Apple iPad Mini 5th 7.9-inch 64GB Wi-Fi

ظرفیت حافظه داخلی: 64 گیگابایت

وضوح صفحه نمایش: 2266 × 1488 پیکسل

اندازه صفحه نمایش: 8.3 اینچ

کیفیت دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

پردازنده: A15 Bionic

صفحه نمایش لمسی:  دارد

طراحی آیپد مینی 5 -2019 با ظرفیت 64

آیپد مینی 2019 اپل قدرتی برابر با آیفون ایکس اس مکس دارد. این تبلت های جدید از نسل اول اپل پنسل (Apple Pencil)  پشتیبانی می‌کنند و در نسخه‌ی 64 گیگابایتی و سیم کارت‌خور یا بدون سیم کارت عرضه می‌شوند. iPad mini (2019)  در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی طراحی شده‌اند. اپل  iPad Mini 2019 را از نظر قابلیت اتصال در دو نسخه مختلف عرضه می‌کند. یکی از این دو نسخه قابلیت نصب سیم کارت و پشتیبانی از شبکه LTE 4G را دارد اما نسخه دیگر فقط از اتصال وای فای (Wi-Fi) پشتیبانی می‌کند و از نصب سیم کارت و موبایل دیتا پشتیبانی به عمل نمی‌آورد.
 
آیپد مینی نسل 5 ظرفیت 64 گیگ
 
وزن نسخه پشتیبانی کننده از سیم کارت، به چیزی در حدود 308 گرم می‌رسد و وزن نسخه وای فای این تبلت حدود 300 گرم است. آیپد مینی 2019 اپل به اسپیکر های استریوی با کیفیتی مجهز شده که صدای خروجی از آن رسا و مناسب است و تجربه‌ای دلنشین در حین تماشای فیلم و سریال را برایتان به ارمغان می‌آورد.  
این دستگاه در ابعاد 6.1×174.1×250.6 میلی‌متر طراحی شده است که نسبت به مدل قبلی، 10 میلی‌متر بلندتر، 4.6 میلی‌متر عریض‌تر و 19 گرم سنگین‌تر شده است. آیپد مینی 5 دارای تکنولوژی true tone می باشد.قابلیت True Tone صفحه نمایش آیفون سبب می‌شود که نورهای بازتابیده شده از صفحه گوشی به مقدار قابل توجهی کمتر شوند و به صورت فشرده‌تر و با حالتی که بهتر توسط مغز قابل درک باشند ساطع گردند. در مجموع قابلیت True Tone صفحه نمایش آیفون از نظر علمی دو مزیت دارد. اولی اینکه تفکیک پذیری و نمایش محتوا در محیط های باز و تحت تابش نور را با کیفیت بهتری امکانپذیر می‌کند و دوم اینکه تصویری قابل درک تر و فیلتر شده را برای چشم و مغز انسان ارائه خواهد کرد.ناگفته نماند، این تکنولوژی باعث می‌شود تا تعادل رنگ سفید در نمایشگر با نورپردازی محیطی که کاربر در آن قرار دارد، تطبیق پیدا کند.
 
 Neural Engine یا موتور عصبی که در آیپد مینی نسل 5 وجود دارد، با استفاده از یادگیری ماشینی و چارچوب نرم‌افزاری موسوم به Core ML، امکان دسترسی کاربران را برای کارهایی نظیر اجرای اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی، بازی‌ها و برنامه‌های ویرایش عکس ایجاد کرده است.وسیله‌های جانبی متعددی برای آیپد مینی نسل 5 طراحی شده اند که می‌توان در این بین به صفحه کلید  SmartKeyboard اشاره نمود. این صفحه کلید دارای بیش از 30 زبان مختلف (از جمله چینی ساده‌شده، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی) می باشد. ناگفته نماند، Smart Keyboard  فقط برای iPad Air (2019)  ارائه شده است.
 
 اپل برای اولین بار در این آیپد مینی، امکان استفاده از قلم استایلوس اختصاصی خودش را فراهم کرده که با آن کارهای مختلف نظیر نوت برداری قابل انجام است. قلم استایلوس به طور پیش فرض و همراه دستگاه عرضه نمی‌شود و برای خرید این قلم باید هزینه اضافه‌ای از سوی کاربر پرداخت شود.
 
آیپد مینی نسل 5 ظرفیت 64 گیگ

خرید آیپد مینی 5

در اینجا ما لیستی از نقاط مثبت و منفی آیپد مینی 2019 را در اختیار شما قرار می دهیم تا با مقایسه و بررسی آن ها بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.
نقاط قوت:
  • کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از قلم استایلوس
  • حمل‌پذیری آسان
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و سریع
  • قدرت پردازشی عالی
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
نقاط منفی:
  • عدم عرضه قلم استایلوس تبلت به همراه آن
  • ظاهر نه چندان به روز
  • قیمت نسبتا گران

دیگر مشخصات آیپد مینی 5-2019 با ظرفیت 64

صفحه نمایش

ضخامت کم بدنه این تبلت سبب خواهد شد که باریک بودن آن کاملا قابل حس باشد و جذابیت خاصی را برای دستگاه به ارمغان آورد. ضمنا ابعاد کوچک و جمع و جور تبلت باعث شده که حمل و نقل آن به سادگی امکانپذیر باشد و خیلی راحت بتوان با قرار دادن تبلت در کیف، کوله و غیره یا در دست گرفتن، آن را حمل کرد.
بنابراین یکی از ویژگی های خوب تبلت آیپد مینی 2019 مربوط به ابعاد خوب و حمل‌پذیری راحت آن می‌باشد.در بررسی آیپد مینی 5 مشخص شده است که صفحه نمایش این تبلت کیفیت بسیار مطلوبی دارد و محتوا را با وضوح عالی نمایش می‌دهد. تراکم پیکسلی خوبی توسط صفحه نمایش ارائه شده و این امر سبب می‌شود جزئیات تصویر کیفیت بسیار مطلوبی داشته باشد.
صفحه نمایش این تبلت تولید میزان روشنایی بالا را نیز پشتیبانی می کند. به موجب این ویژگی استفاده از تبلت در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی امکانپذیر می‌شود چون محتوای روی نمایشگر به لطف روشنایی مناسب، کاملا قابل درک و تفکیک خواهند بود.

سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی از بهترین ویژگی های تبلت آیپد مینی 2019 مربوط به سیستم و بستر نرم افزاری بسیار روان آن می‌شود. البته سخت افزار قدرتمند نیز در عملکرد روان بستر نرم افزاری آن بی‌تاثیر نیست. بهینه بودن بستر نرم افزاری تبلت و همگام‌سازی دقیق آن با سخت افزار دستگاه اصلی ترین عواملی هستند که منجر به این مسئله می‌شوند.
نصب سنگین ترین اپلیکیشن ها و استفاده مداوم از آن ها هم هیچ لگ و تاخیری را در بستر نرم افزاری تبلت به وجود نمی‌آورد. بنابراین اگر می‌خواهید تبلتی داشته باشید که از نظر نرم افزاری عملکرد سریع و روانی را ارائه کند و بروز لگ و تاخیر در آن معنا و مفهومی نداشته باشد، مطمئنا iPad Mini 2019 اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.
 
زمانی که در منوهای مختلف تبلت پرسه می‌زنید به خوبی متوجه روان بودن و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری آن خواهید شد. اجرای اپلیکیشن ها و جهش مابین آن ها سرعت بسیار مطلوبی دارد و iOS 12 امکان استفاده همزمان از دو اپلیکیشن در حالت Split-Screen را هم ارائه می‌کند.

قابلیت Split-Screen :

 شما می‌توانید صفحه نمایش تبلت را به دو نیم تقسیم کرده و در هر بخش یک اپلیکیشن مجزا را اجرا و به طور همزمان کنترل کنید. در بررسی آیپد مینی 5 2019 مشخص شد که حالت اسپلیت اسکرین این تبلت حتی در شرایطی که سنگین ترین برنامه ها در کنار هم اجرا شوند هم عملکرد روان دارد.
 
آیپد مینی نسل 5 ظرفیت 64 گیگ

پردازنده، رم و حافظه داخلی

آیپد مینی 5 متشکل از پردازنده گرافیکی Apple GPU می باشد که وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین کاملا مشخص است که آیپد مینی 2019 از تراشه‌ای فوق قدرتمند بهره می‌برد و انتظار داریم قدرت پردازشی بالایی هم داشته باشد.پردازنده مرکزی این تراشه شش هسته‌ای می باشد.
  • چهار هسته Tempest با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز
  • دو هسته Vortex با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز
این دستگاه به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده است. iPad Mini 2016 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات، با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) وجود نداشت.
نتیجه بررسی آیپد مینی 5 2019 به وضوح نشان داد که این تبلت برای افرادی که علاقمند به گیم و بازی های آنلاین و سنگین هستند هم گزینه خرید عالی خواهد بود، حتی زمانی که تنظیمات گرافیکی بازی ها در بالاترین سطح ممکن قرار گیرند، اجرای آن ها کاملا روان و بدون مشکل انجام می‌شود.
 
باید توجه داشت زمانی که بازی های سنگین و HD را برای مدت زمان طولانی در iPad Mini 2019 اجرا کنید، بدنه تبلت داغ خواهد شد اما شدت گرمای بدنه تبلت خیلی زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. ضمنا جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه تبلت هم بعد از 30 دقیقه اجرای بازی های HD،  با کیفیت کاملا مطلوبی انجام می شود و این آیپد مینی ثابت کرد که از نظر قدرت عملکرد یک تبلت بسیار با کیفیت و خوب است.

دوربین

دوربین اصلی آیپد مینی 2019 از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی تبلت از لنزی 7 مگاپیکسلی تشکیل شده، بنابراین با دوربین اصلی و سلفی این تبلت می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط کنید، اما طبیعتا در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عکسبرداری کاهش پیدا می‌کند.

باتری و شارژدهی

باتری که در تبلت مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و درست مثل آیپد مینی 4 ظرفیت 5124 میلی آمپر ساعتی دارد. باتری این تبلت با یک بار شارژ و در حالتی که از آن به طور نرمال استفاده شود به راحتی می‌تواند تا 1.5روز دوام بیاورد و در اغلب مواقع، توان شارژدهی آن به 2 روز هم می‌رسد.
یکی دیگر از ویژگی های خوب و جدید تبلت iPad Mini 5 2019 مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت شارژ سریع می‌باشد. به موجب این ویژگی می‌توانید باتری تبلت را با سرعت بیشتری شارژر کنید. باتری تبلت با استفاده از شارژر اورجینال و فابریک آن ظرف 30 دقیقه، حدود 35 درصد شارژ می‌شود و در مدت زمانی حدود 2 ساعت و 10 دقیقه فول شارژ خواهد شد.
 
طراحی آیپد مینی 5 -2019 با ظرفیت 64
نتیجه‌گیری
این تبلت از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد اما ظاهر و سبک طراحی قدیمی دارد. قدرت پردازشی عالی تبلت و بستر نرم افزاری روان آن از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن هستند. پشتیبانی از قلم استایلوس و همچنین شارژ سریع نیز از ویژگی های جدید و خوب iPad Mini 5 محسوب می‌شوند.
برند

Apple

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیپد مینی نسل 5 ظرفیت 64 گیگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *