Apple iPhone 13 Pro 256 GB

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

مقدار رم: 6GB

شبکه های ارتباطی: 5G، 4G، 3G، 2G

دوربین‌های پشت گوشی: 4 گانه

رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

فناوری صفحه‌نمایش: Super Retina XDR OLED

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

سیستم عامل: iOS

نسخه سیستم عامل: iOS 15

سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ویژگی‌های خاص: قابلیت عکاسی HDR، مقاوم در برابر آب، دارای بدنه مقاوم، مجهز به حسگر تشخیص چهره، پشتیبانی از ضریب استاندارد IP68 (مقاوم در برابر عمق 6 متری آب به مدت 30 دقیقه)

طراحی آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

آیفون 13 Pro با ابعاد 146.7×71.5×7.7 میلی‌متر و وزن 204 گرم، در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس، سبک‌تر و کوچک‌تر است. این گوشی، از نمایشگر Super Retina XDR OLED، با اندازه 6.1 اینچ و نسبت تصویر 19.48:9 بهره برده و بدنه‌ی آن از شیشه‌ مات و فریم استیل ضدزنگ با سطوح تخت تشکیل شده که پوشش مات این بدنه، آثار لک و چربی را بر روی خود به جا نمی‌گذارد. در پنل جلو، صفحه ‌نمایش دارای پوششی متشکل از شیشه و سرامیک، موسوم به Ceramic Shield می‌باشد که مقاوم‌ترین شیشه‌‌ی به‌ کار رفته در میان تمام گوشی‌های هوشمند حال حاضر دنیا است.

خرید آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

دوربین‌های 12 مگاپیکسلی آن نیز با لنز کریستالی یاقوت کبود محافظت می‌شوند. از مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری آیفون 13 Pro با نسل‌های گذشته، می‌توان به نمای جلوی آن اشاره نمود که ابعاد ناچ صفحه 20 درصد کاهش یافته و علت آن انتقال‌ دریچه‌ی اسپیکر مکالمه به شکافی میان محافظ صفحه‌نمایش و فریم دستگاه می‌باشد. سایر درگاه‌ها و دکمه‌ها بدون تغییر باقی مانده اند، دکمه‌های تنظیم صدا، کلید سایلنت و شیار نانو سیم‌کارت در سمت چپ، و کلید Side/Power با عملکردهایی از جمله، باز و بسته کردن قفل، فعال سازی Siri و احضار Apple Pay، در سمت راست مشاهده می شوند و در قسمت پایین گوشی، پورت Lightning، بلندگوی استریو و میکروفون قرار گرفته‌اند. در پنل پشتی این آیفون، برآمدگی دوربین‌های آن تا حد زیادی مشابه با نسل گذشته است؛ اما ارتقای این دوربین‌ها و استفاده از سنسورهای بزرگ‌تر، باعث شده تا این برآمدگی بزرگ‌تر و قطورتر از قبل دیده شود.

قیمت آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

نکته‌ی جالب دیگر، نوار پلاستیکی دورتادور فریم برای تقویت آنتن‌دهی است؛ همچنین روی لبه‌ی سمت راست، نواری پلاستیکی به حالت عمودی قرار گرفته که با آنتن اتصال میلی‌متری 5G همراه می باشد. قلب تپنده‌ی آیفون 13 Pro پردازنده‌ی A15 Bionic است که به گفته‌ی شرکت اپل، با وجود پردازنده‌ی گرافیکی 5 هسته‌ای، تا 50 درصد عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. این گوشی گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت نموده و‌ طبق ادعای شرکت اپل، می‌تواند تا 30 دقیقه، فشار آب تا عمق 6 متری را تحمل کند. این آیفون از نسل جدید خانواده‌ی 13، در رنگ های آبی، خاکستری، طلایی و نقره‌ای و با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت و برای اولین بار با حافظه داخلی 1 ترابایت عرضه شده است.

صفحه نمایش

آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت یکی از پیشرفته‌ترین صفحه نمایش‌ها را در بین میان آیفون‌ها دارد. این آیفون از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170×2532 پیکسل، تراکم پیکسلی 460 پیکسل در اینچ و نسبت تصویر 19.48:9 بهره می‌برد که با تکنولوژی جدیدی به نام ProMotion همراه است. این تکنولوژی جدید از نرخ رفرش تطبیقی ​​از 10 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می‌‌کند که بطور مثال در هنگام بازی، رفرش ریت را در بالاترین حد خود تجربه خواهید کرد و برای نمایش محتوای استاتیک، نرخ رفرش به حداقل رسیده تا در میزان مصرف باتری صرفه جویی شود.

صفحه نمایش آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

صفحه نمایش جدید این گوشی، از یک پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر جدید A15 Bionic و عملکرد سریع‌تر GPU برخوردار بوده و می‌تواند ژست‌های حرکتی، انیمیشن‌ها و عملکردهایی مانند گیم پلی را با سرعت حرکت انگشتان کاربر تطبیق دهد. این پنل روشن‌ترین صفحه نمایش گوشی‌های آیفون است که با حداکثر 25 درصد روشنایی بیشتر، در فضای باز تا 1000 نیت و در هنگام پخش محتوای HDR تا 1200 نیت می‌رسد. با این آیفون، چه هنگام مرور در وب و چه تماشای فیلم‌های HDR، وضوح، رنگ و کنتراست شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد. در تاریکی نیز با حداقل روشنایی 2.01 نیت، همراه خوبی برای چشمانتان خواهد بود.

نمایشگر آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

آیفون Pro 13 از محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و همچنین فضای رنگی sRGB را به‌صورت کامل، با دقتی کم‌نظیر و دمای بسیار نزدیک به وضعیت متعادل (6500 کلوین) پوشش خواهد داد. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به تنظیمات True-Tone و پشتیبانی از رنگ گسترده اشاره نمود. نمایشگر 13 پرو، از شیشه‌ی سرامیکی مقاوم در برابر خش ساخته شده و با مجهز شدن به پوشش اولئوفوبیک، بازتاب نور و اثر لکه دست را کاهش داده است.

باتری

باتری آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت با ارتقای 10 درصدی در مقایسه‌ با نسل گذشته، یک باتری‌ Li-Ion به حجم 3095 میلی‌آمپر بر ساعت می باشد. این‌ گوشی از شارژ بی‌سیم MagSafe تا 15 وات، شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi تا 7.5 وات و شارژ سریع سیمی با استاندارد USB Power Delivery تا 20 وات پشتیبانی می‌کند. طبق گفته‌ی اپل، این گوشی با شارژرهای سیمی 20 واتی ظرف 30 دقیقه به مقدار 50 درصد شارژ می‌شود. با استفاده از آیفون 13 Pro، می‌توان بیش از 17 ساعت تماس تلفنی، 16 ساعت وب‌گردی و 18 ساعت ویدئو تماشا کرد. باتری این گوشی هوشمند، می‌تواند تا 85 ساعت دوام آورد که در مقایسه با نسل پیشین خود، کمی پیشرفت داشته است.

باتری آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

بلندگو

آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت همانند نسل گذشته‌ از ترکیب بلندگوی موجود در لبه‌ی پایین و بلندگوی مکالمه‌ی موجود در لبه‌ی بالایی صفحه‌نمایش، به‌ عنوان بلندگوهای استریو استفاده می‌کند. بلندگوها از صدای فضایی و Dolby Atmos پشتیبانی کرده که به صورت تحسین برانگیزی عملکرد این آیفون را نسبت به سایر گوشی‌های هم رده خود بهبود بخشیده است. کیفیت صدای آیفون 13 Pro همان‌قدر شگفت انگیز می باشد که انتظار می رود. صدای باس بسیار قوی، صدای میانی دوست داشتنی و نت‌های بالا نیز فوق العاده هستند. در واقع، این آیفون از بهترین بلندگوهای استریویی که تاکنون تلفن‌های هوشمند ارائه داده‌اند بهره برده است.

اسپیکر آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

نرم افزار و رابط کاربری

در بخش نرم‌افزار، آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت از نسخه 15 iOS بهره‌مند گردیده که در مقایسه با iOS 14، قابلیت‌های جدید و جذابی به آن اضافه شده است. از جمله این قابلیت‌ها، می‌توان به قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در Safari و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از Siri، نمایش سه‌بعدی Apple Maps، حالت‌های ‌Focus برای تمرکز بهتر و اعمال تنظیمات اختصاصی برای هر موقعیت و FaceTime با حالت‌های جدید شنیداری و پرتره اشاره نمود که بخشی از ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

سیستم عامل آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

دوربین

آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت با سنسورها و لنزهای جدید برای هر سه دوربین پشتی طراحی شده است. این لنزها، جهت کار بدون نقص با سیستم عامل اختصاصی iOS 15 و پشتیبانی از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) در A15 Bionic، برای بهبود کاهش نویز ساخته شده‌اند. دوربین اصلی (واید) از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.9 میکرومتری بهره‌مند شده که این سنسور، نور را از پس لنز 7 تکه‌ای با دیافراگم F/1.5 و فاصله‌ی کانونی معادل 26 میلی‌متر دریافت می‌کند. لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین اصلی به‌جای لنز، روی حسگر (Sensor-shift) قرار گرفته و دوربین از تمام پیکسل‌های حسگر برای سیستم autofocus تشخیص فاز استفاده می‌نماید. به‌گفته‌ی اپل، این آیفون با ترکیب سنسور بزرگ‌تر و دیافراگم گشوده‌تر، تا 2.2 برابر، نور بیشتری نسبت به گذشته جذب خواهد کرد.

دوربین آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

دوربین اولتراواید نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده می‌کند. لنز 6 تکه‌ی دوربین، دارای دیافراگم f/1.8 با فاصله‌ی کانونی معادل 13 میلی‌متری است و مجموعه‌ی دوربین نیز از autofocus تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک 2 سانتی‌متری استفاده می‌کند. طبق ادعای اپل، دوربین اولتراواید این گوشی، تا 92 درصد جذب نور بیشتری دارد و در محیط‌های کم‌نور، تصاویر 120 درجه را با جزئیات بیشتری ثبت خواهد کرد. دوربین تله‌فوتوی این آیفون نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده می‌کند که لنز این دوربین از فاصله‌ی کانونی 77 میلی‌متری با دیافراگم به‌ مراتب گوشوده تر f/2.8 و لرزش‌گیر اپتیکال OIS استفاده می‌نماید. این لنز 6 تکه، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

اپل در الگوریتم پردازش تصویر این گوشی مانند نسل گذشته، از تمام ویژگی‌های Smart HDR، Night Mode و Deep Fusion استفاده کرده است، اما به‌ لطف موتور پردازش عصبی 16 هسته‌‌ای A15، اکنون شاهد بهبودهایی در آیفون 13 Pro هستیم. به کمک الگوریتم Smart HDR 4 کاربران می‌توانند انتظار بهبود رنگ، کنتراست و روشنایی سوژه‌ها را حتی در عکس‌های گروهی داشته باشند. این قابلیت حتی در شرایط نوری چالش برانگیز هم باعث می‌شود تصاویر واقعی‌تر به نظر برسند. الگوریتم Deep Fusion نیز برای هر پیکسل، سطوح نوردهی متفاوتی را بررسی می‌کند تا در نهایت با ترکیب بهترین بخش‌ها از هر سطح نوردهی، تصویر نهایی با جزئیات بالا تولید شود؛ همچنین حالت Night Mode که به دوربین تله‌فوتو نیز اضافه شده است، با تاریک‌ شدن محیط، بر اساس شدت نور موجود، تعدادی فریم را در سطوح نوردهی مختلف ثبت و بهترین بخش هر کدام را با هم ترکیب خواهد کرد.

Apple iPhone 13 Pro 256 GB

از قابلیت‌های به ارث رسیده از آیفون 12 پرو نیز می‌توان به اسکنر LiDRA اشاره کرد که به autofocus و پرتره‌های با پشت زمینه‌ی تار کمک می‌کند. قابلیت جدیدی که با خانواده‌ی آیفون‌های 13 معرفی شد، Photographic Styles نام گرفته که این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا شفافیت و روشنی رنگ‌ها را تغییر دهد یا گرمی (Warmth) رنگ‌ها را کم‌ و زیاد نمایند. قابلیت دیگری که شرکت اپل به این آیفون اضافه نموده را Cinematic Mode نام گذاری کرده است. این قابلیت به دوربین این گوشی اجازه می‌دهد تا با ایجاد نقشه‌ی عمقی از هر فریم ویدئو با نرخ 30fps، تغییر فوکوس سینمایی را به ویدئوها آورد و با پیش‌بینی آن که سوژه‌ی جدیدی در آستانه‌ی ورود به قاب فیلم‌برداری است، نقطه‌ی فوکوس را در زمانی مناسب روی آن‌ تغییر می‌دهد؛ کاربران حتی می‌توانند در حین فیلم‌برداری یا پس از آن، به‌ صورت دستی، در سطح افکت بوکه یا نقطه‌ی فوکوس تغییرات دلخواه را ایجاد کنند.

حالت Cinematic از فیلم‌برداری Dolby Vision HDR پشتیبانی کرده و حداکثر کیفیت آن به 1080 پیکسل و 30fps می‌رسد. این حالت برای دوربین‌های واید، تله‌فوتو و سلفی تعبیه شده است. ویژگی دیگری که بطور اختصاصی برای آیفون 13 پرو و پرو مکس در نظر گرفته شده، قابلیت فیلم‌برداری ProRes نام دارد که این قابلیت فعلا در دسترس نخواهد بود. ProRes در واقع نام یک فرمت فیلم‌برداری فشرده با کیفیت بالا است که از سوی اپل توسعه یافته و هم اکنون در مرحله‌ی تدوین به‌ سر می‌‌برد. این قابلیت به‌زودی به پرچم‌دار آیفون‌ها اضافه خواهد شد و امکان فیلم‌برداری و تدوین ویدئوهای ProRes را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

کیفیت دوربین

همانطور که انتظار می‌رود، تصاویر گرفته شده در طول روز و زیر نور آفتاب، به ویژه تصاویر دوربین واید و تله‌فوتو، دارای جزئیات زیادی هستند و نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. هر سه دوربین، رنگ‌ها را مشابه هم و بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌کنند. با اضافه شدن قابلیت Photographic Styles، عکس‌های ثبت شده از دوربین این گوشی، با رنگ‌های بسیار زیباتر و زنده‌تر از نسل‌های پیش مشاهده می‌شوند. از نظر زوم تصویر، در روشنایی روز، عکس‌های 3 برابری آیفون 13 Pro، جزئیات بسیار خوب و عکس‌های 10 برابری آن جزئیات مطلوبی دارند. در تاریکی شب نیز، این گوشی بر خلاف اکثر گوشی‌های هم‌رده‌ی خود که تصویر را به روشنایی روز نزدیک می‌کنند، حس‌ و حال شب را حفظ کرده و تصاویر گرفته شده در تاریکی را تا جای ممکن نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند.

کیفیت تصویر آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

دوربین سلفی

دوربین دوگانه‌ی سلفی آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت همانند گذشته، از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و ابعاد 1/3.6 اینچی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنز واید 23 میلی‌متری با دیافراگرام f/2.2 قرار دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز مانند دوربین‌های پشتی، از قابلیت Photographics Styles پشتیبانی کرده و اجازه می‌دهد در صورت تمایل، عکس‌هایی با رنگ‌های اشباع و شفاف‌تر بگیرید. برای این دوربین همچنین حالت Cinematic با فیلم‌برداری Dolby Vision HDR نیز تعبیه شده که حداکثر کیفیت آن به 1080 پیکسل با سرعت 30fps خواهد رسید.

دوربین سلفی آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

Night Mode برای دوربین سلفی نیز وجود دارد که با روشن کردن عکس‌ها بطور طبیعی و‌ نمایش جزئیات بیشتر، تصاویر واضح‌تری را ثبت می‌کند. دوربین سلفی آیفون 13 Pro تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت خواهد کرد که به ویژه در هنگام اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی بی‌نظیر خواهند بود. این لنز همچنین مجهز به SL 3D بوده که یک سنسور سه بعدی برای تشخیص چهره و عمق تصویر می‌باشد.

ابعاد

146.7 × 71.5 × 7.7 میلی متر

وزن

204 گرم

برند

Apple

رزولوشن

12+12+12 مگاپیکسلی

اندازه

6.1 اینچ

GPU

Apple GPU (5-core graphics)

CPU

Hexa-core (2×3.22 GHz + 4xX.X GHz)

نسخه

iOS 15

درگاه حافظه

ندارد

حافظه داخلی

256GB

pa_-ram

290

حافظه RAM

6GB

pa_کیفیت-فیلمبرداری

4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, 10‑bit HDR, Dolby Vision HDR (up to 60fps), ProRes, Cinematic mode, stereo sound rec.

pa_پورت-انتقال-دیتا

Lightning, USB 2.0

رادیو

ندارد

وایرلس

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, دوبانده, هات اسپات

بلوتوث

5.0, A2DP, LE

GPS

بله، همراه با A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

NFC

دارد

جک 3.5 میلی متری

ندارد

pa_-3-5

319

تکنولوژی FaceID

دارد

pa_-faceid

326

pa_حالت-آماده-به-کار

تا 22 ساعت

حالت پخش موزیک

تا 75 ساعت

2G bands

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM) CDMA 800 / 1900

3G bands

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO

4G bands

1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66 – A2638, A2639, A2640 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 3

5G

1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 30, 38, 40, 41, 48, 66, 77, 78, 79 SA/NSA/Sub6 – A2638, A2639 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 29, 30, 38, 40, 41, 48, 66, 71, 78, 79, 258, 260, 261 SA/NSA/Sub6/mmWa

سرعت

HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A, 5G, EV-DO Rev.A 3.1 Mbps

pa_مقاومت-در-برابر-آب

پشتیبانی از ضریب استاندارد IP68 (مقاوم در برابر عمق 6 متری آب به مدت 30 دقیقه)

pa_

0

رنگ

, , , ,

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیفون 13 پرو ظرفیت 256 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *