آموزش

آموزش کامل جیلبریک آیفون و آیپد+[0تا100 Jailbreak باویندوز(کامپیوتر)]

جیلبریک چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از سایت اپل گلشن به بررسی جیلبریک دستگاه های آیفون و آیپد می پردازیم. با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است راجع به جیلبریک بدانید را باهم بررسی کنیم.

اپل واچ، مک بوک پرو، آیپد، آی مک، ایرپاد، مک بوک ایر

در ادامه خواهید خواند…

سایت اپل گلشن با فراهم کردن امکان خرید، بررسی و مقایسه اینترنتی، قابلیت ها را گسترش داده و دسترسی را برای تمامی طرفداران اپل در سراسر ایران ممکن ساخته است. جهت اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان خبره این مجموعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

جیلبریک

جیلبریک آیفون و آیپد چیست؟

جیلبریک فرآیندی است که در آن سیستم عامل های اپل برای حذف محدودیت ها و کنترل بیشتر کاربر بر دستگاه اصلاح می شوند. این تغییرات معمولاً اجازه اجرای کد بدون امضا و همچنین خواندن و نوشتن در سیستم فایل ریشه را می دهند که معمولاً اپل از هر دوی این موارد جلوگیری می کند. امتیازات افزایش‌یافته اجازه سفارشی‌سازی و نصب برنامه بدون محدودیت را می‌دهد که در دسترس کاربران با دستگاه استوک نیست. جیلبریک در سیستم عامل های موبایل اپل iOS و iPadOS بسیار محبوب است و بیشتر با آن مرتبط است، اگرچه به اشکال مختلف در tvOS، watchOS، macOS و audioOS نیز وجود دارد.

خرید انواع گوشی های آیفون از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

به طور معمول، جیلبریک یک نصب کننده غیر رسمی به دستگاه شما اضافه می کند که به شما امکان می دهد برنامه های شخص ثالث، ترفندها و برنامه های افزودنی را دانلود کنید که از طریق اپ استور در دسترس نیستند. این بسته‌ها فرصت‌های بی‌پایانی را برای انجام کارهایی در دستگاه شما باز می‌کنند که یک دستگاه غیر جیلبریک هرگز نمی‌تواند انجام دهد. معروف ترین و قدیمی ترین این نصاب ها سیدیا نام دارد. جایگزین های رقابتی و به سرعت در حال رشد برای Cydia در حال حاضر وجود دارد، مانند Zebra و  Sileo.

خرید انواع آیپد ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

Cydia و سایر مدیران بسته ترفندهایی ارائه می دهند که می توانند برای شخصی سازی ظاهر، احساس، رفتار و قابلیت های دستگاه شما به روش های مختلف، دور زدن محدودیت های تعیین شده توسط اپل و اپراتورها، اتصال به دستگاه های دیگر از راه دور و به طور کلی استفاده شوند. به شما اجازه می دهد تمام پتانسیل دستگاه خود را باز کنید.

جیلبریک در مورد آزاد کردن دستگاه های شما از چنگ اپل است تا به شما اجازه دهد از محصولاتی که برای آن پول پرداخت کرده اید به هر نحوی که می خواهید استفاده کنید.

خرید انواع آیپد پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

مزایای جیلبریک آیفون و آیپد چیست؟

دلیل اصلی جیلبریک کردن ، نصب برنامه‌ها و ترفندهای شخص ثالث است که اپل نمی‌تواند یا نمی‌خواهد آن‌ها را در اپ استور تأیید کند. صدها برنامه وجود دارد که با دستورالعمل های اپل مطابقت ندارند، یا دارای قابلیت هایی هستند که دستورالعمل های اپ استور اپل آن را ممنوع کرده است. توییک‌ها اصلاً در اپ استور وجود ندارند، زیرا برنامه‌های کاربردی نیستند. آنها افزونه ها، اضافات یا تنظیمات برنامه های از قبل نصب شده و خود سیستم عامل هستند.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

به عنوان مثال، اپل به شما اجازه نمی دهد که رابط کاربری عمومی دستگاه خود را سفارشی کنید. به لطف قابلیت جیلبریک، ترفندهای جیلبریک زیادی وجود دارد که ظاهر دستگاه شما را کاملاً تغییر می دهد، خواه تغییر آیکون ها، پنهان کردن نام نمادها، اضافه کردن بیش از چهار برنامه به داک، سفارشی کردن حالت تاریک یا اعمال یک تم کامل، صداها باشد.

راهنمای خرید آی مک (iMac) کامپیوترهای اپل

اگر به عملکرد بیش از زیبایی شناسی اهمیت می دهید، جیلبریک نیز می تواند به شما کمک کند. ترفندهای عملکردی، که بهبودهای ظریفی را در نحوه عملکرد دستگاه به ارمغان می آورد، نیز محبوب هستند. کشیدن انگشت روی صفحه کلید برای حرکت دادن مکان‌ن مای متن به ‌جای تکان دادن با ذره‌بین، تنظیم گوشی برای انجام رویدادهای پیچیده در پاسخ به ترکیب دکمه‌های خاص، خاموش کردن رسیدهای خواندن در پیام ‌رسان‌ های شخص ثالث، نصب برنامه‌ ها از منابع ناشناس، اتصال بی‌سیم به دستگاه های دیگر از طریق SSH، نمایش کانال Wi-Fi و اطلاعات قدرت و … همگی از قابلیت هایی هستند که می توان با جیلبریک کردن دستگاه خود از آن ها استفاده کرد.

فیس آیدی Face ID با ماسک [آپدیت iOS 15.4 | استفاده از اپل واچ]

مزایای جیلبریک آیفون و آیپد چیست؟

آیا جیلبریک دستگاه های اپل قانونی است؟

ابتدا، بیایید یک تصور غلط رایج را برطرف کنیم: جیلبریک غیر قانونی است. قبل از سال 2010، زمانی که جیلبریک توسط دولت ایالات متحده غیرقانونی بود که دلیل آن ارتباط با نقض دعوی حقوقی حق چاپ، بود. با این حال، برای سال های متمادی، دولت به طور دوره ای وضعیت جیلبریک را به عنوان یک امر صراحتاً قانونی تأیید می کند و آن را از مسائل گسترده تر قانون کپی رایت مستثنی می کند.

راهنمای خرید آیپد (iPad) تبلت های اپل

وضعیت در کشورهای دیگر متفاوت است، اما به طور کلی جیلبریک در وضعیت "نه قانونی و نه غیرقانونی" قرار می گیرد، مشروط بر اینکه برای نقض حق چاپ استفاده نشود. به طور خلاصه، واقعاً چیزی برای نگرانی وجود ندارد. حتی اگر در ایالات متحده زندگی نمی کنید، تقریباً هیچ شانسی وجود ندارد که اپل شما را برای جیلبریک کردن دستگاه شما دنبال کند.

آیا جیلبریک دستگاه های اپل قانونی است؟

آیا جیلبریک آیفون یا آیپد گارانتی دستگاه را باطل می کند؟

بله، زیرا اگر برای دریافت پشتیبانی، تعمیر یا خدمات با دستگاه جیلبریک شده به فروشگاه اپل بروید، از شما امتناع می‌شود (به شرطی که متوجه شوند). در حالی که اپل حکم معافیت DMCA دولت ایالات متحده را تأیید می کند، این بدان معنا نیست که آنها باید آن را در قرارداد گارانتی خود مجاز کنند و اساساً، برای آنها غیرقانونی است و ممکن است از ارائه هرگونه پشتیبانی برای دستگاه شما خودداری  کنند.

خرید مک بوک پرو از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

با این حال ، یک راه حل ساده برای استفاده از گارانتی وجود دارد. اگر مجبور هستید دستگاه خود را به فروشگاه اپل ببرید، کافی است از قبل آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. این امر به طور کامل تمام آثار جیلبریک شدن را از بین می برد و دستگاه استوک پس از آن توسط اپل تحت گارانتی پذیرفته می شود. هیچ راهی وجود نخواهد داشت که بدانند شما آن دستگاه را جیلبریک کرده اید.

خرید انواع اپل واچ (ساعت های هوشمند اپل)

آیا جیلبریک آیفون یا آیپد گارانتی دستگاه را باطل می کند؟

آیا جیلبریک همان باز کردن قفل است؟

 در جواب این سوال باید بگوییم نه، جیلبریک و باز کردن قفل دو چیز متفاوت هستند. جیلبریک محدودیت ‌های نرم ‌افزار اپل را حذف می‌کند، باز کردن قفل محدودیت ‌های اعمال‌شده توسط ارائه ‌دهنده تلفن همراه شما را حذف می‌کند. در روزهای اولیه آیفون، جیلبریک اغلب به شما این امکان را می داد که  قفل آیفون خود را  نیز باز کنید، اما اکنون به ندرت اینطور است. همانطور که قبلاً اشاره شد، جیلبریک کردن آیفون به شما امکان می‌دهد برنامه ‌ها و مدهای شخص ثالث را نصب کنید، در حالی که باز کردن قفل به شما امکان می‌دهد از آیفون خود در اپراتور دیگری استفاده نمایید.

 بند اپل واچ |  قاب و کاور |  کیف و کوله | کابل و آداپتور | داک و استند | اسپیکر و ساندبار | هدفون و هندزفری | محافظ صفحه نمایش | پاور بانک | هارد و فلش مموری | دوربین و عکاسی |  هوشمند سازی منزل | بازی و سرگرمی | سلامت و ورزش | موس و کیبورد | برند ها و محصولات دیگر

آیا می توانم بعد از جلبریک آیفون یا آیپد از iTunes و App Store استفاده کنم؟

بله، می توانید پس از جیلبریک دستگاه خود از iTunes و App Store استفاده کنید. در واقع، هیچ چیز واقعاً تغییر نخواهد کرد. تنها مزاحم کوچک این است که برخی از برنامه‌ های اپ استور، مانند برنامه‌های بانکی، دارای تشخیص امنیتی هستند که از اجرای آنها در هنگام جیلبریک جلوگیری می‌کند. این را می توان برای اکثر برنامه ها با یک توییک دور زد. قابل توجه ترین تغییر در دستگاه شما این است که پس از جیلبریک، یک برنامه جدید مانند Cydia نصب خواهید کرد.

خرید مک بوک ایر از معتبرترین نمایندگی اپل در ایران

آیا می توانم بعد از جلبریک آیفون یا آیپد از iTunes و App Store استفاده کنم؟

آیا جیلبریک مانع از به روز رسانی دستگاه شما می شود؟

جیلبریک مانع به روز رسانی سیستم عامل دستگاه شما نمی شود، اما به روز رسانی سیستم عامل دستگاه می تواند از جیلبریک شدن شما جلوگیری کند. اپل معمولاً از هر به ‌روزرسانی iOS یا iPadOS برای اصلاح جیلبریک‌ هایی که در نسخه ‌های سیستم نرم ‌افزار قبلی وجود داشت استفاده می‌کند، به این معنی که هکرها باید از ابتدا شروع کنند تا ابزار جدیدی برای سیستم نرم ‌افزار جدید بسازند. این امر ممکن است برای اکثر کسانی که از از دست دادن جیلبریک خود در ازای ویژگی ‌های جدیدتر سهام خوشحال می‌شوند، مشکل مهمی نباشد، اما کسانی که از برنامه‌ ها و ترفندهای جیلبریک زیادی استفاده می‌کنند باید از به روزرسانی دستگاه خود اجتناب ‌کنند. افرادی که از جیلبریک های جدی استفاده می کنند، معمولا دستگاه های خود را به روز نمی کنند تا بتوانند جیلبریک های خود را حفظ کنند و فقط پس از انتشار ابزار جیلبریک برای یک سیستم عامل بالاتر، سیستم عامل دستگاه خود را به روز می کنند.

انتقال "موزیک" و "ویدئو" از کامپیوتر به آیفون [معرفی بهترین راه ها برای کاربران ایرانی]

آیا جیلبریک مانع از به روز رسانی دستگاه شما می شود؟

انواع مختلف جیلبریک

به طور کلی چهار نوع جیلبریک وجود دارد: تدر، نیمه تدر، نیمه باز و بدون اتصال. دو مورد اول برای یک کاربر معمولی مفید هستند. آنها از کاربر می خواهند که هر بار که دستگاه خود را مجدداً راه اندازی یا خاموش می کند، دستگاه خود را به رایانه متصل کند تا دوباره آن را جیلبریک کند. تقریباً تمام جیلبریک های اخیر نیمه باز شده اند، به این معنی که پس از هر بار راه اندازی مجدد باید یک برنامه جیلبریک را مجدداً در دستگاه خود اجرا کنید. این امر جیلبریک شما را مجدداً فعال می کند تا به شما اجازه دهد از ترفندهای آن استفاده کنید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، دستگاه شما به عنوان یک دستگاه استوک معمولی، بدون ویژگی های جیلبریک کار می کند. بدون بند جیلبریک ها به دلیل دشواری در ساخت آنها نادرتر می شوند، اما محدودیت های یک ابزار نیمه آزاد را ندارند. یک جیلبریک untethered دائمی است، به این معنی که از طریق راه اندازی مجدد، جیلبریک می ماند.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به چیستی جیلبریک و مزایا و معایب آن پرداختیم. از طریق جلبریک کردن دستگاه های خود می توانید به راحی محدودیت های اپل را پشت سر بگذارید و به برنامه ها و کارهایی که از طریق اپل محدود شده اند دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *