرو را بررسی می کند. اولین جزئیات در مورد Apple Car در اوایل سال 2015 به بیرون درز کرد. رویترز بر این باور است که اپل قصد دارد تولید یک خودرو را در سال 2024 آغاز کند، اما تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، معتقد است که آماده شدن یک خودروی اپل برای عرضه، حداقل برای سال های 2025 تا 2027 خواهد بود.

آیفون 13 پرو مکس اپلآیفون 13 پرو اپل | آیفون 13 مینی اپل | آیفون 13 اپل

مدیران پروژه ی ماشین های اپل

پروژه Apple Car تغییرات متعددی در رهبری داشته و صدها کارمند در طول دوره توسعه اخراج شده اند، اما اکنون تحت رهبری جان جیاناندریا، مدیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل است که پس از باب منسفیلد، کنترل پروژه را به دست گرفت. منسفیلد در سال 2020 بازنشسته شد. کوین لینچ، که به دلیل توسعه پیشرو در اپل واچ شناخته می شود، به تیم خودروهای خودران اپل پیوست تا علاوه بر کار بر روی اپل واچ، بر توسعه Apple Car نظارت داشته باشد، بنابراین اپل استعدادهای برتر خود را در توسعه این خودرو دارد. لینچ جایگزین داگ فیل، مدیر سابق تسلا بود که در سپتامبر 2021 شرکت را ترک کرد.

طراحی و قابلیت های ماشین‌های اپل

مارک گورمن از بلومبرگ در اواخر سال 2021 این خبر را منتشر کرد که اپل تصمیم گرفته است تا پروژه خودروی خود را با طراحی یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار، ارائه دهد. اپل پروژه خودروی خود را بر روی یک وسیله نقلیه خودران متمرکز می کند که نیازی به تعامل با راننده ندارد، هدفی که دیگر خودروسازان مانند تسلا هنوز به آن دست نیافته اند. اپل دو مسیر برای توسعه خودرو دنبال می کرد. یکی با قابلیت های خودران محدود و دیگری با عملکرد کاملا خودران و اپل اکنون تصمیم گرفته است که مسیر دوم را تحت رهبری کوین لینچ دنبال کند. در این بخش به قابلیت های این ماشین خودران اپل می پردازیم

بدون فرمان و پدال

اپل می خواهد خودرویی طراحی کند که فرمان یا پدال نداشته باشد و فضای داخلی آن بر رانندگی بدون دست متمرکز باشد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل طرحی را مورد بحث قرار داده است که شبیه به Lifestyle Vehicle از Canoo باشد. در این خودرو، سواران به جای صندلی های استاندارد جلو و عقب، در کناره های خودرو می نشینند. با این حال، اپل ممکن است نتواند فرمان را بردارد، زیرا در مواقع اضطراری در دسترس بودن آن می تواند مفید باشد. ماشین بدون فرمان، نیازی به پدال های پا برای کنترل شتاب و ترمز نخواهد داشت، بنابراین ممکن است اپل نیز این موارد را کنار بگذارد. هنوز مشخص نیست که آیا برنامه های طراحی جاه طلبانه اپل به نتیجه می رسد یا خیر.

آیفون 12 پرو مکس اپل | آیفون 12 پرو اپل | آیفون 12 مینی اپل | آیفون 12 اپل

بدون فرمان و پدال

شاسی بلند

کوین لینچ گفته است که شاسی خودروی اولیه اپل می‌تواند مبتنی بر پلت‌فرم خودروی الکتریکی E-GMP (BEV) هیوندا باشد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق می‌افتد، زیرا ممکن است این شرکت نتواند با هیوندا همکاری نماید.

سیستم اطلاعات

اپل طرح هایی با صفحه نمایش لمسی بزرگ شبیه آی پد در وسط خودرو در نظر گرفته است که چندان بی شباهت به طراحی خودروهای تسلا نخواهد بود. کاربران می توانند با پنل مرکزی تعامل داشته باشند و با دستگاه ها و سرویس های فعلی اپل یکپارچه شوند.

بهترین گوشی های سال 2022 | اندرویدiOS [گیمینگ – 5G و …]

سیستم اطلاعات

پردازنده

پردازنده‌ای که برای این خودرو در حال توسعه است توسط گروه مهندسی سیلیکون اپل ساخته شده است که پردازنده‌های M1 مک، آیفون و سایر دستگاه‌ها را نیز ساخته است. بلومبرگ این تراشه را پیشرفته‌ترین قطعه‌ای توصیف می‌کند که اپل طراحی کرده است. گفته می‌شود که این پردازنده از پردازنده‌های عصبی تشکیل شده است که می‌توانند نیازهای هوش مصنوعی رانندگی خودران را مدیریت کنند. یکی از تحلیلگران EETimes می گوید که این تراشه می تواند "C1" نامیده شود و شاید بتوان بر اساس پردازنده A12 Bionic باشد.

نحوه کار و تنظیمات ایرپاد AirPods + [آموزش تصویری راه اندازی | دسترسی ها]

ایمنی

ایمنی یک نقطه کانونی اصلی در طراحی ماشین اپل است. اپل می‌خواهد وسیله نقلیه ایمن‌تری نسبت به شرکت‌هایی مانند تسلا یا Waymo بسازد، بنابراین مهندسان در حال ساخت سیستم‌های اضافی و پشتیبان هستند که از خرابی سیستم ماشین جلوگیری کنند. اگر اپل بخواهد وسیله نقلیه را تا حد امکان برای رانندگان ایمن کند، ممکن است حذف فرمان خودرو در نهایت غیرممکن باشد.

بازیابی اطلاعات آیفون [ریکاوری عکس/فیلم/ویس پاک شده]

شارژ و باتری

ماشین اپل می تواند با سیستم شارژ ترکیبی، با استانداردی که برای شارژ خودروهای الکتریکی استفاده می شود، سازگار باشد. شرکت‌هایی مانند تسلا، بی‌ام‌و، فورد، جنرال موتورز، کیا، هیوندا و سایرین، همگی از CCS پشتیبانی می‌کنند و اتخاذ همین استاندارد به دارندگان خودروهای اپل اجازه می‌دهد از ایستگاه‌های شارژی که از قبل در دسترس هستند استفاده کنند. اپل در حال توسعه یک طرح باتری جدید است که این پتانسیل را دارد که به طور اساسی هزینه باتری ها را کاهش و برد خودرو را افزایش دهد. اپل در حال ایجاد یک طرح تک سلولی است که سلول‌های باتری را بزرگ می‌کند و با برداشتن کیسه‌ها و ماژول‌هایی که مواد باتری را در خود جای می‌دهند، فضای داخل بسته باتری را آزاد می‌کند.

اپل آیدی [مراحل ساخت + خرید اپل آیدی] ایجاد | بازیابی | حذف

شارژ و باتری

حسگرها

اپل با چهار تامین کننده سنسورهای LiDAR که کوچکتر، مقرون به صرفه تر و آسان تر از سیستم های LiDAR فعلی تولید می شوند مذاکره کرده است که برای استفاده در خودروهای تولید انبوه بسیار حجیم و گران هستند. اپل به دنبال یک طراحی انقلابی است که به طور بالقوه می تواند در خودروهای خودران آینده استفاده شود.

کدام شرکت خودرو سازی در ساخت ماشین های اپل مشارکت می کند؟

از اوایل سال 2021، شایعات متعددی حاکی از آن است که اپل با تامین‌کنندگان مشهور لوازم الکترونیکی خودکار برای قطعات یک محصول بالقوه مرتبط با خودرو وارد مذاکره شده است و همچنین گفته می‌شود اپل در حال کار برای ایجاد یک مرکز تولید در ایالات متحده است.

اپل واچ سری 7 | اپل واچ سری 6 | اپل واچ سری 5 | اپل واچ سری SE

شایعه شده بود که اپل قصد دارد با هیوندا برای تولید Apple Car همکاری کند. شایعات حاکی از آن است که تحت شراکت با هیوندا، هیوندا موبیس مسئولیت طراحی و تولید برخی از قطعات اپل خودرو را بر عهده خواهد داشت و شرکت وابسته به گروه هیوندا، یعنی شرکت کیا، خط تولید خودروهای اپل را در ایالات متحده ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود که مدیران هیوندا بر سر مواردی در معامله با اپل اختلاف نظر دارند. طبق گزارش ها، اپل هیوندا کیا را برای مشارکت در نظر گرفت، زیرا این معامله به اپل امکان دسترسی به یک خودروساز معتبر با قابلیت تولید خودرو در آمریکای شمالی را می داد. هیوندا کیا همچنین مایل بود به اپل کنترل نرم افزار و سخت افزار Apple Car را بدهد.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

 

کدام شرکت خودرو سازی در ساخت ماشین های اپل مشارکت می کند؟

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت اپل گلشن به بررسی ماشین های اپل پرداختیم. ماشین های اپل هنوز تولید یا به بازار عرضه نشده اند اما شایعاتی در خصوص طراحی و توسعه ی آن وجود دارد. گفته می شود این ماشین ها ممکن است بدون فرمان و پدال تولید شوند به طوری که نیاز به حضور راننده نداشته باشد.

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

آیفون 14 [مشخصات iPhone 14 | تاریخ عرضه] + قیمت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *