آموزش

مقایسه “اپل مپ Maps” و “گوگل مپ Google maps” | امکانات/قابلیت ها

اپل مپ در دهه خود در بازار راه طولانی را پیموده است در عین حال گوگل مپ نیز از پیشرفت خود دست برنداشته است. هنگامی که اپل در سال 2013 اپل مپ را جایگزین گوگل مپ کرد، دوره ای از هرج و مرج رخ داد. داده‌های نقشه اولیه بسیار کم، جهت‌ها کاملاً اشتباه و تصاویر بسیار بد بود. با این حال، اپل ده سال فرصت داشته تا بر اساس آن شکست اولیه و به عنوان یک رقیب شایسته برای Google Maps فعالیت کند. اکنون اپل حتی در برخی موارد از نظر تجربه، مجموعه ویژگی‌ها و جزئیات نقشه از گوگل پیشی گرفته است. در این مقاله از سایت اپل گلشن به مقایسه ی apple map و google map می پردازیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مقایسه اپل مپ و گوگل مپ

در دسترس بودن اپل مپ و گوگل مپ

مانند بسیاری از خدمات اپل، اپل مپ نیز منحصر به محصولات خود این شرکت است. این بدان معناست که هرکسی که از آیفون، مک یا سایر دستگاه‌های ساخت اپل استفاده نمی‌کند، راه دسترسی به این برنامه را ندارد. اما گوگل مپ کاملاً برعکس است و تقریباً در هر دستگاهی به شکلی در دسترس است. اندروید، ویندوز، آیفون، مک، حتی کارپلی اپل. اگر روزی از دستگاه جدیدی استفاده کنید و نیاز به راهنمایی داشته باشید، آشنایی فعلی شما با Google Maps به خوبی به شما کمک خواهد کرد. ورود به سیستم با حساب Google خود همچنین به طور خودکار تمام داده های شما از جمله سابقه سفر و مکان های مورد علاقه را همگام می کند. در حالی که اپل دستگاه های زیادی دارد که همه آنها دارای نوعی نقشه اپل هستند، اما برای شکست دادن دسترسی جهانی گوگل کافی نیست.

مقایسه رابط گوگل مپ و اپل مپ

پس از چندین سال اصلاح، اپل مپ و گوگل مپ هر دو رابط بسیار متمرکزی را ارائه می دهند که استفاده از آن بسیار آسان است. با این حال، نحوه ارائه آن اطلاعات کاملاً متفاوت است. Apple Maps یک رویکرد بسیار ساده برای این کار دارد و از رابطی که تقریباً همه چیز را برای سهولت استفاده در یک مکان نگه می‌دارد، استفاده می کند. وقتی نوار جستجو را باز می کنید، تاریخچه جستجوی اخیر، مکان های ذخیره شده، و اطلاعات مربوط به مشاغل و مکان ها را می توانید پیدا کنید.

مهمتر از همه، این نوار جستجو تا زمانی که روی یک مکان کلیک نکنید، همان جا باقی می ماند و اگر می خواهید از شر آن خلاص شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه X در گوشه ضربه بزنید.

خرید انواع گوشی های آیفون از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

از سوی دیگر، گوگل دکمه ها و نوار ابزارها را در همه جا دارد. در بالای صفحه تلفن شما نوار جستجو قرار دارد که اطلاعات حساب را نیز در خود جای می دهد و بالای دکمه های اختصاصی برای یافتن امکانات محلی قرار دارد. اگر همیشه نیاز دارید که سریع یک رستوران یا پمپ بنزین پیدا کنید، احتمالاً این قابلیت برای شما بسیار مفید خواهد بود.

به همین ترتیب در پایین صفحه، منویی وجود دارد که به شما امکان می دهد به ویژگی های کاوش و رفت و آمد، مکان های ذخیره شده، اخبار محلی و گزینه مشارکت در پایگاه داده نقشه برداری Google دسترسی داشته باشید. اگر به وسط صفحه ضربه بزنید، همه این موارد ناپدید می‌شوند، بنابراین می‌توانید یک نقشه کاملاً مرتب را ببینید.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

مقایسه رابط گوگل مپ و اپل مپ

طراحی نقشه در اپل مپ و گوگل مپ

اپل مپ مانند رابط کاربری خود، رویکرد مینیمالیستی تری را برای طراحی نقشه خود انتخاب کرده است. در حالی که اطلاعات زیادی در اختیار دارد، نقشه های اپل در واقع جزئیات را خیلی به شما نشان نمی دهد مگر اینکه تا آخر بزرگنمایی کنید. از طرفی گوگل با بزرگنمایی بیشتر، اطلاعات بیشتری را به شما نشان می دهد و شروع به نمایش مقدار زیادی از اطلاعات می کند. نمایش این اطلاعات خیلی زودتر از نقشه های اپل انجام می شود.

خرید انواع آیپد پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

لازم به ذکر است که هر دوی آنها همیشه موارد ضروری را بدون توجه به اینکه چگونه نقشه را مشاهده می کنید، نشان می دهند. جاده ها، مکان ها، نقاط دیدنی و همه چیز در آن نشان داده می شود. تنها تفاوت واقعی آنها در طراحی نقشه این است که چقدر اطلاعات اضافی از جمله مشاغل، نام جاده های کوچکتر و … نمایش داده می شود. همچنین هر دوی آنها از یک حالت تاریک استفاده می کنند که باعث می شود در هنگام رانندگی در شب، باعث ناراحتی و اذیت چشم ها نشود.

خرید انواع آیپد ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

گوگل مپ همچنین شروع به ارائه جزئیات اضافی اما مفید مانند علائم ایست، عابر پیاده و … کرده است. از iOS 15، اپل نیز اضافه کردن اطلاعاتی نظیر خطوط چرخش، خطوط اتوبوس و تاکسی و گذرگاه را آغاز کرده است. هر دو برنامه اطلاعات مورد نیاز شما را دارند، اما رویکرد Apple Maps کمتر است و کار را برای چشم ها بسیار آسان‌تر می‌کند. اطلاعات اضافی Google Maps گاهی اوقات می تواند حواس شما را پرت کند و این آخرین چیزی است که در صورت گم شدن و تلاش برای جهت گیری خود به آن نیاز دارید.

ناوبری گوگل مپ در مقابل اپل مپ

تفاوت بسیار کمی در این که چگونه اپل مپ و گوگل مپ مکان ها را به شما  نشان می دهند، وجود دارد. هر دو سرویس پیشرفت شما را در طول سفر از جمله زمان سفر و مسافت سفر، ETA فعلی شما و مرتبط‌ترین دستورالعمل در آن نقطه از زمان و … را دنبال می‌کنند. بنابراین اگر لازم است ده مایل دیگر در اتوبان بمانید، این مپ ها به شما اطلاع می دهند و اگر لازم باشد تغییر مسیر بدهید سریعا اطلاع رسانی می کنند.

ماشین های اپل Apple Car [ مشخصات/عکس/قیمت]

هر دو سرویس می توانند به شما بگویند که شرایط فعلی مسیر شما از جمله ترافیک، بسته شدن جاده ها و … چگونه است. همچنین اگر مسیری که در آن هستید شلوغ باشد، هر دو برنامه مسیرهای جایگزینی را پیشنهاد می‌کنند. مهم نیست که چگونه قصد سفر دارید، زیرا نقشه های اپل و نقشه های گوگل می توانند مسیرهایی را برای رانندگان، پیاده روی ها، دوچرخه سواران و کسانی که با وسایل نقلیه عمومی سفر می کنند، ایجاد کنند.

خرید مک بوک پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

ناوبری گوگل مپ در مقابل اپل مپ

ترافیک در گوگل مپ و اپل مپ

هم Google Maps و هم Apple Maps به داده‌های ترافیک بلادرنگ دسترسی دارند و می‌توانند به شما اطلاع دهند که آیا در طول مسیر خود با مشکلی نظیر بسته شدن جاده ها، ترافیک سنگین و … مواجه خواهید شد یا خیر. همچنین هر دو برنامه به شما امکان می‌دهند مشکلات جاده از قبیل تصادف، دوربین سرعت یا خطرات کلی که ممکن است بر زمان سفر تأثیر بگذارد را مشاهده کنید.

خرید مک بوک ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

گوگل به لطف وجود ویژگی «Commute» خود در اینجا برتری دارد. هنگامی که محل کار و منزل خود را در تنظیمات ثبت کردید، ضربه زدن روی مبدا و مقصد به شما نشان می دهد که چه مسیری را در پیش دارید. گوگل مپ به شما می‌گوید که رسیدن به مقصد شما چقدر طول می‌کشد، کدام جاده‌های اصلی را طی کنید و چقدر آن جاده‌ها شلوغ هستند. اگر آن مسیر مطابق میل شما نیست، می توانید یکی از چندین گزینه مختلف را انتخاب کنید.

 حمل و نقل عمومی در گوگل مپ و اپل مپ

اگر سفر با ماشین شخصی برای شما مناسب یا مقدور نیست، نقشه های گوگل و اپل مپ می توانند اطلاعات حمل و نقل عمومی را برای مسیر رفت و آمد در اختیار شما قرار دهند. در هر دو برنامه، انتخاب مقصد و سپس زدن گزینه «حمل و نقل عمومی» در بالای صفحه وجود دارد.

آیفون 13 پرو مکس اپل | آیفون 13 پرو اپل | آیفون 13 مینی اپل | آیفون 13 اپل

 حمل و نقل عمومی در گوگل مپ و اپل مپ

کشف مکان های اطراف در گوگل مپ و اپل مپ

برنامه‌های ناوبری، بیشتر برای یافتن مسیرها از نقطه A به B هستند. Google Maps و Apple Maps دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند آنچه را که در اطراف شما است ببینید، به شما کمک می‌کنند رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها، پارکینگ‌ها و هر کسب‌وکار یا نقطه‌ی مورد علاقه‌ی دیگری را پیدا کنید.

قابلیت کنترل بدون دست در اپل مپ و گوگل مپ

اگر در حال رانندگی هستید، قابلیت کنترل بدون دست بسیار مهم است، زیرا نمی‌توانید برای انجام کارها دائماً روی تلفن خود ضربه بزنید. اپل مپ و گوگل مپ هر دو دارای کنترل بدون دست هستند، اگرچه عملکرد آنها متفاوت است.

قابلیت کنترل بدون دست در اپل مپ و گوگل مپ

حریم خصوصی در گوگل مپ و اپل مپ

اپل در چند سال گذشته تمام حریم خصوصی را رعایت کرده است و اپل مپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که حریم خصوصی و ناوبری زنده بسیار ناسازگار به نظر می رسند، اپل فرآیندی به نام «fuzzing» را توسعه داده است که ناشناس بودن افراد را تضمین می کند. Apple Maps به جای درخواست مسیر از A به B، درخواست‌های متعددی را با چندین شناسه ارسال می‌کند تا جایی که می‌خواهید بروید را پنهان ‌کند. این برنامه همچنین پس از 24 ساعت موقعیت مکانی دقیق شما را تغییر می دهد و خود اپل هیچ اطلاعاتی در مورد جایی که شما بوده اید یا آنچه را که جستجو کرده اید ذخیره نمی کند. به علاوه هیچ یک از اطلاعاتی که به سرور خارجی می رسد با Apple ID شما مرتبط نیست.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

گوگل مپ هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهد. در عوض تقریباً هر کاری که انجام می دهید از طریق سرورهای Google هدایت می شود و اطلاعات به دست آمده از سفرها و جستجوهای شما می تواند برای شخصی سازی بهتر تبلیغات Google استفاده شود. زیرا شرکت از این طریق پول خود را به دست می آورد و هر چه تبلیغات برای شما مرتبط تر باشد، ارزش آنها بیشتر می شود. Google Maps درست مانند مرورگر کروم یک حالت ناشناس دارد که مقدار داده‌های ذخیره ‌شده را محدود می‌کند.

نتیجه گیری

اپل مپ و گوگل مپ، دو اپلیکیشن ناوبری هستند که می توانند در یافتن مسیر، بهترین خیابان ها، روش های حمل و نقل و … به افراد کمک کنند. اپل مپ فقط مختص دستگاه های اپل می باشد اما همه ی افراد با هر دستگاهی می توانند از گوگل مپ استفاده نمایند. در این مقاله از سایت اپل گلشن به مقایسه ی ویژگی های اپل مپ و گوگل مپ به طور کامل پرداختیم.

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

اپل واچ | مک بوک پرو | آیپد، آی مک | ایرپاد | مک بوک ایر

آیمک 24 اینچ 2021 اپل با تراشه M1 | آیمک 21.5 اینچ 2020 اپل | آیمک 27 اینچ 2020 اپل | آیمک 27 اینچ 2019 اپل | آیمک 21.5 اینچ 2019 اپل

اپل واچ سری 7 | مک بوک پرو 14 اینچ 2021 اپل با تراشه M1 | آیمک 24 اینچ 2021 اپل با تراشه M1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *