Apple iMac 24‑inch – 4.5K – MGPL3

ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت

وضوح صفحه نمایش: 4480 × 2520 پیکسل 

اندازه صفحه نمایش: 24 اینچ

کیفیت دوربین سلفی: 1080p FaceTime HD

پردازنده: Apple M1 chip 8core CPU

باتری: ندارد 

صفحه نمایش لمسی: ندارد 

طراحی آیمک 24 اینچ مدل MGPL3

آیمک 24 اینچی شرکت اپل، با ساختار تخت و بلوکی خود، دارای ظاهری مشابه با آیفون‌ها، آیپدها و دیگر محصولات نسل جدید اپل است و دیگر خبری از طراحی محدب و انحنایی نسل‌های گذشته نیست. این مدل الهام گرفته شده از بهترین‌های اپل، مجهز به تراشه M1 بوده و در 7 رنگ متنوع، سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای برای سلایق مختلف به بازار عرضه شده است. البته توجه داشته باشید که رنگ‌های زرد، نارنجی و بنفش تنها در مدل‌ مجهز به پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در دسترس هستند.

خرید آیمک 24 اینچ مدل MGPL3طراحی این آیمک بسیار نازک و جمع و جور بوده، به طوری که تنها 11.5 میلی‌متر ضخامت دارد و به‌‌اندازه‌ای باریک است که مهندسان اپل به ‌ناچار جک هدفون را در لبه‌ی دستگاه قرار داده‌اند. اپل برای دستیابی به چنین طراحی باریکی، کل مادربرد را به حاشیه‌ی پایین صفحه ‌نمایش و منبع تغذیه را به بیرون از دستگاه انتقال داده است. این آی مک جدید از آداپتوری 143 واتی بهره می‌برد.

این طراحی فوق العاده، تنها به لطف تراشه M1 امکان‌پذیر می‌باشد. M1 ادغام شده از پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه و موارد دیگر، روی یک تراشه واحد است که امکان داشتن کامپیوتری کامل در فضای کوچک را فراهم می‎‌کند. پایه تعبیه شده زیر دستگاه، قرارگیری مطمئن آن را روی سطح تضمین می‌نماید.

شاید جذاب‌ترین بخش این آیمک، نمای مدرن و زیبای پشت آن باشد؛ جایی که رنگ اشباع بدنه و لوگوی بزرگ و براق اپل خودنمایی می‌کنند. همچنین، غیر از مدل نقره‌ای، در تمامی مدل‌های دیگر آیمک، پایه و حاشیه‌ی پایین نمایشگر کم‌رنگ‌تر از بدنه هستند. پایه‌ی دستگاه نیز به فراخور طراحی تخت آیمک جدید، ساختاری گونیایی و تخت دارد.

ارتفاع و عرض آیمک جدید، تفاوت چندانی با آیمک 21.5 اینچی ندارد. با این حال، مهندسان اپل با باریک‌تر کردن حاشیه‌ها، نمایشگری به قطر 24 اینچ در دل آن جای داده‌اند. دورتا دور نمایشگر اکنون به‌ رنگ سفید است تا به گفته‌ی اپل، آیمک جدید هرچه بیشتر با دکوراسیون منازل تطبیق داشته باشد.

پشت صفحه نمایش مجهز به 4 پورت بسیار سریع Thunderbolt است که به راحتی قابل دسترس می‌باشند. کانکتور برق با قابلیت اتصال مغناطیسی نیز در پشت قرار دارد که اتصال از طریق کابل ارائه شده همراه محصول، با ویژگی روکش مقاوم بافته شده و رنگ هماهنگ با آیمک، صورت می‌گیرد. همچنین آیمک 2021 از استاندارد Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

این آیمک 24 اینچی با رم 8 یا 16 گیگابایتی LPDDR4x-4266 به‌همراه 256، 512، 1024 یا 2048 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD به بازار عرضه شده است.

صفحه نمایش آیمک 24 اینچ مدل MGPL3

صفحه نمایش Retina 4.5K آیمک 24 اینچ، یکی از نقاط قوت اصلی آن به‌ شمار می‌آید. با وضوح 2520 × 4480 پیکسلی، آیمک 2021 بالغ ‌بر 20 درصد پیکسل‌های بیشتری روی نمایشگر خود دارد و تراکم پیکسلی بسیار خوب 218 پیکسل ‌بر اینچ را به‌ ارمغان می‌آورد. این صفحه نمایش تصاویر را با وضوح بالا و جزئیات دقیق نمایش می‌دهد. طیف وسیع رنگ P3 با مهیا کردن بیش از یک میلیارد رنگ، تصاویر را زنده و واقعی ارائه می‌کند.

نمایشگر آیمک 24 اینچ مدل MGPL3پوشش ضد انعکاس و روشنایی 500 نیت صفحه، راحتی و خوانایی بیشتر را برای کاربر ایجاد می‌نمایند تا تماشای طولانی مدت، چشم را خسته نکند. برای داشتن تجربه دید طبیعی‌تر، این صفحه نمایش از فناوری True Tone جهت تنظیم خودکار دمای نور، نسب به نور محیط اطراف استفاده می‌نماید. بنابراین، چه در حال ویرایش عکس، کار روی ارائه و یا در حال تماشای فیلم مورد علاقه خود باشید، همه چیز در iMac چشمگیر به نظر می‌رسد. همچنین در این آیمک، به ‌صورت پیش‌ فرض، فضای رنگی sRGB را با دقت بسیار خوب و البته کمی متمایل به سردی، در اختیار خواهید داشت.

تراشه M1 در آیمک 24 اینچ مدل MGPL3

1M نخستین تراشه‌ی 5 نانومتری در دنیای کامپیوترهای شخصی به‌ حساب می‌آید که از 16 میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. تراشه‌ی M1 ترکیب 4 هسته‌ی قدرتمند Firestorm با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی کم‌مصرف Icestorm با فرکانس 2.06 گیگاهرتز را به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد. هسته‌های Firestorm و Icestorm به‌ترتیب به 12 و 4 مگابایت کش اشتراکی L2 دسترسی دارند. در تراشه‌ی M1 خبری از کش L3 نیست؛ اما مجموعه‌ی ماژول‌ها به حدود 12 مگابایت کش سطح سیستم دسترسی دارند.

تراشه آیمک 24 اینچ مدل MGPL3در حالی‌ که تراشه‌های x86 از 32 کیلوبایت کش L1 دستورالعمل برای هریک از هسته‌ها استفاده می‌کنند، در تراشه‌ی M1 هر یک از هسته‌های Firestorm به 192 کیلوبایت کش L1 دستورالعمل و 128 کیلوبایت کش L1 دیتا دسترسی دارند. هسته‌های کم‌مصرف Icestorm نیز از 128 کیلوبایت کش دستورالعمل و 64 کیلوبایت کش دیتا بهره می‌برند. بدین‌ ترتیب، مجموع کش L1 تراشه‌ی M1 به 2 مگابایت می‌رسد.

طبق گفته‌ی اپل، M1 از سریع‌ترین گرافیک یکپارچه‌ی دنیا بهره می‌برد. عکس‌های گرفته شده از این تراشه، نشان می‌دهد که مساحت پردازنده‌ی گرافیکی، بخش زیادی از سطح تراشه‌ را در اختیار خود دارد. پردازنده‌ی گرافیکی M1 از 8 هسته‌ی گرافیکی با توان محاسباتی بالغ‌ بر 2.6 ترافلاپس (2.6 تریلیون عملیات‌برثانیه روی اعدادی با ممیز شناور FP32) بهره می‌برد و از پسِ پردازش هم‌ زمان 24576 ترد، رندر 41 میلیارد پیکسل ‌بر ثانیه و 82 میلیارد بافت ‌بر ثانیه بر می‌آید.

 

زوج شگفت انگیز M1 و macOS در آیمک 24 اینچ مدل MGPD3

M1 قوی‌ترین تراشه‌ای است که اپل تا به حال ساخته و macOS، پیشرفته‌ترین سیستم عامل دسکتاپ در جهان می‌باشد. با وجود این تراشه‌ی فوق‌العاده و سیستم عامل پیشرفته‌ی macOS، آیمک 2021 به سطوح کاملاً جدیدی از عملکرد، کارایی و امنیت رسیده است. این کامپیوتر رومیزی در مقایسه با ‌مدل‌های استاندارد آیمک 21.5 اینچی، حداکثر 85 درصد عملکرد سریع‌تر CPU و حداکثر دو برابر عملکرد گرافیکی سریع‌تر را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، با این آیمک می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Xcode و Affinity Photo، برای کامپایل کد در کسری از زمان یا ویرایش عکس‌ها به صورت real time استفاده کنید. این سیستم حتی در هنگام مقابله با حجم کاری شدید، خنک و بی سر و صدا اجرا می‌شود که نشان از قدرت سخت افزاری و نرم افزاری آن دارد.

آیمک 2021 برای همه چیز و همه کس، اپلیکیشن مناسبی دارد. با M1 و macOS آن، حتی می‌توانید بسیاری از اپلیکیشن‌های مورد علاقه iPhone و iPad خود را مستقیماً بر روی iMac اجرا نمایید و مانند همیشه، جستجو، کشف و دانلود در Mac App Store آسان خواهد بود. همچنین به راحتی خواهید توانست iMac و iPhone خود را با یکدیگر pair کنید. استفاده از این دو در کنار هم، مانند جادو عمل کرده و امکان دسترسی و کنترل گوشی، از طریق صفحه نمایش بزرگ آیمک را فراهم می‌کند.

از دیگر امکانات این سیستم، می‌توان به بهره‌مندی از AirDrop اشاره نمود که با این پلتفرم، می‌توانید مواردی مانند عکس، وب سایت و فایل را با iMac خود، به طور یکپارچه به اشتراک بگذارید. همچنین کلیپ بورد یونیورسال، به شما امکان copy و paste  کردن متن، تصاویر و موارد دیگر را بین iPhone و iMac می‌دهد.

دیگر مشخصات آیمک 24 اینچ مدل MGPL3

مجیک کیبورد، مجیک ماوس، دوربین و اسپیکر

همانند سال‌های گذشته، اپل همراه آیمک، مجیک کیبورد و مجیک ماوس را نیز دراختیار خریدار قرار می‌دهد که رنگ کیبورد و ماوس آن با بدنه‌ی دستگاه هم‌خوانی دارد. مجیک کیبورد آیمک 2021، اکنون کلیدهایی برای فراخوانی Spotlight (ابزار جست‌وجو در macOS)، Dictation (تبدیل گفتار به متن)، فعال‌سازی حالت Do Not Disturb و اموجی‌ها را به کابران ارائه می‌دهد. همچنین، علاوه بر مدل پایه‌ی 1300 دلاری، برای سایر کیبوردهای مدل‌های دیگر، حسگر اثر انگشت TouchID نیز تعبیه شده که بدین ترتیب، می‌توانید به راحتی و ایمن، کامپیوتر خود را آنلاک، از Apple Pay استفاده و اپلیکیشن‌ها را دانلود نمایید.

قیمت آیمک 24 اینچ مدل MGPL3مجیک ماوس نیز از نظر طراحی با نسل‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد. محل درگاه لایتنینگ برای شارژ نیز همچون گذشته زیر ماوس جای گرفته است. ژست‌های لمسی مجیک ماوس شامل اسکرول، بزرگ‌نمایی هوشمند، فراخوانی Mission Control، جابه‌جایی بین دسکتاپ‌ها و جابه‌جایی بین صفحات می‌باشند. عملکرد مجیک ماوس بسیار دقیق است و ژست‌های لمسی روی آن، تجربه‌ی لذت‌بخشی به کاربران هدیه خواهد داد.

در عصر ارتباطات که تماس‌های تصویری به اوج رونق خود رسیده‌اند، در همین راستا مهندسان اپل نیز، دوربین آیمک را ارتقا داده‌اند. این سیستم به دوربین HD فیس تایم 1080 پیکسل مجهز شده که یکی از بهترین‌ها در مک می‌باشد. رزولوشن دو برابر شده و 3 سنسور بزرگ جهت جذب نور بیشتر، تماس‌های ویدئویی با کیفیت‌تری را موجب می‌شوند. پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته ISP تعبیه شده در تراشه M1، کیفیت تصویر را تا حد زیادی بهبود بخشیده تا در ارتباطات مجازی از همکاری با همکاران گرفته تا ارتباط با دوستان و خانواده، همیشه بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

میکروفون‌های با کیفیت استودیویی نیز تضمین کننده مکالمات بی‌نقص هستند. میکروفون‌های آیمک 2021، هنگام تماس تصویری، ضبط صدا یا پادکست، صدا را بلند، واضح و باکیفیت دریافت می‌کنند. آرایه 3 میکروفونی باکیفیت استودیو، برای کاهش بازخورد طراحی شده تا مکالمات به طور طبیعی‌تر جریان یابند. فناوری beamforming به میکروفون‌ها کمک می‌کند تا نویز پس‌زمینه را نادیده بگیرند. این بدان معناست که مخاطبان تنها صدای شما را می‌شنوند نه آنچه در اطراف شما می‌گذرد.

در پخش صدا نیز کامپیوتر رومیزی 24 اینچی اپل، تجربه‌ی صوتی بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این آیمک از 6 اسپیکر شامل 4 ساب‌ووفر و 2 توئیتر بهره می‌برد که درون حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش و دو طرف مادربرد جای گرفته‌اند. اپل در این‌باره اظهار داشته که در هر سمت از مادربرد، ساب‌ووفرها را در خلاف جهت یکدیگر کار گذاشته تا از لرزش بدنه جلوگیری کند. به لطف ارتقا بلندگوها و الگوریتم‌های پیشرفته، iMac اکنون هنگام پخش موسیقی یا فیلم با Dolby Atmos، از صدای فضایی پشتیبانی می‌نماید تا با همراهی صفحه نمایش Retina 4.5K، سینما را به خانه شما بیاورد.

برند

Apple

وزن

4.48 کیلو گرم

نوع

Retina 4.5K

اندازه

24 اینچ

تراشه

Apple M1 chip

GPU

8core GPU

CPU

Apple M1 chip 8core CPU

حافظه داخلی

512GB SSD

pa_-ram

861

حافظه RAM

8GB unified

pa_پورت-انتقال-دیتا

Two Thunderbolt / USB 4 ports – Two USB 3 ports

بلوتوث

5

GPS

ندارد

NFC

ندارد

pa_پشتیبانی-از-زبان-فارسی

دارد

منو فارسی

ندارد

تعداد رنگ

میلیون‌ها رنگ در بازه P3

وای فای (WiFi)

802.11ax Wi-Fi 6

pa_-wifi

865

جک 3.5 میلی متری

دارد

pa_-3-5

644

تکنولوژی FaceID

ندارد

pa_-faceid

869

سیستم عامل

macOS

دوربین سلفی

دارد

pa_اقلام-همراه-کالا

مجیک کیبورد با فناوری ThouchID کابل تبدیل USB-C به Lightning مجیک ماوس آداپتور 143 وات کابل برق 2 متری

pa_

0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیمک 24 اینچ M1 ظرفیت 512GB/8-8 Core آبی مدل MGPL3”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *