MacBook Air 13-inch – MWTL2 (2020) – Gold

ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت 2133MHz LPDDR3

ظرفیت حافظه داخلی: 256 گیگابایت SSD

اندازه صفحه نمایش: 13.3 اینچ

وضوح صفحه نمایش: 2560×1600 پیکسل

صفحه نمایش لمسی: ندارد

سیستم عامل: Apple Mac OS

پردازنده: 1.1GHz dualcore Intel Core i3

کیفیت دوربین سلفی: 720p

 

 

دسته:

طراحی مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 – طلایی

شاید تأثیرگذارترین رویداد اپل در سال 2020، نخستین کامپیوتر‌های مک با پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت باشند. مک ‌بوک ایر 13 اینچ نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی بر شرکت اپل موسوم به M1 است. همان‌طور که انتظار می‌رفت مک‌ بوک ایر از ‌لحاظ ظاهر و طراحی، تفاوتی با نسخه‌ی اینتل ندارد و همانند گذشته زیبا و ظریف می‌باشد. تغییرات اصلی مک‌ بوک ایر در داخل آن رخ می‌دهد؛ جایی‌که تراشه اختصاصی M1 توان پردازشی مورد نیاز کاربران را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌سازد.

خرید مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 - طلاییمک بوک ایر 2020 از لحاظ قدرت پردازشی در وضعیت بهینه‌تری نسبت به مک بوک‌های پیشین قرار دارد. این مک بوک‌ به دلیل استفاده از تراشه M1 همراه با هسته‌ی جداگانه برای پردازش گرافیکی، قدرت بهتری برای انجام پردازش گرافیکی و تصویری دارد. به‌ لطف بهینگی بسیار بیشتر تراشه‌‌ی اختصاصی M1، شرکت اپل مک‌ بوک ایر را با سیستم خنک‌ کننده‌ی بدون فن تولید می‌کند.

MacBook Air 2020 با ابعاد 16.1 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر و وزن 1.29 کیلوگرم، فوق‌العاده نازک و سبک می‌باشد. طراحی براق و شفاف آن از 100% آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و عنوان سبزترین مک‌ بوک را به خود اختصاص داده است. این مک بوک که از همیشه قدرتمندتر شده، دارای صفحه نمایش Retina، پردازنده‌هایی با دو برابر عملکرد بیش‌تر نسبت ‌به MacBook Air 2019، کیبورد جادویی (مجیک کیبورد)، Touch ID، گرافیک سریع‌تر و ظرفیت ذخیره‌سازی مضاعف است.

نکته‌ی جالب دیگر درباره این مک بوک، ظرفیت باتری بسیار بالای آن می‌باشد که این باتری باعث می‌شود تا MacBook Air در تمام روز و در هر مکانی، بدون نیاز به شارژ مجدد قابل استفاده باشد. همچنین این مک بوک محبوب اپل، مجهز به بلوتوث نسخه‌ی 5.0، ماژول Wi-Fi 6 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت ‌بر ثانیه) و تاندربولت 3 (پهنای باند 40 گیگابیت ‌بر ثانیه) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صفحه نمایش مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 – طلایی

در صفحه نمایش Retina مک بوک ایر 2020 با میلیون‌ها رنگ موجود در آن، هر آن ‌چه می‌بینید طبیعی‌ترین تصویر ممکن می‌باشد. در واقع، رنگ‌ها پر جنب و جوش‌تر از همیشه هستند و متون واضح و شفاف نمایش داده می‌شوند. این مک بوک ایر 13.3 اینچی، با رزولوشن 1600 × 2560 پیکسل، تراکم پیکسلی 227 پیکسل در هر اینچ و با وجود بیش‌ از 4 میلیون پیکسل، وضوح تصویر بسیار بالایی را به ‌خود اختصاص داده است. تصاویر در MacBook Air، سطح جدیدی از جزئیات و واقع‌گرایی را به‌ همراه دارند و متن‌ها در هر شرایط نوری با تکنولوژی True Tone به وضوح قابل دیدن هستند. فناوری True Tone به‌ طور خودکار نور سفید صفحه را با دمای رنگ محیط تنظیم می‌کند تا بیش‌ترین تطابق رنگ بین محیط و نمایشگر مک بوک ایر ایجاد شود.

مانیتور مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 - طلاییدر این لپ‌تاپ شرکت اپل، شیشه تا نزدیکی لبه‌های کناری پیش رفته و به کاربر اجازه می‌دهد تا همه چیز را کامل، واضح و زیباتر از همیشه ببیند. همچنین با توجه به روشنایی 400 نیت و طیف وسیع رنگ P3 به کار رفته در این مک بوک، روشنایی و پالت رنگی گسترده‌تری در معرض نمایش قرار می‌گیرد. رنگ‌ها در نمایشگر مک بوک ایر 2020، به حدی واقعی هستند که دقیقاً همان رنگ‌ها بدون هیچ تغییر و خطایی چاپ می‌شوند. تطبیق‌پذیری بالا در تصاویر چاپ شده و تصاویری که در مک بوک ایر به نمایش در‌ می‌آیند، برای طراحان و صرافی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

تراشه M1 در مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 – طلایی

این تراشه کوچک یک جهش بزرگ در طراحی و پیکربندی سیستم‌های مک بوده که به طور خاص برای آن طراحی شده است. سیستم با تراشه M1، با 16 میلیارد ترانزیستور شگفت انگیز، سیستمی پیاده شده روی یک تراشه (SoC) می‌باشد که CPU ،GPU ،Neural Engine ،I/O و موارد دیگر را روی یک تراشه کوچک ادغام می‌کند. با عملکرد باورنکردنی، فن آوری‌های سفارشی و بهره‌وری پیشرو در صنعت، M1 تنها یک گام بعدی برای Mac نیست، بلکه سطحی دیگر در پیشرفت و به روزرسانی در این زمینه خواهد بود.

تراشه مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 - طلاییاین تراشه در دو نسخه‌ با گرافیک 7 یا 8 هسته‌ای درون مک بوک ایر به‌ کار می‌رود؛ اما در هر دو نسخه، پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای و واحد پردازش عصبی 12 هسته‌ای در دسترس هستند. اپل می‌گوید CPU داخل تراشه‌ی M1، به‌ لطف 4 هسته‌ی قدرتمند و 4 هسته‌ی کم‌مصرفی که دارد، در مجموع بالغ‌ بر 3.5 برابر و GPU هشت هسته‌ای آن نیز تا 8 برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند.

بر اساس ادعای اپل، تراشه‌ی M1 به کار رفته در مک بوک ایر، از 98% از لپ‌تاپ‌های فروخته‌شده در سال 2019 سریع‌تر است. همچنین به‌ لطف کنترلر حافظه‌ی موجود در M1 و حافظه‌های جدید، ماژول‌های SSD مک ‌بوک ایر، بالغ‌ بر 2 برابر سریع‌تر از گذشته هستند. علاوه بر این، جدا کردن هسته‌های پردازش مرکزی و گرافیکی، باعث شده تا دستگاه به‌ صورت بهینه‌تر و کاربردی‌تر، امکان اجرای نرم‌افزارهای مختلف را داشته باشد. از سوی دیگر، استفاده از معماری 5 نانومتری ARM باعث شده تا علاوه بر فشرده‌تر شدن تراشه‌ی پردازشی اصلی، میزان تولید حرارت و مصرف انرژی آن‌ نیز بهینه‌تر شود.

 

CPU در مک بوک ایر 13 اینچ

M1 مجهز به سریعترین پردازنده مرکزی که تا به حال توسط اپل ارائه شده است. با این نوع سرعت پردازش، MacBook Air می‌تواند کارهای فوق العاده پیچیده‌ای مانند ویرایش با کیفیت حرفه‌ای و بازی‌های اکشن انجام دهد. CPU هشت هسته‌ای در M1، تنها دارای سرعت 3.5 برابری نسبت به نسل قبلی نیست، بلکه این پردازنده هسته‌های با کارایی بالا را با هسته‌های کارآمد، متعادل می‌کند تا بتواند از پس عملیات روزمره تنها با صرف یک دهم توان خود برآید. پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای با 5 برابر سرعت بیشتر، عملکرد شگفت انگیز و کارایی فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

 

قدرت macOS در کنار M1

macOS Monterey که برای گشودن پتانسیل تراشه M1 توسعه یافته، Mac را با مزایای عمده عملکردی و موارد دیگر تغییر می‌دهد. به روزرسانی قدرتمند برای برنامه‌ها، طرح جدید و زیبا، ویژگی‌های برجسته حریم خصوصی و بهترین شاخص‌های امنیتی، از قدرت‌های این نرم‌افزار به حساب می‌آیند که بر روی پیشرفته ترین سخت افزار اپل در حال اجرا است.

تراشه M1 و سیستم عامل macOS با هم کار می‌کنند تا کل سیستم سریع‌تر عمل کند. مک بوک ایر بلافاصله روشن می‌شود و کارهای روزمره از ورق زدن عکس‌ها تا مرور Safari سریع‌تر انجام می‌شود. در این لپ‌تاپ سخت‌ترین برنامه‌ها نیز همه به قدرت مورد نیاز خود دسترسی دارند.

 

یادگیری ماشینی Machine learning

به یمن واحد پردازش عصبی 16 هسته‌ای M1، پردازش‌های مبتنی‌ بر یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ)، نظیر تشخیص چهره یا شناسایی اجسام تا 9 برابر سریع‌تر صورت می‌گیرد. برنامه های مک بوک Air می‌توانند از یادگیری ماشینی (ML) برای روتوش خودکار عکس‌ها، ساخت ابزارهای هوشمند و فیلترهای صوتی دقیق با تشخیص خودکار و موارد دیگر استفاده کنند. این تنها قدرت مغز نیست، این قدرت یک مجموعه کامل از فناوری های ML است.

 

Rosetta 2 برای انتقال و ترجمه نرم‌افزارهای مختلف

مک بوک ایر 2020 با تراشه M1 مجهز به سیستم انتقال و ترجمه و در نهایت اجرای نرم‌افزارهای توسعه یافته برای تراشه‌های اینتل است. این ابزار که با عنوان Rosetta 2 شناخته می‌شود، به کاربران امکان استفاده بهینه و بدون دردسر از نرم‌افزارهای مختلف که تا پیش از این برای سیستم عامل macOS توسعه داده شده‌اند را می‌دهد. کاربران این دستگاه‌ها حتی با وجود تفاوت معماری پردازنده، می‌توانند به‌ صورت بهینه‌تر و کاربردی‌تر امکانات لازم را برای انجام پردازش‌های مرکزی و گرافیکی داشته باشند. هر چند که بسیاری از نرم افزارها نظیر سری محصولات ادوبی از همین حالا به‌صورت بومی برای این تراشه‌ها توسعه داده شده‌اند، اما نرم‌افزارهای دیگر نیز از طریق ابزار ترجمه و اجرا می‌توانند به‌صورت بهینه و کاربردی امکان اجرا را در دستگاه‌های جدید داشته باشند.

 

حافظه یکپارچه Unified memory

تراشه M1 با 16 گیگابایت حافظه یکپارچه‌ی فوق سریع خود و با در نظر گرفتن مجموعه‌ا‌ی متشکل از پهنای باند بالا و حافظه با تأخیر پایین، به برنامه‌ها امکان می‌دهد تا داده ها را بین CPU ،GPU و موتور عصبی (Neural Engine) به طور کارآمد به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب، تمام کارهایی که با این مک بوک انجام می‌دهید، بسیار سریع و روان خواهد بود.

دیگر مشخصات مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 – طلایی

حافظه ذخیره سازی SSD

مدل‌های مک بوک ایر با GPU هفت هسته‌ای با حافظه داخلی 256GB SSD ارائه شده‌اند که در سه حالت 512GB ،1TB و 2TB قابل پیکربندی هستند. مدل‌ها با GPU هشت هسته‌ای، با حافظه داخلی 512GB SSD می‌باشند که در دو حالت 1TB و 2TB می‌توان آن‌ها را ارتقا داد تا به سرعت دو برابری دسترسی پیدا کنید.

 

مجیک کیبورد

کیبورد مک بوک ایر 13 اینچ مدل MWTL2 2020 - طلاییمک بوک ایر اکنون دارای صفحه کلید جادویی جدیدی است که اولین بار در MacBook Pro 16 inch قرار گرفت. مکانیزم قیچی با 1 میلی‌متر فضای خالی بین دکمه‌ها، تجربه‌ی یک تایپ سریع، راحت و بی صدا را به‌همراه دارد. کلیدهای T معکوس، در خطوط کد و یا محیط‌های بازی، بیش‌ترین بازده را فراهم می‌آورند. مک بوک ایر 2020 در کم‌ترین نور نیز قابلیت تایپ با نوری که زیر صفحه کلید تعبیه شده را فراهم می‌کند. نور صفحه کلید MacBook Air دارای سنسور نور محیط نیز می‌باشد.

 

باتری

مک بوک ایر 2020 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری 49.9 وات ساعت می‌باشد که از طریق آداپتور برق 30 وات USB-C شارژ خواهد شد. طبق گفته‌ی اپل، این باتری تا حداکثر 18 ساعت دوام می‌آورد. در واقع، عمر باتری حداکثر 18 ساعت در زمان پخش فیلم و حداکثر 15 ساعت در زمان استفاده بی سیم از وب است.

 

Force Touch و Touch ID

پد لمسی Force Touch این لپ‌تاپ یکی از بهترین‌ها در جهان است که دارای سنسورهای اندازه‎‌گیری فشار بوده تا کنترل دقیق‌تر و واکنش یکنواختی را در MacBook Air بتوان حس کرد. امنیت همیشه در شرکت اپل حرف اول را زده است؛ در این راستا، با Touch ID اطلاعات شخصی‌ شما، محرمانه باقی خواهند ماند. Touch ID سریع و پیشرفته در مک بوک ایر، امنیتی عالی را به‌همراه دارد. انگشت خود را روی حسگر Touch ID قرار دهید و به آسانی مک بوک را باز و سپس قفل کنید. همچنین از اثرانگشت می‌توان برای دسترسی سریع به اسناد، یادداشت‌ها ‌و یا تنظیمات سیستم، بدون به کار بردن رمز دیگری استفاده کرد.

 

بلندگو

مک بوک ایر 2020 تنها از جنبه‌های پردازش و تصویر، قوی‌تر از قبل نشده‌، بلکه از نظر اسپیکر نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است. بلندگوهای استریو دو برابر باس بیش‌تر و 25 درصد حجم صدای بیش‌تری را ارائه می‌دهند. صدای استریوی گسترده، صدای فراگیری را هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماشای فیلم ایجاد می‌کند تا تمام صداها واضح به گوش برسند.

 

دوربین و میکروفون

پردازشگر سیگنال تصویر در تراشه M1 به شما کمک می‌کند تا در هر تماس FaceTime و ویدئو کنفرانس، بهترین ظاهر را داشته باشید. با این مک بوک که مجهز به دوربین FaceTime قوی‌تری نسبت ‌به نسخه‌های قبل می‌باشد، تجربه‌ی اشتراک ‌گذاری لحظه‌ها با بالاترین کیفیت، با دوستان و خانواده را خواهید داشت.

سه میکروفون داخلی این لپ‌تاپ، به کاربران این اطمینان را می‌دهند که صدای بسیار دقیقی را چه در تماس، چه در ضبط صدا و چه هنگام پرسش از سیری، فراهم می‌کنند. دوربین HD فیس تایم، تصاویر را واضح و شفاف می گیرد، تا جزئیات بیشتری در سایه ها و هایلایت ها قابل مشاهده باشد.

تشخیص چهره، از موتور عصبی برای تنظیم تعادل رنگ سفید و نمایش رنگ‌های طبیعی پوست استفاده می‌کند. آرایه سه میکروفونی به جای ضبط آنچه در اطراف شما می‌گذرد، روی صدای شما متمرکز می‌شود تا در مکالمات و ضبط صدا، کیفیت بالاتری را تجربه کنید.

ابعاد

30.41 × 21.24 × 1.61 سانتی متر

سایز صفحه نمایش

13 اینچ

برند

Apple

رنگ
سیمکارت

ندارد

وزن

1.29 کیلوگرم

سال تولید

2020

جنس بدنه

آلومینیوم

pa_پشتیبانی-از-زبان-فارسی

دارد

منو فارسی

ندارد

نوع

LED-backlit display با تکنولوژی IPS

اندازه

13.3 اینچ

تعداد رنگ

میلیون‌ها رنگ

GPU

Intel Iris Plus Graphics

CPU

1.1GHz dualcore Intel Core i3

سیستم عامل

macOS

حافظه داخلی

256GB SSD

حافظه RAM

8GB of 2133MHz LPDDR3

pa_-ram

1042

دوربین سلفی

دارد

دوربین اصلی

720p FaceTime HD camera

pa_پورت-انتقال-دیتا

دارای دو پورت Thunderbolt / USB 4 با پشتیبانی از: شارژ کردن DisplayPort تاندربولت 3 (حداکثر 40 گیگابایت در ثانیه) USB 4 (حداکثر 40 گیگابایت در ثانیه) USB 3.1 Gen 2 (حداکثر 10 گیگابایت در ثانیه)

بلوتوث

Bluetooth 5.0 wireless technology

GPS

ندارد

NFC

ندارد

وای فای (WiFi)

802.11ax Wi-Fi 6 wireless networking IEEE 802.11a/b/g/n/ac compatible

pa_-wifi

1045

pa_-3-5

644

جک 3.5 میلی متری

دارد

تکنولوژی FaceID

ندارد

pa_-faceid

869

تکنولوژی TouchID

دارد

pa_-touchid

1046

pa_اقلام-همراه-کالا

آداپتور برق 30 وات USB-C کابل شارژ USB-C (2 متر)

pa_

916

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مک بوک ایر 13 اینچ 2020 ظرفیت 8/256 گیگابایت طلایی مدل MWTL2”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *