آموزش

نگاهی به ویژگی‌های جدید iOS 17.2 + آموزش نصب نسخه بتای iOS

نگاهی به ویژگی‌های جدید iOS 17.2 + راهنمای نصب نسخه بتای iOS
نگاهی به ویژگی‌های جدید iOS 17.2 + راهنمای نصب نسخه بتای iOS
نگاهی به ویژگی‌های جدید iOS 17.2 + راهنمای نصب نسخه بتای iOS

اپل پس از انتشار iOS 17.1، نسخه آزمایشی iOS 17.2 را منتشر کرد و اکنون نسخه نهایی آن در دسترس کاربران قرار دارد. در iOS 17.1، برخی از ویژگی‌های جدیدی که قرار است در سال جدید در این سیستم‌عامل ارائه شوند، معرفی شدند. انتظار می‌رود که آپدیت‌های بعدی iOS نیز ویژگی‌های جدیدی را ارائه دهند. بزرگ‌ترین تغییری که اپل در WWDC 2023 معرفی کرد، اضافه شدن اپلیکیشن Journal به iOS است. همچنین، امکان ضبط ویدیو Spatial برای نمایش در Apple Vision Pro، اضافه شدن شکل بدن به Memoji، پلی‌لیست آهنگ‌های موردعلاقه در Apple Music، بهبود اپ Weather، AirDrop و تغییرات دیگری نیز احتمالاً در این آپدیت‌ها ارائه خواهند شد.

سیستم‌عامل iOS 17.2 چه تغییرات جدیدی را ارائه می‌دهد؟

سیستم‌عامل iOS 17.2 چه تغییرات جدیدی را ارائه می‌دهد؟
سیستم‌عامل iOS 17.2 چه تغییرات جدیدی را ارائه می‌دهد؟

اپل در آپدیت جدید iOS 17.2 ویژگی‌های جدیدی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


اپ Journal

اپ Journal به کاربران امکان می‌دهد تا اتفاقات و نکات مهم کوچک و بزرگ زندگی خود را یادداشت کنند. این اپ به‌صورت هوشمندانه تجربیات کاربران را دسته‌بندی می‌کند تا کاربران بتوانند به‌سرعت یادداشت‌های مورد نظر خود را پیدا کنند. علاوه بر این، Journal امکان استفاده از فیلترهای مختلف را نیز به کاربران می‌دهد. این فیلترها به کاربران کمک می‌کنند تا یادداشت‌های بوک‌مارک‌شده، یادداشت‌های دارای ضمیمه و سایر یادداشت‌ها را به‌راحتی پیدا کنند. اپ Journal همچنین امکان تنظیم نوتیفکیشن‌های زمان‌بندی‌شده را نیز به کاربران می‌دهد. این نوتیفکیشن‌ها می‌توانند به کاربران یادآوری کنند که خاطره‌نویسی کنند. برای حفظ امنیت اطلاعات، Journal امکان قفل کردن برنامه با استفاده از Touch ID یا Face ID را نیز به کاربران می‌دهد. همچنین، اطلاعات این اپ به‌صورت رمزنگاری شده در iCloud ذخیره می‌شود. در مجموع، Journal یک اپ جدید و کاربردی است که به کاربران امکان می‌دهد تا لحظات مهم زندگی خود را ثبت کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

پلی‌لیست‌های موردعلاقه در Apple Music

در این آپدیت، کاربران می‌توانند پلی‌لیست‌های موردعلاقه خود را در Apple Music ایجاد کنند. این پلی‌لیست‌ها می‌توانند شامل آهنگ‌های موردعلاقه کاربر، آهنگ‌های مرتبط با یک موضوع خاص یا آهنگ‌های مرتبط با یک رویداد خاص باشند.


بهبود اپ Weather

اپ Weather با تغییرات جدیدی که در آن اعمال شده است، اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت آب‌وهوا ارائه می‌دهد. این اپ اکنون اطلاعات دقیق‌تری از دما، رطوبت، سرعت باد، کیفیت هوا و غیره ارائه می‌دهد. همچنین، یک ویجت جدید نیز برای این اپ اضافه شده است که اطلاعات آب‌وهوا را به‌صورت خلاصه ارائه می‌دهد.


بهبود اپ Messages

در آپدیت iOS 17.2، یک فلش در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش اضافه شده است که کاربران را به اولین پیام خوانده‌نشده هدایت می‌کند. همچنین، گزینه «استیکر اضافه کن» در منوی Messages به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت و به‌راحتی استیکر به حباب گفت‌وگو اضافه کنند. علاوه بر این، به‌روزرسانی Memoji امکان تغییر فرم بدن هر مموجی را فراهم کرده است. کاربران می‌توانند از بین انواع مختلف فرم بدن، از جمله لاغر، متوسط، چاق و باردار، یکی را انتخاب کنند. در نهایت، ویژگی Contact Key Verification به کاربران اطمینان می‌دهد که فقط با فرد مورد نظر خود در حال ردوبدل پیام هستند. این ویژگی با استفاده از اعلان‌های خودکار و کدهای تأیید، هویت فرد مقابل را تأیید می‌کند.

دکمه اکشن

در آیفون 15 و 15 پرومکس، دکمه اکشن به یک ابزار چندمنظوره تبدیل شده است. علاوه بر عملکردهای قبلی خود، اکنون می‌توان از آن برای ترجمه متن یا مکالمه با فردی به زبان دیگر نیز استفاده کرد. برای ترجمه متن، کافی است دکمه اکشن را فشار دهید و گزینه Translate را انتخاب کنید. سپس، زبان متن را انتخاب کنید و دکمه Translate را دوباره فشار دهید. متن ترجمه شده در صفحه نمایش ظاهر می‌شود. برای مکالمه با فردی به زبان دیگر، کافی است دکمه اکشن را فشار دهید و گزینه Translate را انتخاب کنید. سپس، زبان خود را انتخاب کنید و دکمه Translate را دوباره فشار دهید. زبان طرف مقابل نیز به‌طور خودکار تشخیص داده می‌شود.

اپ دوربین

آیفون 15 پرو و 15 پرومکس از قابلیت جدیدی به نام Spatial Video پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد ویدیوها را به‌صورت سه‌بعدی ضبط کنند. ویدیوها ضبط‌شده با این قابلیت می‌توانند در دستگاه‌های Vision Pro پخش شوند. علاوه بر این، دوربین تله‌فتو در آیفون 15 پرو و 15 پرومکس نیز بهبود یافته است. این دوربین اکنون می‌تواند سوژه‌های کوچک را که در فاصله دور قرار دارند، با وضوح و دقت بیشتری ثبت کند.

تغییرات و بهبودهای دیگر آپدیت جدید  iOS 17.2

تغییرات و بهبودهای دیگر آپدیت جدید  iOS 17.2
تغییرات و بهبودهای دیگر آپدیت جدید  iOS 17.2
  1. پشتیبانی Siri از دسترسی خصوصی و ورود به اپ Health از طریق دستور صوتی.
  2. بهبود AirDrop در اشتراک‌گذاری مخاطبان و امکان اشتراک بلیت کنسرت و پرواز با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر.
  3. پلی‌لیست آهنگ‌های موردعلاقه در Apple Music و دسترسی سریع به تمام آهنگ‌های موردپسند کاربر.
  4. کاربر می‌تواند Listening History را در یک Focus غیرفعال کند تا موسیقی‌ای که در حال گوش دادن به آن است، در Recently Played ظاهر نشود یا در موسیقی‌های پیشنهادی ظاهر نشود.
  5. ساعت دیجیتال جدید با امکان نمایش در Home Screen حالت استندبای.
  6. قابلیت پر شدن خودکار فرم‌ها با اطلاعات شخصی در فرمت‌های مختلف اعم از فایل‌های PDF.
  7. لی‌اوت جدید صفحه‌کلید برای پشتیبانی از زبان‌های بیشتر.
  8. هشدار محتوای حساس برای استیکرها.
  9. پشتیبانی از شارژرهای Qi2 در تمام مدل‌های آیفون ۱۳ و ۱۴.
  10. برطرف شدن مشکل عدم شناسایی توسط شارژر بی‌سیم بعضی از وسایل نقلیه.

چگونه می‌توان نسخه بتای عمومی iOS را نصب کرد؟

چگونه می‌توان نسخه بتای عمومی iOS را نصب کرد؟
چگونه می‌توان نسخه بتای عمومی iOS را نصب کرد؟

اگر می‌خواهید اولین کسی باشید که نسخه‌های جدید iOS را امتحان می‌کنید، می‌توانید درخواست تست نسخه بتا بدهید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه Apple Beta: https://beta.apple.com/ روی Sign Up کلیک کنید و با اپل آی‌دی خود ثبت‌نام کنید.
  • در Beta Software Program وارد شوید.
  • روی Enroll your iOS device کلیک کنید.
  • اپ Settings را باز کنید و روی General و سپس روی Software Update ضربه بزنید.
  • در قسمت Beta Updates، گزینه iOS Public Beta را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است بعد از ثبت‌نام برای نسخه بتا، چند دقیقه طول بکشد تا این گزینه در Software Update ظاهر شود.

تغییرات در نحوه نصب نسخه بتا از iOS 16.4 به بعد

در iOS 16.4، Apple روند نصب نسخه بتا را تغییر داده است. در نسخه‌های قبلی، برای نصب نسخه بتا باید فایل IPSW را از وب‌سایت Apple دانلود و سپس آن را با استفاده از iTunes یا Finder روی دستگاه خود نصب می‌کردید. اما در iOS 16.4، می‌توانید به‌صورت مستقیم از طریق اپ Settings نسخه بتا را نصب کنید. این تغییر باعث می‌شود که نصب نسخه بتا ساده‌تر و سریع‌تر شود. همچنین، دیگر نیازی نیست که فایل IPSW را دانلود کنید.

نکات مهم در مورد نصب نسخه بتا:

  • نسخه‌های بتا هنوز در حال توسعه هستند و ممکن است باگ‌هایی داشته باشند.
  • پیش از نصب نسخه بتا، از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید.
  • اگر باگ یا مشکلی در نسخه بتا مشاهده کردید، آن را به Apple گزارش دهید.

چگونه می‌توان نسخه Developer Beta را نصب کرد؟

چگونه می‌توان نسخه Developer Beta را نصب کرد؟
چگونه می‌توان نسخه Developer Beta را نصب کرد؟

برای نصب نسخه Developer Beta iOS، ابتدا باید به‌عنوان توسعه‌دهنده اپل ثبت‌نام کنید. از iOS 17 به بعد، می‌توانید با یک اکانت رایگان توسعه‌دهنده نیز به نسخه بتا دسترسی داشته باشید. برای دریافت اکانت رایگان توسعه‌دهنده، می‌توانید از طریق اپ Apple Developer در iOS اقدام کنید:

  • اپ Apple Developer را از اپ استور دانلود کنید.
  • اپ نصب‌شده را باز کنید.
  • روی Account کلیک کنید.
  • با استفاده از اپل آی‌دی خود وارد شوید.


پس از ثبت‌نام، می‌توانید نسخه Developer Beta را از طریق اپ Settings نصب کنید:

  • اپ Settings را باز کنید.
  • به بخش General بروید.
  • روی Software Update ضربه بزنید.
  • گزینه iOS Developer Beta را انتخاب کنید.


نکات مهم:

  • نسخه‌های بتا هنوز در حال توسعه هستند و ممکن است باگ‌هایی داشته باشند.
  • پیش از نصب نسخه بتا، از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید.
  • اگر باگ یا مشکلی در نسخه بتا مشاهده کردید، آن را به Apple گزارش دهید.

جمع بندی

ios 17.2
ios 17.2


نحوه نصب یا حذف نصب iOS 17 Beta در آیفون را دیدید.برخی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز آیفون با iOS 17 می‌آیند، اما در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌های عالی آیفون در iOS 16 وجود دارد که اکثر مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند. اگر تنها چیزی که می‌خواهید چند ویژگی جدید برای بازی است، شاید نیازی به نصب نسخه بتای iOS 17 نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *