آموزش

رفع سوسو زدن صفحه آیفون [حل مشکلات+علت لرزش صفحه نمایش]

آیا این تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که صفحه آیفون شما سوسو بزند؟ شما آخرین سری آیفون را خریداری کردید و بسیار هیجان زده بودید و امیدوار بودید که گوشی تا زمانی که می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. اما چند ماه بعد متوجه شدید که صفحه نمایش آیفون در حال سوسو زدن یا لرزش است یا گاهی اوقات نور صفحه نمایش کم و زیاد می شود یا واکنشی نشان نمی دهد.

احتمالا در چنینی شرایطی از فکر خرید مجدد آیفون جدید بسیار ناامید خواهید شد، اما نگران نباشید، آنچه که تجربه می کنید یک مشکل کاملا رایج در بین کاربران آیفون است. این مقاله از سایت اپل گلشن به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید مشکل سوسو زدن صفحه آیفون را به راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای حل کنید.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

سوسو زدن صفحه آیفون

علائم سوسو زدن (چشمک زدن) صفحه آیفون

قبل از شروع، بیایید نگاهی گذرا به علائم سوسو زدن یا اختلال در صفحه نمایش آیفون بیندازیم:

  • نمایش تصویر خراب یا کشیده روی صفحه نمایش.
  • تصویر برای چند ثانیه عادی به نظر می رسد اما دوباره شروع به تغییر شکل می کند.
  • هنگامی که می خواهید آن را لمس کنید، یک ناحیه روی صفحه نمایش خاکستری، سفید، سیاه یا رنگ های ثابت دیگری مانند آبی را نشان می دهد.
  • به طور تصادفی صفحه نمایش را به قسمت های مختلف آیفون منتقل کنید. وقتی می‌خواهید روی صفحه نمایشگر را به سمت پایین یا بالا بکشید، صفحه به‌گونه‌ای حرکت می‌کند که انگار چیزی زیر انگشت شماست.
  • شناسه لمسی و یا دکمه خانه (home) به درستی کار نمی کند یا پاسخ نمی دهد.

خرید انواع گوشی های آیفون از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

علائم سوسو زدن (چشمک زدن) صفحه آیفون

علت پرپر زدن صفحه گوشی (چرا صفحه نمایش آیفون من سوسو می زند یا مشکل دارد؟)

دلایل مختلفی می تواند باعث سوسو زدن یا اختلال در صفحه نمایش آیفون شما شود. این دلایل عبارتند از:

گرم شدن گوشی آیفون

آیفون در حال گرم شدن است و وقتی خیلی داغ می شود، صفحه نمایش آیفون به لمس شما پاسخ نمی دهد. اگر متوجه شده اید که تلفن شما گرمتر از حد معمولی شده است، وقت آن رسیده است که برنامه یا نرم افزاری که در پس زمینه در حال اجرا هستند را بررسی کنید چرا که ممکن است باعث تداخل سیستم شوند که به نوبه خود گرما ایجاد می کند.

کمبود حافظه و فضای ذخیره سازی آیفون

اگر آیفون شما مشکل حافظه دارد ، به عنوان مثال، فضای ذخیره‌سازی کافی ندارد یا رم آن کم است، ممکن است گوشی شما از نظر عملکرد با مشکل مواجه شود. روشن و خاموش شدن صفحه نمایش آیفون، عدم پاسخگویی نمایشگرها، عملکرد ضعیف تنها چند نمونه از مشکلات آیفون شما هستند که ممکن است ناشی از کمبود رم و فضای ذخیره سازی باشد.

خرید مک بوک ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

نرم افزارهای خراب و بی کیفیت

ممکن است مشکل سوسو زدن صفحه نمایش آیفون به دلیل نرم افزارهای خراب، ایجاد می شود. یک سیستم عامل (OS) بر روی آیفون نصب شده است که وظیفه عملکرد روان گوشی را بر عهده دارد. اگر این نرم افزار دستکاری شود، مانند زمانی که شما یک دسته از نرم افزارهای مزخرف را به جای برنامه های مفید دانلود می کنید، یا زمانی که آیفون خود را جیلبریک می کنید و نرم افزارهای شخص ثالث زیادی را نصب می کنید که با سیستم عامل گوشی سازگاری ندارند، می تواند مشکلاتی ایجاد کند که یکی از آنها مشکل سوسو زدن صفحه است.

خرید مک بوک پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

به روزرسانی iOS

به‌روزرسانی اخیر iOS ممکن است به برخی از فایل‌های صفحه آسیب برساند و به نوبه خود باعث سوسو زدن یا اختلال در صفحه نمایش آیفون شود.

خرید انواع لوازم جانبی مک بوک

برای رفع مشکل سوسو زدن/اشکال صفحه نمایش آیفون چه باید کرد؟

اکنون که متوجه شدیم چه چیزی باعث سوسو زدن یا کم و زیاد شدن نور صفحه آیفون می شود، بیایید به نحوه رفع آن بپردازیم. در ادامه راه حل هایی ارائه می دهیم که مطمئناً به شما در حل این مشکل کمک می کند.

راهنمای خرید آیپد (iPad) تبلت های اپل

نکاتی که باید قبل از رفع سوسو زدن صفحه نمایش آیفون انجام دهید.

  1. قبل از رفع مشکل سوسو زدن صفحه نمایش آیفون خود، لطفاً مطمئن شوید که ابتدا مراحل زیر را انجام داده اید:
  2. قبل از شروع فرآیند رفع لرزش یا عدم پاسخگویی صفحه نمایش آیفون، اطمینان حاصل کنید که از هر چیزی که ارزشمند می دانید در iTunes، iCloud یا Google نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.
  3. همچنین، «Touch ID/Passcode» را در «تنظیمات» در بخش «Touch ID/Passcode» خاموش کنید. مهم است که شناسه لمسی/رمز عبور را خاموش کنید تا بتوانید وقتی گوشی خود در حالت بازیابی است، پس از اتمام بازنشانی، به آن دسترسی داشته باشید.
  4. رایانه شخصی یا مک را با iTunes نصب شده روی آن آماده کنید و آیفون خود را با کابل USB وصل کنید، سپس iTunes را در رایانه خود باز کنید.
  5. و در نهایت آیفون خود را ریبوت کنید.

خرید انواع آیپد ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

رفع سوسو زدن صفحه آیفون

در اینجا 6 راه حل مفید برای رفع سوسو زدن صفحه آیفون را بررسی می کنیم:

راه حل 1: برخی از تنظیمات را در آیفون خود دستکاری کنید.

خب، اولین قدمی که باید انجام دهید این است که برخی تنظیمات را در آیفون خود انجام دهید. برای رفع این مشکل آزاردهنده تلفن خود، موارد زیر را تنظیم کنید:

روشنایی خودکار را خاموش کنید. بررسی کنید که آیا «روشنایی خودکار» در « تنظیمات » در « نمایش محل‌ها » خاموش است یا خیر . اگر روشن است، آن را با ضربه زدن روی ضامن خاموش کنید و سپس از تنظیمات خارج شوید. غیرفعال کردن این ویژگی به حفظ سطح دقیق روشنایی صفحه و کاهش وقوع سوسو زدنو کم و زیاد شدن نور صفحه کمک می کند.

راهنمای خرید آی مک (iMac) کامپیوترهای اپل

راه حل 1: برخی از تنظیمات را در آیفون خود دستکاری کنید.

وضعیت حافظه را بررسی کنید. به « تنظیمات » بروید، روی « عمومی » ضربه بزنید و سپس به « ذخیره‌سازی آیفون » بروید، جایی که می‌توانید میزان فضای حافظه موجود در گوشی خود را ببینید. اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما تمام شده باشد، ممکن است منجر به مشکلات باگ یا خروج اجباری برنامه ها شود، بنابراین سعی کنید در صورت امکان با حذف برخی از فایل های غیر ضروری، حافظه را ارتقا دهید.

خرید انواع آیپد پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

راه حل 1

کاهش شفافیت را روشن کنید. اگر از مدل آیفونی استفاده می‌کنید که iOS 10 یا پایین‌تر را اجرا می‌کند، به « تنظیمات » > « عمومی » بروید و « کاهش شفافیت » را در زیر « دسترسی » روشن کنید. این امر به کاهش اثرات شفافیت گوشی شما کمک می کند و همچنین به تشخیص لمسی دستگاه شما کمک می کند که می تواند دلیلی برای مشکلات سوسو زدن یا ایراد صفحه نمایش باشد.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

برخی از تنظیمات را در آیفون خود دستکاری کنید.

راه حل 2: خروج اجباری از یک برنامه خاص

اگر هنگام باز کردن یک برنامه خاص، صفحه نمایش آیفون شما سوسو می زند، سعی کنید ابتدا با دوبار کلیک کردن روی دکمه «Home» یا کشیدن انگشت از صفحه اصلی آیفون به بالا، برنامه را به اجبار ترک کنید. با این کار همه برنامه‌های پس‌زمینه شما ظاهر می‌شود، جایی که می‌توانید ببینید کدام برنامه خاص ممکن است باعث این مشکل شده باشد. سپس، کافی است آن برنامه خاص را به سمت بالا و خارج از صفحه بکشید تا از آن خارج شوید. این یک راه سریع برای خروج اجباری از برنامه هایی است که باعث ایجاد مشکلات سوسو زدن صفحه نمایش آیفون می شوند.

آیفون 13 | آیفون 13 مینی | آیفون 13 پرو | آیفون 13 پرو مکس | آیفون 12 مینی آیفون 12 | آیفون 12 پرو | آیفون 12 پرو مکس 

راه حل 3: راه اندازی مجدد آیفون (hard reboot)

هنگامی که صفحه نمایش آیفون شما هنگام نگه داشتن آن می لرزد، می توانید آیفون خود را راه اندازی مجدد کنید. بسته به مدلی که استفاده می کنید، راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد:

  • اگر دستگاه شما آیفون 8 یا نسخه جدیدتر است، باید دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید و در نهایت دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود.
  • اگر دستگاه شما iPhone 7/7 Plus است، دکمه های کاهش صدا و پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل نشان داده شود.
  • اگر iPhone 6s یا نسخه قبلی دارید، دکمه پاور را با دکمه Home به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اپل واچ سری 7 | اپل واچ سری 6 | اپل واچ سری 5 | اپل واچ سری SE

راه حل 4: رفع سوسو زدن صفحه آیفون با WooTechy iPhixer

اگر نمی‌خواهید هنگام حل مشکل سوسو زدن یا ایراد صفحه آیفون خود با سریع‌ترین سرعت و بالاترین میزان موفقیت خطر از دست دادن داده‌ها را به خطر بیندازید، باید از ابزارهای شخص ثالث مانند WooTechy iPhixer استفاده کنید. این برنامه سیستم عامل آیفون شما (شامل iOS 15) را بدون دردسر به حالت عملکردی باز می گرداند.

ویژگی های کلیدی iPhixer:

  • تمام مشکلات صفحه نمایش آیفون مانند سوسو زدن صفحه آیفون، صفحه سیاه، صفحه خاکستری و غیره را بدون از دست دادن اطلاعات برطرف می کند.
  • پشتیبانی از تمامی مدل‌های نسخه‌های آیفون و iOS مانند آیفون 13 و iOS 15
  • بهترین جایگزین برای iTunes برای بازگرداندن آیفون به حالت عادی بدون هیچ خطای دیگری.
  • دارای رابط کاربر پسند فوق العاده و مراحل کار آسان است.
  • دانلود برنامه WooTechy iPhixer

آیمک 24 اینچ 2021 اپل با تراشه M1 | آیمک 21.5 اینچ 2020 اپل | آیمک 27 اینچ 2020 اپل | آیمک 27 اینچ 2019 اپل | آیمک 21.5 اینچ 2019 اپل

نحوه رفع سوسو زدن آیفون با برنامه WooTechy iPhixer

در اینجا مراحل نحوه رفع سوسو زدن صفحه نمایش آیفون با استفاده از Wootechy iPhixer آورده شده است:

  • iPhixer را بر روی رایانه خود دریافت کرده و آن را راه اندازی کنید. " حالت استاندارد " را در رابط اصلی انتخاب کنید.

  • آیفون خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و روی دکمه Next ضربه بزنید. اگر آیفون شما شناسایی نشد، دستورالعمل‌ های روی صفحه را دنبال کنید تا آن را در حالت بازیابی یا DFU قرار دهید.

  • برای دریافت سخت ‌افزاری که نرم‌افزار ارائه می‌کند، روی دکمه « دانلود » کلیک کنید.

  • روی دکمه " شروع " کلیک کنید. iPhixer شروع به رفع مشکل سوسو زدن صفحه آیفون شما در طول به روز رسانی می کند. هنگامی که این فرآیند در حال انجام است، آیفون خود را از برق جدا نکنید و از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به آیفون شما آسیب برساند. وقتی کارتان تمام شد، آیفون شما به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.

راه حل 5: آیفون خود را در حالت DFU قرار دهید.

اگر هیچ یک از روش های بالا کار نمی کند، باید آیفون خود را با DFU بازیابی کنید. بازیابی DFU یا Device Firmware Update فرآیند پیچیده ای است که به تغییر سیستم عامل دستگاه شما کار می کند. اگر نمی دانید چگونه آیفون خود را DFU بازیابی کنید، این مراحل زیر به شما کمک می کند تا دقیقاً این کار را انجام دهید. روش های مختلفی برای انجام این کار بسته به نوع دستگاه شما وجود دارد:

برای آیفون با ویژگی Face ID: با باز کردن iTunes یا Finder دستگاه خود را به رایانه خود وصل کنید. سپس به ترتیب دکمه های افزایش و کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه سیاه شود. به محض اینکه صفحه سیاه شد، دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را فشار دهید. هر دو دکمه را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. پس از آن، دکمه پاور را رها کنید اما دکمه کاهش صدا را نگه دارید . پس از پنج ثانیه، می توانید دکمه صدا را رها کنید. اگر صفحه نمایش روشن است اما خالی است، به این معنی است که آیفون شما وارد حالت DFU شده است.

برای iPhone 7/7 Plus: با باز کردن iTunes یا Finder آن را به رایانه خود وصل کنید. سپس دکمه Side و دکمه کاهش صدا آیفون خود را به مدت 8 تا 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس دکمه Side را رها کنید اما دکمه کاهش صدا را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

برای iPhone 6s و مدل‌های پایین‌تر: با باز کردن iTunes یا Finder آن را به رایانه خود وصل کنید. سپس دکمه Side و دکمه Home آیفون خود را به مدت 8 تا 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. پس از آن، می توانید دکمه Side را رها کنید اما دکمه Home را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس، یک پیام در صفحه iTunes ظاهر می شود. برای رفع مشکل سوسو زدن صفحه نمایش آیفون، روی OK و Restore گزینه های آیفون کلیک کنید.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

راه حل 5: آیفون خود را در حالت DFU قرار دهید.

راه حل 6: از برنامه تعمیر چند لمسی اپل استفاده کنید.

برخی از دستگاه‌های آیفون 6 پلاس ممکن است گهگاه به دلیل نقص قطعه در دستگاه با مشکلات لمسی مواجه شوند. این مشکل فقط روی برخی از دستگاه‌های iPhone 6 Plus که بین سپتامبر و اکتبر 2015 تولید شده‌اند، تأثیر می‌گذارد. اگر در زمانی که دستگاه شما در گارانتی است، با مشکلات لمسی در iPhone 6 Plus خود مواجه شده‌اید، با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. آنها دستگاه های واجد شرایط را تعمیر خواهند کرد.

نتیجه گیری

از آنجایی که سوسو زدن یا ایراد صفحه آیفون یک مشکل رایج است که ممکن است برای هر دستگاه آیفونی رخ دهد، یادگیری نحوه تعمیر صفحه نمایش لمسی بسیار مهم است. روش‌های فوق، به‌ویژه استفاده از نرم‌افزار تعمیر iOS iPhixer WooTechy ، همگی در حل این مشکل در دستگاه‌های iOS مؤثر هستند. بدون توجه به مدلی که دارید، باید بتوانید به رفع سریع و آسان سوسو زدن صفحه آیفون خود برسید.

اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده در این مقاله برای رفع سوسو زدن صفحه آیفون شما جواب نداد، می توانید با مراجعه به یکی از بهترین نمایندگی تعمیرات محصولات اپل، اپل گلشن مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *