آموزش

ورود بدون رمز عبور FIDO [احراز هویت با حذف گذرواژه ها | بررسی امنیت]

اپل، گوگل و مایکروسافت متعهد به پشتیبانی گسترده از استاندارد FIDO، برای تسریع در دسترس بودن ورود به سیستم، بدون رمز عبور هستند. با روش FIDO ورود سریع‌ تر، آسان‌ تر و ایمن ‌تر برای مصرف‌کنندگان در دستگاه‌ ها و پلتفرم ‌های پیشرو در دسترس خواهد بود. در ادامه ی این مقاله از سایت اپل گلشن به بررسی روش ورود بدون رمز عبور FIDO می پردازیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

روش ورود بدون رمز عبور FIDO

روش ورود بدون رمز عبور FIDO چیست؟

احراز هویت فقط با رمز عبور، یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی در وب است و مدیریت تعداد زیادی رمز عبور برای مصرف کنندگان دشوار می باشد که اغلب باعث می شود مصرف کنندگان از همان رمز های عبور در تمام برنامه ها استفاده مجدد کنند. این عمل می‌تواند منجر به تصاحب حساب‌ های افراد، نقض داده ‌ها و حتی سرقت هویت ها شود. در حالی که سیستم های فعلی، رمز عبور و اشکال قدیمی احراز هویت را ارائه می‌دهند، همکاری‌ های گسترده‌ ای در صنعت برای ایجاد فناوری ورود راحت ‌تر و ایمن ‌تر صورت گرفته است.

خرید انواع گوشی های آیفون از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

قابلیت ‌های توسعه‌ یافته مبتنی بر استاندارد ها به وب‌ سایت ‌ها و برنامه‌ ها، این امکان را می ‌دهد که با روش جدید FIDO، گزینه بدون رمز عبور سراسری را ارائه دهند. کاربران از طریق همان اقدامی که هر روز چندین بار برای باز کردن قفل دستگاه خود انجام می دهند، مانند تأیید ساده اثر انگشت یا چهره خود یا پین دستگاه، وارد سیستم می شوند. این رویکرد جدید از دستگاه ها و حساب ها در برابر فیشینگ محافظت می‌کند و ورود به سیستم در مقایسه با گذرواژه‌ ها و فناوری‌ های چند عاملی قدیمی مانند گذرواژه‌ های یکبار مصرف که از طریق پیامک ارسال می ‌شوند، بسیار ایمن ‌تر خواهد بود.

اتحادیه FIDO

این ایده که رمزهای عبور کمی قدیمی هستند، ایده ی جدیدی نیست. در سال 2009، برخی از بنیانگذاران اولیه اتحاد FIDO در حال بررسی استفاده از فاکتورهای بیومتریک برای احراز هویت بودند. این ایده باعث ایجاد اتحاد FIDO در سال 2012 شد. در دهه گذشته، این اتحاد رشد کرده است و اکنون برخی از بازیگران برتر صنعت فناوری و همچنین سازمان‌ های دولتی جهانی را شامل می‌شود. آنها با هم روی راه حل های جدیدی برای حذف وابستگی ما به امنیت رمز عبور، با تمرکز بر مکانیسم های باز، مقیاس پذیر و قابل همکاری کار می کنند. شرکت ‌هایی که پروتکل‌ های FIDO را اعمال می‌کنند، شیوه‌های امنیتی خود را بر اساس یک استاندارد آزمایش ‌شده استوار می‌کنند که از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می‌کند. در نتیجه، هر کاربری که با یک سرویس آنلاین ثبت نام کند یا با سرویسی که عضو FIDO Alliance است حساب کاربری ایجاد کند، از یک روش استاندارد امنیتی مطمئن می شود.

فیس آیدی Face ID با ماسک [آپدیت iOS 15.4 | استفاده از اپل واچ]

اتحادیه FIDO

روش کار FIDO

فرض کنید یک حساب کاربری ایجاد کرده اید یا با یک سرویس آنلاین ثبت نام کرده اید که برای احراز هویت یا تأیید هویت به پروتکل های FIDO متکی است. در طول فرآیند ثبت نام، به عنوان مثال در رایانه رومیزی یا تلفن همراه شما، دستگاه شما دو کلید ایجاد می کند: یکی عمومی و دیگری خصوصی. کلید عمومی به طور خودکار در ارائه دهنده خدمات شما ثبت می شود، در حالی که کلید خصوصی به طور ایمن در دستگاه شما ذخیره می شود. از اینجا به بعد، هر بار که سعی می کنید وارد شوید، تراکنش انجام دهید یا با سرویس، پلت فرم، وب سایت و غیره خود مبادله کنید، کلید عمومی شما با اطمینان از اینکه مالک کلید خصوصی هستید، شما را احراز هویت می کند.

نکات و ترفند های سیستم عامل مک (mac) + [راه های تسلط حرفه ای بر MacOS]

گسترش پشتیبانی استاندارد بدون رمز عبور به روش FIDO

صدها شرکت فناوری و ارائه ‌دهنده خدمات از سراسر جهان در اتحاد FIDO و W3C برای ایجاد استاندارد های ورود بدون رمز عبور که قبلاً در میلیاردها دستگاه و همه مرورگرهای وب مدرن پشتیبانی می‌ شدند، کار کردند. اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه این مجموعه گسترده از قابلیت ها را رهبری کرده‌اند و اکنون در حال ایجاد پشتیبانی در پلتفرم های مربوطه خود هستند.

پلتفرم ‌های این شرکت‌ ها در حال حاضر از استانداردهای FIDO Alliance برای فعال کردن ورود بدون رمز عبور در میلیاردها دستگاه پیشرو در صنعت پشتیبانی می‌کنند، اما پیاده‌سازی‌ های قبلی، کاربران را ملزم می‌کرد تا قبل از اینکه بتوانند از عملکرد بدون رمز عبور استفاده کنند به هر وب ‌سایت یا برنامه با هر دستگاه وارد شوند.

قابلیت های FIDO

پیاده سازی روش FIDO، پلتفرم را گسترش می‌ دهد تا به کاربران دو قابلیت جدید برای ورود بدون رمز عبور یکپارچه‌ تر و ایمن ‌تر بدهد:

  1. به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به ثبت نام مجدد هر حساب، به طور خودکار به اعتبارنامه ورود به سیستم FIDO (که برخی به آن "کلید عبور" می گویند) در بسیاری از دستگاه های خود، حتی دستگاه های جدید، دسترسی داشته باشند.
  2. کاربران را قادر می سازد تا از احراز هویت FIDO در دستگاه تلفن همراه خود برای ورود به برنامه یا وب سایت، صرف نظر از پلت فرم OS یا مرورگری که در حال اجرا هستند، استفاده کنند.

علاوه بر تسهیل تجربه کاربری بهتر، پشتیبانی گسترده از این رویکرد مبتنی بر استانداردها، به ارائه ‌دهندگان خدمات این امکان را می‌دهد تا روش FIDO را بدون نیاز به رمز عبور به عنوان روشی جایگزین برای ورود به سیستم یا بازیابی حساب ارائه دهند. انتظار می‌ رود این قابلیت ‌های جدید در طول سال آینده در سراسر پلتفرم‌ های اپل، گوگل و مایکروسافت در دسترس قرار گیرند.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

قابلیت های FIDO

استانداردها و اهداف اتحادیه FIDO

مدیر اجرایی و مدیر عامل اتحادیه FIDO می گوید: «احراز هویت ساده ‌تر و قوی ‌تر» فقط شعار FIDO Alliance نیست، بلکه یک اصل راهنما برای مشخصات و دستور العمل‌ های روند کارهای ما بوده است. دردسترس بودن و قابلیت استفاده برای مشاهده تأیید هویت، چند عامل بسیار مهم است و ما اپل، گوگل و مایکروسافت را برای کمک به تحقق این هدف با تعهد به حمایت از این نوآوری کاربر پسند در پلتفرم ‌ها و محصولاتشان تحسین می‌کنیم.

خرید انواع آیپد پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

استانداردهایی که توسط اتحاد FIDO و کنسرسیوم وب جهانی ایجاد شده و در عمل توسط این شرکت‌های نوآور هدایت می‌شوند، نوعی تفکر رو به جلو است که در نهایت حساب و هویت افراد را ایمن نگه می ‌دارد. جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت ایالات متحده، گفت: من تعهد شرکای بخش خصوصی خود را به استانداردهای باز که انعطاف پذیری برای ارائه دهندگان خدمات و تجربه کاربری بهتر برای مشتریان را افزایش می دهد، تحسین می کنم. در CISA، ما در حال کار برای بالا بردن سطح پایه امنیت سایبری برای همه هستیم.

راهنمای خرید آی مک (iMac) کامپیوترهای اپل

مزایای استفاده از روش FIDO

مزیت اصلی FIDO سطح تقریباً غیرقابل نفوذ امنیتی آن است که به دلیل وابستگی به روش های تأیید نمی توان به آنها به  صورت ناشناس دسترسی داشت. فراتر از آن، استفاده از FIDO مزایای دیگری نیز دارد. موارد زیر از دیگر مزایای FIDO می باشند:

خرید انواع آیپد ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

دسترسی ساده

به لطف حذف گذرواژه‌ ها، کاربران می‌ توانند تنها با ضربه زدن انگشت، نگاهی سریع به صفحه یا کلیک یک دکمه روی یک کلید احراز هویت فیزیکی وارد سرویس‌ها شوند. همچنین نیازی به نصب نرم افزار یا برنامه های موبایل اضافی برای اهداف احراز هویت برای کاربران نیست.

انتقال "موزیک" و "ویدئو" از کامپیوتر به آیفون [معرفی بهترین راه ها برای کاربران ایرانی]

صرفه جویی در هزینه

استفاده از رمزهای عبور با هزینه های پنهان همراه است. بازنشانی ایمن رمز عبور گاهی به کمک نمایندگان آموزش دیده نیاز دارد. علاوه بر این، هزینه آسیب به شهرت ناشی از نقض امنیت اغلب غیرقابل محاسبه است.

اپل تی وی (Apple TV) چیست؟ [نقد و بررسی + ویژگی ها]

امنیت

از آنجایی که کلید خصوصی همیشه روی دستگاه کاربر باقی می‌ماند (چه کلید فیزیکی یا روی دستگاهی که به‌عنوان تأییدکننده استفاده می‌شود)، هیچ فرصتی برای هکرها وجود ندارد که تراکنش را رهگیری کرده و آن را سرقت کنند.

راهنمای خرید آیپد (iPad) تبلت های اپل

استفاده و پشتیبانی گسترده

پروتکل های FIDO توسط تعدادی از شرکت های مختلف در صنایع مختلف استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در تمام مرورگرهای وب اصلی مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید انواع لوازم جانبی مک بوک

همکاری و استفاده ی اپل از روش FIDO

کرت نایت، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل گفت: همانطور که محصولات خود را بصری و توانا طراحی می کنیم، آنها را خصوصی و امن نیز طراحی می نماییم. همکاری با صنعت FIDO برای ایجاد روش‌ های ورود به سیستم جدید و ایمن ‌تر که محافظت بهتری ارائه می ‌دهند و آسیب‌پذیری ‌های رمز عبور را حذف می‌کنند، در تعهد ما به ساخت محصولاتی که حداکثر امنیت و تجربه کاربری شفاف را ارائه می‌دهند، بسیار مهم است.

خرید مک بوک پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

همکاری و استفاده ی اپل از روش FIDO

همکاری و استفاده ی گوگل از روش FIDO

مارک ریشر، مدیر ارشد مدیریت محصول گوگل، گفت: قابلیت FIDO گواهی بر کار مشترکی است که در سراسر صنعت برای افزایش حفاظت و حذف احراز هویت مبتنی بر رمز عبور قدیمی انجام می شود. برای گوگل، این نشان دهنده تقریباً یک دهه کاری به عنوان بخشی از نوآوری مستمرشان به سمت آینده ای بدون رمز عبور است که در کنار FIDO انجام داده اند. گوگل می گوید ما مشتاقانه منتظر هستیم که فناوری مبتنی بر FIDO را در سراسر Chrome ،ChromeOS ،Android و سایر پلتفرم‌ ها در دسترس قرار دهیم و توسعه‌دهندگان برنامه ‌ها و وب‌ سایت ‌ها را تشویق کنیم تا از آن استفاده کنند و مردم در سراسر جهان بتوانند با خیال راحت از خطر و دردسر رمز عبور دور شوند.

خرید مک بوک ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

همکاری و استفاده ی گوگل از روش FIDO

همکاری و استفاده ی مایکروسافت از روش FIDO

تغییر کامل به دنیای بدون رمز عبور با تبدیل شدن آن به یک بخش طبیعی از زندگی مصرف کنندگان آغاز خواهد شد. الکس سیمونز، معاون شرکت و مدیر برنامه هویت در مایکروسافت می گوید: هر راه حل قابل اجرا باید ایمن تر، آسان تر و سریع تر از گذرواژه ها و روش های احراز هویت چند عاملی قدیمی باشد که امروزه استفاده می شود. با همکاری با FIDO به عنوان یک تیم در سراسر پلتفرم‌ ها، می ‌توانیم در نهایت به این قابلیت دست پیدا کنیم و پیشرفت چشمگیری در جهت حذف رمزهای عبور داشته باشیم. ما آینده روشنی را برای اعتبارنامه های مبتنی بر FIDO در سناریوهای مصرف کننده و سازمانی می بینیم و به ایجاد پشتیبانی از آن در سراسر برنامه ها و خدمات مایکروسافت ادامه خواهیم داد.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

همکاری و استفاده ی مایکروسافت از روش FIDO

نتیجه گیری

روش FIDO، یک روش ورود به حساب ها و دستگاه ها بدون نیاز به رمز عبور می باشد. اپل، گوگل و مایکروسافت برای دسترسی به این قابلیت در تلاش هستند و  با اتحادیه FIDO در حال همکاری می باشند تا بتوانند از این قابلیت در برنامه ها و حساب های خود استفاده نمایند.

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

بازیابی اطلاعات آیفون [ریکاوری عکس/فیلم/ویس پاک شده]

انتقال "موزیک" و "ویدئو" از کامپیوتر به آیفون [معرفی بهترین راه ها برای کاربران ایرانی]

فیس آیدی Face ID با ماسک [آپدیت iOS 15.4 | استفاده از اپل واچ]

آموزش کار با اپلیکیشن Shortcuts + عکس مراحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *