آموزش

ریجستری گوشی آیفون [آموزش + معرفی معتبرترین مراکز ریجستر گوشی های اپل]

ریجستری گوشی های آیفون به چه صورت است؟ در این مقاله به 0 تا 100 نکات ریجستر کردن گوشی های اپل خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

دستگاه‌های موبایل آیفون جزو اولین دستگاه‌های موبایل هوشمند در کشور بودند که خریداران این محصول پس از خرید آن باید برای فعالسازی آن اقدام می‌کردند. این کار به این دلیل انجام می‌شد که گوشی خریداری شده به شبکه‌ی موبایلی کشور متصل گردد و بتواند انواع اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مخصوص موبایل را در خود جای بدهد.

امروزه یکی از نمایندگی‌های معتبر اپل که عمل ریجسترینگ را انجام می‌دهد، اپل گلشن است که با چندین شعبه به صورت حضوری در شیراز و همچنین از طریق وبسایت فروشگاهی خود به صورت غیر حضوری، ارائه خدمات می نماید. برای ریجسترینگ کردن گوشی‌های آیفون ابتدا باید بدانیم ریجسترینگ به چه معناست، پس در ادامه با ما باشید.

ریجستری گوشی آیفون

ریجسترینگ چیست؟

همه‌ی ما می‌دانیم که سالیانه میزان زیادی از گوشی‌ای قاچاق وارد کشور می‌شود که هیچ نظارتی بر روی آن‌ها وجود ندارد. ریجستر یا رجیستر کردن گوشی‌‌‌های تلفن همراه سبب ثبت این تلفن در سامانه‌ی کشوری تلفن‌های همراه که سامانه‌ی همتا نام دارد، می‌شود.

ریجسترینگ طرحی برای ثبت گوشی‌هایی‌هایی که سیم‌کارت دارند به شمار می‌رود که تمرکز عمده‌ی آن بر روی گوشی‌های هوشمند می‌باشد. این طرح توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور اداره می‌شود و امروزه تمام گوشی‌ها را در بر می‌گیرد. عملیات ریجسترینگ انواع گوشی‌ها در نمایندگی‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

 

روش‌های ریجسترینگ گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون جزو عمده گوشی‌های هوشمندی است که کاربر برای استفاده از آن حتما باید این گوشی را در سامانه‌ی کشوری ثبت کند. یکی از نمایندگی‌های گوشی‌‌های آیفون، نمایندگی اپل گلشن شیراز است که حین خرید، عملیات ریجسترینگ گوشی را نیز برای کاربر انجام می‌دهد. این نمایندگی انواع روش‌های ریجسترینگ را برای ریجستر کردن گوشی‌های آیفون به کار می‌گیرد. ریجستر کردن آیفون‌های هوشمند راه‌ها و روش‌های مختلفی دارد ک ما در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

آموزش ریجستر کردن گوشی آیفون

مراحل ریجستر کردن موبایل آیفون

برای این‌که بتوان گوشی‌های هوشمند آیفون را ریجستری کرد، ابتدا لازم است که مراحلی را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. برای این‌که بتوان یک گوشی هوشمند آیفون تازه خریداری شده یا گوشی مسافری را ریجستری کرد، ابتدا باید سیم‌کارت را در گوشی قرار دهید و سپس کد *7777# را شماره گیری کنید. پس از وارد کردن کد مخصوص ریجسترینگ، باید گزینه‌ی یک را انتخاب کنید و دریافت اصالت گوشی را بزنید.
  2.  با این کار شما وارد سامانه‌ی همتا می شوید که به سامانه‌ی فعالیت عمومی موبایل معروف است. حال این سامانه از شما کد پانزده رقمی IMEI را درخواست می‌کند. شما باید این کد را در کادر مخصوص وارد کنید و سپس استعلام ریجسترینگ گوشی آیفون خود را بگیرید.

  3. در مرحله‌ی بعد، پس از استعلام‌گیری از سامانه همتا یک پیامک شامل اطلاعات مختلف گوشی موبایل آیفون شما مانند نام دستگاه، برند دستگاه و مدل دستگاه به همان گوشی ارسال می‌گردد. اگر این اطلاعات با اطلاعات گوشی شما همخوانی داشته باشد، پیامک دیگری با عنوان قانونی بودن یا غیر قانونی بودن گوشی موبایل را دریافت خواهید کرد.
  4. پس از این مرحله، اگر استعلام گوشی شما به شکل صحیحی انجام شده، باید برای این‌که بتوانید گوشی را با سیم‌کارت خود فعال‌سازی نمایید، کد *7777# را وارد کنید و پس از این‌که وارد سامانه‌ی همتا شدید، قسمت دوم، یعنی قسمت فعالسازی را انتخاب کنید و شماره‌ی دو را وارد کنید.
  5.   پس از انتخاب این قسمت، باید مجدداً کد IMEI گوشی آیفون خود را وارد کنید.

  6. در مرحله‌ی بعد، کد آی‌ام‌ای‌آی گوشی شما ثبت می‌شود و شما می‌توانید در سامانه شماره‌ تلفن خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، باید از فروشندگان گوشی کد فعالسازی را درخواست نمایید و سپس آن را وارد گوشی خود کنید.
  7. در مرحله‌ی بعد، یک پیامک تأییدی کلی مبنی بر این که دستگاه مورد نظر شما با شماره تلفن مورد نظر شما ثبت شده‌است، دریافت خواهید کرد. اگر شما اطلاعات مذکور در پیامک را قبول دارید باید برای تأیید آن عدد یک را به همان شماره ارسال کنید و گوشی خود را فعال نمایید.
  8. در مرحله‌ی آخر نیز پس از فعالسازی، یک پیامک حاوی انجام عملیات فعالسازی و قبول آن به گوشی شما ارسال می‌گردد.

هزینه ریجستر گوشی آیفون

تعرفه‌ی ریجستری کردن گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون امروزی از نظر تکنولوژی و مدل با یکدیگر تفاوت دارند و عملیات ثبت این گوشی‌ها نیز در سامانه‌ی کشوری، تعرفه‌‌ای مختلفی دارد. به طور کلی به هر میزان که هوشمندی گوشی افزایش پیدا کند، تعرفه‌ی ریجستری گوشی نیز افزایش می‌یابد. البته گاهی اوقات نیز نمایندگی‌های مختلف در سطح کشور، تعرفه‌های مختلفی را برای ریجسترینگ گوشی آیفون در نظر می‌گیرند.

یکی از نمایندگی‌‌های سطح کشور که در زمینه‌ی رجیستری گوشی‌های همراه آیفون فعالیت می‌کند، نمایندگی اپل گلشن است که چندین شعبه در شهر شیراز دارد. این نمایندگی در هنگام خرید مشتری، تلفن همراه آیفون را ریجستری کرده و به نام مشتری ثبت می‌کند.

هزینه‌ی ریجستری در این نمایندگی نسبت به سایر نمایندگی‌ها به صرفه‌تر است و طبق استانداردهای تعرفه‌ی ریجستری از مشتری هزینه دریافت می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با نمایندگی محصولات اپل گلشن در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه گوشی آیفون خود را ریجستر کنم؟

نمایندگی اپل گلشن جهت ریجستر کردن مطمئن آیفون

نمایندگی اپل گلشن یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش محصولات اپل در ایران به شمار می‌رود که در شهر شیراز فعالیت می‌کند. این نمایندگی در زمینه‌ی فروش انواع محصولات شرکت اپل از گوشی‌های آیفون گرفته تا آی‌مک و آی‌پد‌های آیفون، فعالیت دارد و هنگام خرید گوشی، عملیات ریجسترینگ گوشی را با تعرفه‌ی استاندارد خودش انجام می‌دهد.

این نمایندگی در شهر شیراز چهار شعبه دارد که آدرس آن به شرح زیر است:

  • اولین شعبه‌ی نمایندگی اپل گلشن در شیراز و منطقه‌ی خاک شناسی قرار دارد. آدرس دقیق این شعبه، فلکه‌ی گاز خیابان خاک شناسی شیراز، نبش کوچه‌ی شانزدهم است.
  • شعبه‌ی دوم نمایندگی‌های اپل گلشن در شیراز، خیابان معالی آباد، مجتمع نغمه می‌باشد.
  • شعبه‌ی سوم نمایندگی گلشن در شیراز، خیابان ستارخان، خیابان ولیعصر قرار دارد.
  • شعبه‌ی چهارم نمایندگی‌های گلشن نیز در خیابان قصرالدشت شیراز، بین چهارراه زرگری و قم آباد قرار دارد.

شما مشتریان عزیز می‌توانید برای خرید انواع محصولات اپل از نمایندگی گلشن، به یکی از شعبه‌های این نمایندگی مراجعه کنید یا به سایت این نمایندگی سر بزنید. سایت نمایندگی اپل گلشن از معتبرترین سایت‌های فروش محصولات اپل به شمار می‌رود.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

بهترین نمایندگی ریجستر کردن گوشی

جمع بندی

همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم، امروزه گوشی‌ های هوشمند آیفون طرفداران زیادی پیدا کرده است و نمایندگی‌های اپل زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند که حیطه‌ی فعالیت آن‌ها در زمینه‌ی فروش انواع محصولات شرکت آیفون می‌باشد.

یکی از این نمایندگی‌های معتبر، نمایندگی گلشن شیراز است که چندین شعبه در این شهر دارد. اگر شما بخواید یک گوشی آیفون هوشمند را از نمایندگی اپل گلشن خریداری کنید، ابتدا باید این گوشی را با شماره تلفن خود ثبت نمایید. به این عمل، رجیسترینگ یا ریجسترینگ گوشی گفته می‌شود. ریجسترینگ گوشی موبایل یعنی شما گوشی خود را در سامانه‌ی گوشی موبایل کشوری به نام خود ثبت کرده اید.

ریجسترینگ گوشی مراحل مختلفی دارد که این مراحل را فروشندگان نمایندگی گلشن برای شما مشتریان عزیز پس از خرید گوشی انجام خواهند داد. فروشندگان در ابتدا با شماره‌گیری یک کد مخصوص، قانونی بودن گوشی آیفون را به شما ثابت می‌کنند و پس از آن با وارد کردن یک کد، عملیات فعالسازی گوشی را آغاز می‌کنند. نمایندگی گلشن و سایر نمایندگی‌های محصولات اپل پس از انجام عملیات ریجسترینگ تلفن‌های آیفون، تعرفه‌ی مشخصی را از مشتری دریافت می‌کنند.

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *