آموزش

اپل تی وی (Apple TV) چیست؟ [نقد و بررسی + ویژگی ها]

Apple TV، ستاپ باکس اپل است. جدیدترین Apple TV 4K با تراشه سریع A12 Bionic، پشتیبانی از HDR با فریم بالا و کنترل از راه دور سیری طراحی شده است. اپل معمولاً Apple TV را به ندرت به روز می کند و هر سه سال یک بار مدل جدیدی از آن را منتشر می کند. نسل دوم Apple TV 4K که در آوریل 2021 معرفی شد، جدیدترین Apple TV در خط تولید اپل محسوب می شود. در ادامه‌‌ی این مقاله از سایت اپل گلشن به ویژگی ها و کاربرهای اپل تی وی می پردازیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

اپل تی وی (Apple TV)

اپل تی وی چیست و چگونه کار می کند؟

اپل تی وی یک گجت برای پخش یا استریم می باشد که توسط شرکت اپل تولید و به بازار عرضه شده است. با بهره مندی از این گجت می‌توانید از طریق اینترنت در تلویزیون خود انواع ویدیو و موزیک را پخش کنید یا حتی از اپلیکیشن های متفاوت استفاده نمایید. همچنین برای استفاده از قابلیت اسکرین میرورینگ نیز می توان از این گجت کمک گرفت.

انواع اپل تی وی

اکنون دو مدل مختلف اپل تی وی در بازار موجود است. یکی از آنها Apple TV HD از سال 2015 است که دارای پشتیبانی از نمایشگرهایی با وضوح 1080P، تراشه A8، 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی، HDMI 1.4، Wi-Fi 5، بلوتوث 4.0 است. مدل دیگر، نسل دوم Apple TV 4K از سال 2021 است که دارای پشتیبانی از نمایشگرهایی با وضوح حداکثر 4K، تراشه A12 Bionic، تا 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، HDMI 2.1، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0 طراحی شده است.

راهنمای خرید آیپد (iPad) تبلت های اپل

نسل دوم Apple TV 4K تقریباً در هر زمینه‌ای مشخصات بهتری نسبت به Apple TV HD قدیمی دارد و در آینده بسیار کارآمد تر خواهد بود . با توجه به زمان عرضه و مشخصات سطح پایین تر، توصیه به خرید Apple TV HD دشوار است، به خصوص که تنها 30 دلار ارزان تر از نسل دوم Apple TV 4K است.

انواع اپل تی وی

نسل دوم اپل تی وی (Apple TV 4K)

اپل در آوریل 2021 نسخه جدیدی از Apple TV 4K را با کنترل از راه دور سیری جدید، پردازنده سریع تر و چند پیشرفت داخلی قابل توجه دیگر معرفی کرد. از نظر طراحی، نسل دوم Apple TV 4K با طراحی جعبه سیاه رنگ ساده که از طریق HDMI به تلویزیون متصل می‌شود، مانند نسخه نسل قبلی به نظر می‌ رسد. Apple TV 4K همانطور که از نامش پیداست، وضوح 4K را با پشتیبانی از محتوای HDR با نرخ فریم بالا، از جمله HDR10 و Dolby Vision ارائه می‌کند. این دستگاه برای عملکرد کامل، باید با تلویزیون 4K جفت شود.

 اپل واچ سری 7 | اپل واچ سری 6 | اپل واچ سری 5 | اپل واچ سری SE

اپل می‌گوید در حال کار با FOX Sports، NBCUniversal، Paramount+، Red Bull TV، Canal+ و موارد دیگر برای پخش محتوا با نرخ فریم بالا HDR است. AirPlay اکنون از نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند، بنابراین ویدیوی Dolby Vision گرفته شده در iPhone 12 می تواند با وضوح کامل در Apple TV 4K جدید نمایش داده شود.

اپل آیدی [مراحل ساخت + خرید اپل آیدی] ایجاد | بازیابی | حذف

یک تراشه سریع A12 Bionic در Apple TV 4K جدید وجود دارد که تقویت GPU، پلی کردن سریع تر ویدیو، پردازش صوتی بهتر و گیم پلی بهبود یافته را ارائه می دهد. Siri Remote در اپل تی وی جدید بزرگ تر از نسخه قبلی است و دارای یک دکمه پاور اختصاصی است که برق تلویزیون را کنترل می کند. همچنین شامل دکمه های صدا، دکمه بی صدا، گزینه ای برای مکث و فوروارد سریع، دکمه منو و یک دکمه کناری برای فعال کردن سیری می باشد.

اپل در این اپل تی وی، فرآیند تعادل رنگ جدیدی را اضافه کرد که از دوربین جلوی آیفون برای تنظیم دقیق رنگ ‌ها در Apple TV با مقایسه رنگ با مشخصات استاندارد صنعتی استفاده می‌کند.

اپل واچ سری 7 | مک بوک پرو 14 اینچ 2021 اپل با تراشه M1 | آیمک 24 اینچ 2021 اپل با تراشه M1

نسل دوم اپل تی وی (Apple TV 4K)

بررسی های نسل دوم اپل تی وی

بررسی‌های نسل دوم Apple TV 4K تا حد زیادی مثبت است و منتقدان تراشه سریع ‌تر A12 Bionic و Remote Siri را تحسین می‌کنند. گفته می شود که اپل تی وی جدید «به طرز محسوسی سریعتر» است. مزیت اصلی تراشه جدید و پشتیبانی جدید HDMI 2.1 قابلیت پخش محتوای HDR با سرعت 60 فریم در ثانیه است. در حال حاضر، محتوای محدودی وجود دارد که از 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند و کاربران به تلویزیون سازگار نیاز دارند.

Siri Remote جدید دارای یک طراحی کاملاً جدید و یک صفحه کلیک برای ناوبری پنج طرفه است که بررسی کنندگان آن را به عنوان یک پیشرفت قابل توجه نسبت به مدل قبلی ستایش کردند.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

سخت افزار و طراحی اپل تی وی

Apple TV 4K با به ‌روزرسانی 2021، به ‌روزرسانی در طراحی نداشت و همچنان دارای یک جعبه سیاه ساده و محجوب است که تقریباً به اندازه کف دست شما است. اندازه آن در هر یک از چهار طرف آن 3.9 اینچ است و قد آن 1.4 اینچ است. لوگوی Apple TV در بالا قرار دارد و دستگاه از هر طرف مشکی است و به خوبی با دکوراسیون خانه ترکیب می شود. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است که در هر قفسه یا واحد تلویزیونی در کنار تلویزیون قرار می گیرد. در پشت Apple TV 4K، یک پورت HDMI 2.1، یک درگاه اترنت گیگابیتی و یک نقطه برای اتصال سیم برق وجود دارد.

نکات و ترفند های سیستم عامل مک (mac) + [راه های تسلط حرفه ای بر MacOS]

سخت افزار و طراحی اپل تی وی

پردازنده و قطعات داخلی اپل تی وی

نسل دوم Apple TV 4K مجهز به تراشه A12 Bionic است که همان تراشه ای است که برای اولین بار در آیفون XS، XS Max و XR در سال 2018 استفاده شد. تراشه A12 Bionic یک ارتقاء قابل توجه نسبت به تراشه A10X Fusion  همراه با بهبودهایی در سرعت CPU و GPU است که در نسل قبلی اپل تی وی به کار رفته بود. برای ذخیره بازی ها و محتوای دانلود شده، Apple TV 4K در ظرفیت های 32 یا 64 گیگابایتی موجود است.

بهترین گوشی های سال 2022 | اندرویدiOS [گیمینگ – 5G و …]

قابلیت اتصال اپل تی وی

Apple TV 4K از WiFi 6 با سرعت 802.11ax پشتیبانی می کند. وای فای 6 جدیدترین و سریعترین پروتکل وای فای موجود با سرعت بهبود یافته، ظرفیت شبکه افزایش یافته، تأخیر کمتر، بهره وری انرژی بهتر و عملکرد ارتقا یافته در مکان هایی با بسیاری از دستگاه های خانه هوشمند است. همراه با WiFi 6، نسل دوم Apple TV 4K اولین تلویزیون اپل است که از Thread داخلی پشتیبانی می کند.

Thread یک فناوری شبکه کم مصرف است که سیستمی ایمن و مبتنی بر مش را ارائه می دهد که می تواند با سایر دستگاه های خانه هوشمند دارای Thread ارتباط برقرار کند تا اتصال بهتری داشته باشد، بنابراین بسیاری از دستگاه های HomeKit از مدل جدید Apple TV بهره مند خواهند شد. Apple TV 4K همچنین از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند و دارای یک گیرنده IR برای ورودی از راه دور است.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون + 0 تا 100 ترفندهای حرفه ای

قابلیت اتصال اپل تی وی

تفاوت های اپل تی وی 4K و HDR

نسل دوم Apple TV 4K، مانند Apple TV اصلی از محتوای HDR 4K برای رنگ‌های روشن ‌تر، واقعی ‌تر و جزئیات بیشتر نسبت به تلویزیون Apple TV HDR پشتیبانی می‌کند. هر دو توسط HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌شوند و نسل دوم دارای پشتیبانی از HDR با نرخ فریم بالا است که ویدیوی روان ‌تر و واضح ‌تری را به ارمغان می‌آورد. نسل دوم Apple TV 4K به لطف پورت HDMI 2.1، با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه، دو برابر نرخ فریم را برای ویدیوهای با دامنه دینامیکی بالا ارائه می دهد. Apple TV 4K به تلویزیون 4K سازگار برای نمایش محتوا با وضوح 4K نیاز دارد و برای استفاده از ویژگی هایی مانند Dolby Vision به تلویزیونی نیاز دارد که از Dolby Vision پشتیبانی کند. Apple TV 4K با استفاده از HDMI به تلویزیون متصل می شود.

انتقال "موزیک" و "ویدئو" از کامپیوتر به آیفون [معرفی بهترین راه ها برای کاربران ایرانی]

تفاوت های اپل تی وی 4K و HDR

ریموت سیری در اپل تی وی

اپل یک کنترل از راه دور سیری بازطراحی شده را برای همراهی با نسل دوم Apple TV 4K معرفی کرد. ریموت جدید از نظر اندازه بزرگتر است و بدنه آن آلومینیومی است. به جای یک سطح لمسی در بالا، کنترل از راه دور سیری جدید، به یک صفحه کلیک با قابلیت لمس با پشتیبانی از حرکت مجهز شده است. یک کلیک به شما امکان می‌دهد در حالی که با کشیدن انگشت در فهرست‌های طولانی محتوا حرکت می‌کنید، روی یک برنامه تلویزیونی کلیک کنید یا حرکت کنید.کنترل از راه دور سیری شامل یک دکمه TV/Home، یک دکمه بازگشت، یک دکمه پخش/مکث، یک دکمه Mute و مجموعه ای از دکمه های تنظیم صدا است.

همچنین یک دکمه پاور اختصاصی برای خاموش یا روشن کردن تلویزیون و در کنار ریموت کنترل یک دکمه اختصاصی برای فعال کردن سیری وجود دارد. عملکرد سیری به تعداد معینی از کشورها محدود می شود. از این رو در کشورهایی که پشتیبانی از سیری در دسترس نیست، Siri Remote را "Apple TV Remote" می نامند.

درباره تراشه ی M1 [پردازنده اپل] بیشتر بدانید

ریموت سیری در اپل تی وی

سیستم عامل tvOS برای اپل تی وی

tvOS سیستم عاملی است که روی Apple TV 4K و Apple TV HD اجرا می‌شود و تجربه تماشای تلویزیون با قابلیت ناوبری آسان را در ست‌اپ باکس اپل ارائه می ‌دهد. با یک اپ استور کامل، tvOS از دانلود طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف که می‌توانند در Apple TV استفاده شوند. با استفاده از دستورات Siri، Apple Remote یا برنامه Remote در iPhone و Apple Watch می توانید به آنچه می‌خواهید تماشا کنید برسید و نمایش‌ها را با «Up Next» دنبال کنید. tvOS شامل چندین برنامه داخلی مانند Photos برای دسترسی به Photo Library، Apple Music، Podcasts و Apple TV است.

راهنمای خرید آی مک (iMac) کامپیوترهای اپل

سیستم عامل tvOS برای اپل تی وی

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم اپل تی وی یک دستگاه پخش اختصاصی است که توسط شرکت اپل تولید و به بازار عرضه شده است و امکان اتصال تلوزیون به اینترنت و پخش فیلم و موزیک یا حتی نصب اپلیکیشن های خاص و تماشای فیلم از سرویس هایی همچون نتفلیکس و … را امکان پذیر می سازد. شما می توانید برای تهیه ی اپل تی وی، گوشی های آیفون، آیمک ها و … به نمایندگی اپل گلشن مراجعه نمایید.

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *