Apple iPhone 12 mini (64GB)

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

مقدار رم: 4 گیگابایت

شبکه های ارتباطی: 5G، 4G، 3G، 2G

دوربین‌های پشت گوشی: دوگانه

رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

فناوری صفحه‌نمایش: Super Retina XDR OLED

اندازه صفحه نمایش: 5.4

سیستم عامل: iOS

نسخه سیستم عامل: iOS 14.1

سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ویژگی‌های خاص: تشخیص چهره بیومتریک، قابلیت عکاسی HDR، پشتیبانی از ضریب استاندارد IP68 (مقاوم در برابر عمق 6 متری آب به مدت 30 دقیقه)، مقاوم در برابر گرد و غبار

طراحی

برای شناخت ظاهری بهتر آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت می توان گفت، آیفون SE یا آیفون 5 را به صورت تمام صفحه و با پشت شیشه ای و چند میلیمتر کمتر یا بیشتر تصور کنید، این آیفون 12 mini است. این گوشی با طراحی منحصر به فرد خود، یک یادآور از گوشی های نسل قدیم بوده که با ویژگی های نسل جدید ادغام شده، پشت شیشه ای و پشتیبانی از 5G، از ویژگی های گوشی سری 12 می باشد که با ظاهری جمع و جور و گوشه های مربعی، تصور مجدد از آیفون 5 خواهد بود.

Apple iPhone 12 mini 64G یک تلفن هوشمند با پنل های شیشه ای مقاوم و قاب آلومینیومی است. فریب ابعاد کوچک و بدنه سبک آن را نخورید، این گوشی در واقع یکی از با دوام ترین تلفن های هوشمند است که می توانید تهیه نمایید. ابعاد این مدل تنها 131.5*64.2*7.4 میلی متر و وزن آن 135 گرم می باشد که با شیشه سرامیک شیلد جدید ارائه شده که علاوه بر مقاومت 4 برابری در برابر خرد شدن، از لحاظ مونتاژ نیز بهبود یافته و در آب، تا عمق 6 متر دوام می آورد. سرامیک شیلد به کار رفته در پنل جلویی، از کریستال های سرامیکی میکروسکوپی ساخته شده که همراه با گوریلا گلس 6 به کار رفته در پنل پشتی که هر دو از شرکت کورنینگ می باشند، مقاومت و سرسختی گوشی را بالا برده اند.

شیشه صفحه نمایش نیز برای افزایش مقاومت در برابر خط و خش، با ترکیبات یونی تقویت شده و دارای روکش اولئوفوبیک، برای بهبود مقاومت در برابر لکه می باشد. این روکش موجب تمیز شدن سریع سطح شیشه، از لکه ها و اثر انگشت می شود. در زیر سرامیک شیلد، می توانید صفحه نمایش 5.4 اینچی Retina XDR OLED جدید با وضوح 1080 پیکسل را مشاهده کنید. صفحه نمایش دارای حاشیه های نازک می باشد و تکنولوژی ناچ صفحه، در تمامی مدل های این سری به یک اندازه است؛ یعنی متناسب با سطح آن فضای بیشتری روی صفحه اشغال می کند. ثابت بودن اندازه ناچ به دلیل فناوری Face ID یکسان، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، بلندگوی تلفن و سایر سنسورهای تعبیه شده در این قسمت خواهد بود. صفحه OLED بسیار پاسخگو و روشن به نظر می رسد. وضوح تصویر فوق العاده بوده و تنها چیزی که دیده نمی شود یک Touch ID در زیر صفحه است.

این گوشی ممکن است کوچک باشد، اما با این حال اپل موفق به قرار دادن اسپیکرهای استریو در آن شده و آن ها به اندازه بلندگوهای آیفون 12 و آیفون 12 پرو بلند هستند. بلندگوی تلفن در ناچ صفحه به عنوان یکی از اسپیکرها عمل می کند و بلندگوی دیگر در کنار پورت Lightning در پایین گوشی قرار دارد. شیشه مات مربع شکل تعبیه شده در پنل پشتی، محل قرارگیری دوربین های اصلی و اولتراواید، فلاش LED دوگانه و میکروفون جهت ضبط صدای استریو است. طراحی این تکه شیشه با صفحه پشتی به صورت یکنواخت نیست و یک برجستگی در پشت محسوب می شود. لنزهای دوربین دوگانه، با حلقه های فلزی و شیشه یاقوت کبود محافظت می شوند. فریم آلومینیومی مسطح این مدل، لبه هایی مانند iPhone 5/5s/SE یا حتی آیفون 12 پرو مکس را ندارد و سطح مات آن باعث می شود تا به راحتی در دست قرار گیرد. دکمه سایلنت، کلیدهای صدا و اسلات سیم کارت در سمت چپ و کلید Power/Lock در سمت راست و میکروفون تلفن، درگاه Lightning و دومین اسپیکر استریو در قسمت پایین قابل مشاهده می باشد.

آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت حدودا 7 میلی متر بلندتر، 5 میلی متر عریض تر و تنها 22 گرم سنگین تر از آیفون 5/SE است و در مقایسه با آیفون 12 می توان گفت، 15 میلی متر کوتاه تر، 7 میلی متر باریک تر و 30 گرم سبک تر از وزن 165 گرمی آن، وزن دارد. از ویژگی های بارز این گوشی، قرارگیری راحت و بی دردسر آن در جیب و در دست می باشد که استفاده کردن از آن را بسیار آسان کرده است. فریم مات نیز به خوش دست بودن آن کمک کرده و شیشه براق پنل عقبی، هندلینگ را به خطر نمی اندازد.

صفحه نمایش

تمام مدل های آیفون سری 12، از پنل های OLED بهره برده اند. آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت، دارای صفحه نمایش 5.4 اینچ Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1080*2340 پیکسل و تراکم پیکسلی 476 پیکسل در هر اینچ است که بالاترین تراکم پیکسلی در آیفون تا کنون می باشد. اندازه ناچ صفحه در همه آیفون ها یکسان است، بنابراین در صفحه نمایش 5.4 اینچی این گوشی، ممکن است بزرگ تر به نظر برسد. تمام قسمت پنل جلویی آیفون 12 صاف بوده و توسط شیشه جدید سرامیک شیلد، ساخته شده توسط شرکت کورنینگ، محافظت می شود. صفحه نمایش Super Retina XDR OLED از محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند؛ مانند آیفون های قبل از نسل دوازدهم، این گوشی نیز دارای تنظیمات True Tone، پشتیبانی از رنگ گسترده و ویژگی Haptic Touch ارائه شده توسط Taptic Engine در زیر صفحه، می باشد.

صفحه نمایش با نرخ رفرش 60 هرتز کار می کند، اگرچه عرضه این گوشی با صفحه نمایش 120 هرتز دور از انتظار بود اما اپل تمامی گوشی های امسال خود را با این ویژگی ارائه کرده است. ورودی لمسی 120 هرتز این محصول، باعث بالا رفتن نرخ پاسخگویی نمایشگر می شود. در این گوشی میزان روشنایی معمولی 625 نیت، حداکثر روشنایی تا 1200 نیت و حداقل روشنایی 1.8 نیت می باشد. صفحه نمایش آیفون 12 mini، دقت رنگ فوق العاده ای را ارائه می دهد و برای آن، میانگین deltaE 1.8 و حداکثر انحراف 2.7، در برابر اهداف sRGB اندازه گیری شده است. این گوشی به طور کامل از DCI-P3 پشتیبانی می نماید و وقتی محتوای DCI-P3 به صفحه ارسال می شود، به طور خودکار به این گاما تغییر حالت می دهد.

باتری

آیفون 12 Apple mini دارای باتری 2222 میلی آمپر ساعتی می باشد که حدود 20 درصد کوچکتر از آیفون 12 و حدود 25 درصد بزرگتر از باتری آیفون SE (2020) است. در تست عمر باتری این گوشی به طرز شگفت انگیزی خوب عمل کرده به طوریکه می تواند 12 ساعت را هنگام پخش فیلم، مرور وب و یا مکالمه مدیریت کند.

سرعت شارژ

این گوشی اپل از شارژ سریع باتری از طریق USB Power Delivery پشتیبانی می کند. اپل کل گوشی های سری 12 را بدون شارژر ارسال می نماید که می توانید شارژر PD 20W اپل یا آداپتور دیگر سازگار با 20W+USB-PD را انتخاب کنید. اگر آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت خاموش را با شارژر 20 واتی اپل شارژ نمایید، 60 درصد باتری را در 30 دقیقه و 85 درصد را در 60 دقیقه پر می کند و شارژ کامل با آداپتور 20W اپل 89 دقیقه طول می کشد. این گوشی از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کند. در صورت استفاده از شارژرهای MagSafe، شارژ سریع بی سیم تا 12 وات فراهم خواهد شد. با این حال، اگر یک شارژر معمولی سازگار با Qi را انتخاب کنید، محدود به 5 تا 7 وات خواهد بود. با شارژر بی سیم MagSafe، پنج دقیقه طول می کشد تا گوشی خاموش را روشن کرد و باتری را در 30 دقیقه، 30 درصد شارژ نمود. برای شارژ کامل با این شارژر، مانند بقیه گوشی های سری 12، مجموعاً 3 ساعت زمان نیاز است.

بلندگوها

آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت درست مانند بقیه گوشی های سری 12، دارای بلندگوی استریو ترکیبی است. یک بلندگو در پایین و یکی دیگر در داخل ناچ صفحه قرار دارد که به عنوان بلندگوی تلفن نیز عمل می کند. بلندگوها از صدای فضایی پشتیبانی و همانند دیگر گوشی های سری 12، در تست بلندی صدا بسیار خوب عمل می کنند. اپل صدای مشابهی را در تمامی مدل های این سری ارائه می دهد، اما به نظر می رسد اندازه بلندگوها نیز اهمیت دارد و سازنده آن ها را به بهترین شکل ممکن تنظیم کرده است.

دوربین

آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت همانند دوربین به کار رفته در iPhone 12 است. دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو وجود دارد. اسکنر سه بعدی SL برای Face ID به حالت پرتره در عکس های سلفی نیز کمک می کند. دوربین اصلی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 µm، لنز عریض 26 میلی متری با دیافراگم f/1.6، لرزش گیر نوری و همچنین فوکوس خودکار دو پیکسل است. دوربین دوم یک تصویربردار 12 مگاپیکسلی دیگر با پیکسل های 1.0 µm و لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.4 برای عکس های اولتراواید می باشد؛ در اینجا فوکوس ثابت است و OIS وجود ندارد.

دوربین سلفی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل 1.0 µm و لنز 23 میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت استفاده می کند. هنگام استفاده از حالت پرتره در این دوربین، اطلاعات را به صورت عمقی با اسکنر سه بعدی، با نور ساختار یافته ضبط می نماید. هر سه دوربین از فیلمبرداری با کیفیت 4K@60fps، با لرزش گیر سینماتیک (EIS, EIS+OIS) و دامنه پویای گسترده پشتیبانی می کنند. قابلیت ضبط Dolby Vision HDR در تمام دوربین ها در تمام حالت های 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر است.

اپلیکیشن دوربین و ویژگی های آن

در اپلیکیشن دوربین، با سوایپ کردن می ‌توان بین حالت‌ های مختلف استفاده از دوربین جابه‌جا شد. تنظیمات دوربین خارج از اپلیکیشن آن و در تنظیمات کلی گوشی قرار دارد. پردازش تصویر که به لطف تراشه جدید A14 امکان پذیر است، شامل Smart HDR 3، حالت شب در همه دوربین ها و Deep Fusion می باشد. Smart HDR 3، الگوریتم پردازش HDR بهبود یافته ای است که در شرایط نوری چالش برانگیز استفاده می شود. آیکون Night Mode به طور خودکار هنگام حضور در یک فضای کم نور ظاهر می شود که در این حالت، عکس برداری به منظور جذب نور بیشتر، مدت زمان طولانی تری را صرف می کند. این مدت زمان به صورت ثانیه ای در کنار آیکون حالت شب نمایش داده می شود که با یک ضربه می توانید مدت زمان را تغییر یا در کل حالت شب را خاموش نمایید. معمولاً این زمان بین 1 تا 2 ثانیه تنظیم می شود، اما بسته به نور محیط امکان تنظیم تا 30 ثانیه نیز وجود دارد. می توانید از این حالت در دوربین اصلی، اولتراواید و حتی عکس سلفی استفاده نمایید.

 Deep Fusion زمانی که نور محیط کم یا تاریک باشد به جای Smart HDR و حالت شب فعال می شود. Deep Fusion با ثبت 4 فریم قبل از عکس برداری و 4 فریم اضافی بعد از آن و آنالیز آن ‌ها در سطح پیکسل و انتخاب بهترین بخش هر کدام، عکس‌ هایی واضح با جزئیات بیشتر را تولید خواهد کرد. موتور 16 هسته ای Neural، بهترین فریم ها را انتخاب و یک عکس HDR با کیفیت بالا را ایجاد می کند که بسیار دقیق، واضح و طبیعی به نظر می رسد. فرایند یادگیری ماشین پردازشگر عصبی، با تجزیه و تحلیل تصویر گرفته شده و بسته به آنچه که در قاب است، آسمان، شاخ و برگ یا رنگ پوست، پردازش را توسط واحد عصبی بر روی CPU A14 انجام می دهد.

کیفیت عکس

دوربین اصلی عکس هایی با ظاهر خوب می گیرد و همه عکس ها نویز مناسب، تعادل دقیق رنگ سفید و رنگ ها و همچنین کنتراست بالا را نشان می دهند. محدوده دینامیکی بسیار بالاتر از حد متوسط است و به نظر می رسد Smart HDR هدفش رسیدن به ظاهری متعادل و واقع بینانه، بدون عبور از محدوده پویا می باشد. عکس های اولتراواید 12 مگاپیکسلی کاملا گسترده هستند و تصحیح اعوجاج با مهارت بسیار بالا انجام خواهد شد. عکسهای اولتراواید 12 مگاپیکسلی آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت دارای جزئیات متوسط هستند و شاخ و برگ ها در اینجا چالش سخت تر است. با این وجود، این عکس ها نویز نسبتاً کم، کنتراست خوب و بالانس دقیق رنگ سفید را نشان می دهند. دوربین ها به خوبی کالیبره شده اند و رنگ ها بار دیگر با واقعیت مطابق هستند.

تمامی دوربین های iPhone 12 mini، از حالت شب پشتیبانی می کنند و هنگامی که نور کم است، این حالت به طور خودکار فعال می شود. کاربر می تواند از استفاده آن صرف نظر یا زمان نوردهی پیشنهادی را تصحیح نماید که پیشنهاد ما، تنظیم به صورت خودکار است که معمولاً از نوردهی 1 یا 2 ثانیه استفاده و تصویر فوراً ذخیره می شود. این تصاویر واضح، بسیار دقیق و با سطح نویز کم هستند و اشباع رنگ طبیعی می باشد. تصاویر همچنین نوردهی با برجسته سازی مناسب و سایه های متعادل و کنتراست کلی را ارائه می دهند. اگر حالت شب را در جایی که به طور خودکار پیشنهاد شده است غیر فعال کنید، در عین حالی که این عکس ها هنوز خوب هستند، اما عکس با وضوح و کنتراست کمتر و نویز بیشتر دریافت می نمایید. دوربین اولتراواید نیز حالت شب را ارائه می دهد. عکس های اولتراواید در حالت شب دارای نوردهی متعادل، برجسته سازی مناسب، جزئیات بیشتر نسبت به عکس های معمولی و اشباع رنگ واقعی هستند. عکس های پرتره در این گوشی توسط دوربین اصلی عکاسی می شوند. آن ها دقیق و غنی از جزئیات هستند، با رنگ های واقعی، کنتراست فوق العاده و تاری طبیعی که جداسازی مناسب سوژه از بک گراند را موجب می شود. در واقع می توانید عکس های پرتره خوبی در صحنه های کم نور، حتی بدون حضور اسکنر LiDAR بگیرید.

 اپل دو حالت Field-of-View را در دوربین سلفی ارائه می دهد. با کمی بزرگنمایی، عکس های 7 مگاپیکسلی معادل میدان دید 30 میلی متری و حالت کامل 12 مگاپیکسلی دارای FoV معادل 23 میلی متر است. اگر تلفن را در حالت عمودی نگه دارید، عکس های سلفی به 7 مگاپیکسل می رسند. با چرخاندن تلفن به صورت افقی و با تغییر خودکار گوشی به حالت گسترده تر 12 مگاپیکسل، صحنه بیشتری مهیا خواهد شد که همچنین می توانید به صورت دستی بین این دو حالت جابجا شوید. سلفی های 12 مگاپیکسلی با جزئیات و کنتراست بالا، با رنگ های فوق العاده و نویز کم، بسیار عالی هستند. حالت پرتره در دوربین جلو با کمک SL 3D snapper صورت می گیرد و جداسازی سوژه، با تار شدن بک گراند به طور خیره کننده انجام می شود. عکس های پرتره با رزولوشن 7 مگاپیکسل گرفته خواهند شد، به این معنی که دوربین قسمتی از FoV موجود را برش می دهد و یک عکس بزرگنمایی شده را نشان می دهد. حالت شب در دوربین سلفی نیز موجود است و تمام عکس را روشن کرده و جزئیات بیشتری را نمایان می کند.

ضبط و کیفیت فیلم

آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت با وضوح و فریم های مختلف، با هر سه دوربین فیلم می گیرد و حتی اگر اپلیکیشن مناسب را داشته باشید، می تواند این کار را به طور همزمان انجام دهد. به لطف لرزش گیر سینماتیک، همه فیلم ها به صورت دیجیتالی لرزش گیری می شوند. تمامی حالت ها، از جمله 4K@60fps نیز، به لطف HDR هوشمند، دامنه دینامیکی وسیع تری را ارائه می دهند. گزینه slow-mo دارای کیفیت حداکثر 1080 پیکسل با سرعت 240fps می باشد. این گوشی امکان ضبط فیلم های HDR را مستقیماً در قالب ویدیوی HDR پویا Dolby Vision، فراهم کرده است. اطلاعات Dolby Vision در خارج از استریم ویدئو ذخیره می شود، بنابراین فیلم با فرمت Dolby Vision را می توان در هر دستگاه پخش کننده غیر HDR پخش کرد.

فیلمبرداری HDR در همه رزولوشن ها با سرعت 30 فریم بر ثانیه در دسترس است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید فایل ویدیویی Dolby Vision را به کامپیوتر یا Mac منتقل کنید، گزینه های انتقال iPhone باید روی Keep Originals تنظیم شود. در غیر این صورت، برای سازگاری بهتر، به یک ویدیوی غیر HDR تبدیل خواهد شد. اگر صفحه نمایش قابلیت Dolby Vision ندارد، فایل های اصلی Dolby Vision همچنان پخش می شوند. آنها در مقایسه با فایل های غیر HDR یا تبدیل شده، با محدوده دینامیکی پایین و رنگ های تیره تر قابل مشاهده هستند. این گوشی صدای استریو گسترده ای را برای فیلم ها، با سرعت 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می کند که به معنی صدای فضایی است و شما از صدایی غنی تر و عمیق تر در مقایسه با استریو معمولی لذت خواهید برد.

فیلم های 4K که با دوربین اصلی 60 و 30 فریم بر ثانیه ضبط می شوند، بسیار پر جنب و جوش هستند و کنتراست عالی، نویز کم، محدوده دینامیکی چشمگیر را نشان می دهند، در حالی که رنگ ها به حیات خود وفادار می مانند. فیلمبرداری 4K با دوربین اولتراواید نیز در هر دو گزینه 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه یکسان است و طبق معمول طیف پویا، رنگ ها و کنتراست عالی خواهد بود. فیلم های 4K با نور کم، به اندازه کافی جزئیات را نمایش می دهند و ارائه رنگ خوب و نویز کمی دارند. لرزش گیر سینماتیک در همه دوربین ها، رزولوشن ها و fpsها در دسترس است و عملکرد فوق العاده ای را ارائه می کند. گوشی های آیفون سری 12 همگی می توانند تایم لپس حالت شب را انجام دهند. کافیست تنها Time lapse را انتخاب و گوشی را روی سه پایه قرار و شاتر را فشار دهید. برنامه دوربین، هیچ گونه تنظیماتی ارائه نمی دهد و فیلم ها با فرمت 1080p@30fps ذخیره می شوند.

عملکرد و معیارها

تمام گوشی های سری 12 مجهز به تراشه A14 Bionic می باشند. این تراشه اولین چیپست 5 نانومتری تجاری در جهان است که 11.8 میلیارد ترانزیستور یا 40٪ بیشتر از A13 را در خود جای می دهد. تراشه A14 مانند آخرین تراشه های اپل از پردازنده شش هسته ای بهره برده که دارای 2 هسته بزرگ Firestorm با فرکانس 3.1 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک Icestorm با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و قابلیت TurboBoost است که در صورت لزوم به 3.1 گیگاهرتز می رسد. همچنین GPU چهار هسته ای به روز شده این گوشی، افزایش عملکرد و NPU جدید 16 هسته ای برای یادگیری ماشین، افزایش 70 درصدی عملکرد هوش مصنوعی را به همراه دارد. Bionic A14 با مودم X55 5G کوالکام ارائه می شود و به همین دلیل است که کل آیفون های 12 از اتصال 5G پشتیبانی می کنند.

تراشه جدید ای 14 بایونیک و ISP آن، موجب بسیاری از پیشرفت های دوربین هستند و ویژگی های Smart HDR 3 ،Deep Fusion ،Night Mode، ضبط Dolby Vision و موارد دیگر به لطف A14 می باشند. گوشی های آیفون 12 با برخورداری از پردازنده A14، به عنوان قدرتمند ترین پردازنده اپل تا به امروز، از سریعترین آیفون ها هستند که حدود 20٪ از سری آیفون 11 مجهز به A13 سریعتر هستند.

نرم‌افزار و رابط کاربری آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت

تمامی آیفون های جدید اپل، به طور پیش فرض با سیستم عامل iOS 14.1 به فروش می رسند. در ادامه این مطلب قصد داریم iOS 14 را در iPhone 12 mini بررسی نماییم. تمرکز این سیستم عامل بیشتر بر روی ویجت های جدید و App Library بوده و همانطور که مشاهده خواهید کرد، اپل استفاده از این ویژگی های جدید را اختیاری قرار داده که در صورت تصمیم برای استفاده از آنها، تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد. لاک اسکرین در iOS 14 بدون تغییر بوده که  شامل نوتیفیکیشن سنتر، میانبر دوربین و چراغ می باشد و در صورت اعمال تنظیمات قفل ایمنی، می توانید از طریق Face ID یا PIN از آن عبور کنید. اپلیکیشن ها، صفحه هوم را پر می کنند و سمت چپ ترین صفحه معروف به صفحه امروز (Today page)، محل قرار گیری ویجت ها می باشد. سمت راست ترین صفحه App Library را در بر می گیرد که یک تغییر در این نسخه به حساب می آید. یکی از موارد پرطرفدار اضافه شده در این ورژن، میانبر دسترسی جدید Back Tap است. با روشن کردن این حالت، گوشی وارد شدن دو ضربه و سه ضربه روی پشت تلفن را تشخیص می دهد و می توانید برای هر کدام از این حالت ها در قسمت تنظیمات، هر دستوری را که دوست دارید اختصاص دهید.

ویجت ها را می توان در هر صفحه اصلی و Today page، در ابعاد 2×2، 2×4 و 4×4 قرار داد. می توانید با قرار دادن ویجت ها با اندازه یکسان روی هم، یک دسته از ویجت ها را تشکیل دهید و انتخاب نمایید کدام ویجت در بالای دسته قرار گیرد. همچنین می توانید با کشیدن انگشت به بالا یا پایین، دسته را به صورت دستی تا زمانی که ویجت مورد نیاز خود را پیدا کنید ورق بزنید. این ایده به صرفه جویی در فضا کمک می کند، به خصوص اگر یک ویجت پرکاربرد را در بالا، با مواردی که کمتر استفاده می شوند در زیر دسته ترکیب کنید. صفحه App Library راست ترین صفحه هوم است که اپلیکیشن ها هنگام نصب، به طور خودکار به آن اضافه می شوند. مرتب سازی نیز یک فرآیند خودکار بوده و شما نمی توانید دسته ها را ویرایش یا اپلیکیشن ها را به دسته های دیگر منتقل کنید. مرتب سازی به برچسب های App Store که توسعه دهنده هنگام بارگذاری استفاده کرده بستگی دارد. در App Library تنها سه تنظیم وجود دارد که شامل قابلیت اضافه کردن اپلیکیشن های جدید به صفحه هوم و App Library، افزودن تنها به App Library و تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن بج در App Library می باشد.

با اضافه‌شدن App Library، اپل امکان پنهان ‌کردن هوم‌ اسکرین‌ های دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار داده به طوریکه بسته به موقعیت، کاربر می تواند هوم اسکرین های دلخواه را پنهان نماید. برای مثال هنگام کار، هوم اسکرین مربوط به اپلیکیشن های بازی یا در سفر هوم اسکرین اپلیکیشن های مربوط به کار را پنهان کند. از تغییرات مهم دیگر می‌ توان به فشرده‌ تر شدن طراحی رابط کاربری تماس ‌ها و سیری اشاره کرد؛ چرا که اکنون دیگر تمام صفحه را اشغال نمی‌ کنند. مورد بعدی، قابلیت Picture in Picture است که امکان تماشای ویدئو یا ادامه ‌دادن تماس تصویری حین استفاده از اپلیکیشن‌ های دیگر را فراهم می کند. در این نسخه اپلیکیشن Messages، قابلیت پین کردن حداکثر 9 مکالمه را در بالای فهرست به کاربر می دهد. منشن افراد یا پاسخ‌ دادن به یک پیام در چت ‌های گروهی نیز از جمله‌ قابلیت‌ های جدید اپلیکیشن‌ Messages به‌حساب می‌ آیند.

ابعاد

131.5×64.2×7.4mm

برند

Apple

رنگ

, , , ,

سیمکارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

وزن

135 گرم

رزولوشن

12+12 مگاپیکسلی

اندازه

5.4 اینچ

تراشه

Apple A14 Bionic (5 nm)

GPU

Apple GPU (4-core graphics)

CPU

Hexa-core (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)

نسخه

iOS 14.1 قابل ارتقا به iOS 14.4

درگاه حافظه

ندارد

حافظه داخلی

64GB

pa_-ram

383

حافظه RAM

4GB RAM

نوع حافظه داخلی

NVMe

pa_کیفیت-فیلمبرداری

4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, HDR, Dolby Vision HDR (up to 30fps), stereo sound rec.

pa_پورت-انتقال-دیتا

Lightning, USB 2.0

رادیو

ندارد

وایرلس

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot

بلوتوث

5.0, A2DP, LE

GPS

A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS

NFC

دارد

نوع باتری

Li-Ion 2227 mAh, non-removable

pa_حالت-آماده-به-کار

تا 15 ساعت

حالت پخش موزیک

تا 50 ساعت

pa_--

391

جک 3.5 میلیمتری

ندارد

pa_-3-5

302

بلندگو

stereo speakers

2G bands

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM) – for China CDMA 800 / 1900

3G bands

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO

4G bands

1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71 – A2176 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 30, 32, 34, 38, 39, 40,

5G

1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 71, 77, 78, 79, 260, 261 Sub6/mmWave – A2176 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78, 79 Sub6 – A2398, A2399, A2400

سرعت

HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A, 5G, EV-DO Rev.A 3.1 Mbps

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیفون 12 مینی ظرفیت 64 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *