(Apple iPhone 11 Pro (256GB

حافظه داخلی: 256گیگابایت

مقدار رم: 4 گیگابایت

شبکه های ارتباطی: 4G، 3G، 2G

دوربین‌های پشت گوشی: سه گانه

رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

فناوری صفحه‌نمایش: Super Retina

اندازه یصفحه نمایش: 5.8

سیستم عامل: iOS

نسخه سیستم عامل: iOS 13

سیم کارت: سایز نانو

ویژگی‌های خاص: تشخیص چهره، قابلیت عکاسی در شب، ضد آب و ضد گرد و غبار با پشتیبانی از ضریب استاندارد IP68 (مقاوم در برابر عمق 4 متری آب به مدت 30 دقیقه)

طراحی

آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت طراحی ظاهری مشابه به آیفون XS ماکس  دارد، اما در عملکرد و عمر باتری بهبود یافته است و حدود 11 گرم از آن سنگین تر است.

در بالای صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED، ناچ صفحه مشاهده می شود که دوربین سلفی و ماژول های مربوط به فیس آیدی در آن قرار گرفته اند. این صفحه نمایش توسط شیشه سرسخت که تولید شرکت کورنینگ می باشد پوشیده شده و با همراهی قاب براق فلزی در طرفین، گوریلا گلس مقاوم و پوشش اولفوبیک در پشت، از دستگاه محافظت می کنند. این گوشی با ضریب استانداردIP68 ، در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 4 متر مقاوم است.

سمت راست گوشی، کلید پاور و درگاه سیم کارت و درسمت چپ، کلیدهای سایلنت و تنظیم صدا تعبیه شده و در قسمت پایینی گوشی درگاه ارتباطی لایتنینگ، اسپیکر و میکرفون قابل مشاهده می باشد.

پنل پشتی این دستگاه داستانی کاملا متفاوت نسبت به دیگر آیفون ها دارد، این پنل پوشیده شده از شیشه ای مات است که این ویژگی از لغزش آن در دست جلوگیری می کند و احساس امنیت بیشتری را به کاربر می دهد.

دوربین های سه گانه این مدل شامل دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، تله فوتو و اولتراواید می باشند که در ماژول مربعی شکل در سمت چپ پنل پشت قرار گرفته اند. طراحی این قسمت، بر خلاف سایر نقاط بدنه دارای سطحی براق بوده که زیبایی چشمگیری را به آن بخشیده است.

دوربین اصلی و تله فوتو هر دو مجهز به سیستم لرزش گیرOLS  و فوکوس خودکار اند، اما دوربین اولترا واید از این امکانات بهره ای نبرده است.

در داخل ماژول مربع شکل، یک فلاش LED دوگانه بهبود یافته و یک سوراخ مشبک بسیار کوچک که میکروفون های مورد استفاده برای ضبط ویدئو در آن قرار گرفته اند، وجود دارد.

اپل تمرکز خود را بر روی عکس های سلفی گذاشته و دوربین جدید می تواند کلیپ های 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه و 30 فریم بر ثانیه با دامنه دینامیکی گسترده انجام دهد، صحنه آهسته و EIS روی تمام رزولوشن ها و نرخ فریم کار می کنند.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت مجهز به صفحه نمایش OLED Retina XDR ، با اندازه 5.8 اینچی می باشد که تصاویر را با رزولوشن 1125×2436  پیکسل و458  پیکسل در اینچ نمایش می دهد. صفحه نمایش Super Retina XDR OLED از محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

True Tone  نیز با کمک حسگر 6 کانالهی نور، میزان نور و روشنایی محیط را اندازه گیری می کند و نقاط سفید موجود روی صفحه را بر اساس نور محیط اصلاح می کند و به شما این امکان را می دهد تا در هر زمان، نوری متناسب با محیط را در صفحه نمایش خود مشاهده نمایید.

نمایشگر لمسی این محصول با سرعت نمونه بردار 120  هرتز، بسیار پاسخگو و سریع عمل می کند. این گوشی با پوشش فضای رنگی P3، هنگام ارسال محتوای  DCI-P3به صفحه، به طور خودکار به این فضای رنگی تبدیل می شود. در این مدل روشنایی بیشینه 1200 نیت، روشنایی پایدار  800 نیت و روشنایی حداقل نمایشگر 1.9 نیت اندازه گیری شده است.

باتری

 Apple iPhone 11 pro از یک باتری 3046 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که این کالا با شارژر سریع 18 واتی عرضه می شود. دوام باتری در مرور وب 15 ساعت، در هنگام پخش فیلم بیش از 19.5 ساعت و در صورت مکالمه، 21 ساعت خواهد بود.

سرعت شارژ

آیفون 11 پرو ، از شارژ سریع از طریق USB Power Delivery پشتیبانی می کند. شارژر 18 وات اپل، 58 درصد باتری را در 30 دقیقه شارژ خواهد کرد و شارژ کامل 120 دقیقه طول خواهد کشید. این گوشی هنگام استفاده از شارژرهای MagSafe از شارژ بی سیم سریع تا 10 وات پشتیبانی می کند.

بلندگو

اپل از اسپیکر دو کانالهای بهره میبرد که کانال اصلی آن در لبهی پایین فریم و کانال دوم داخل ناچ نمایشگر جای دارد. شدت صدای خروجی از هر دو کانال تقریبا برابر بهگوش میرسد.این بلندگو از صدای فضایی پشتیبانی می کند و صدا در مقایسه با سایر گوشی ها کم تر جهت دار است.

نرم افزار و روابط کاربری آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت با سیستم عامل iOS13 عرضه شده که در این نسخه می توانید Dark mode، عمر باتری بهتر و ظاهری جدید از اپلیکیشن عکس را تجربه کنید. آیفون  11 پرو از Face ID پشتیبانی می کنند و قابلیت اضافه کردن چهره دوم نیز در آن امکان پذیر است. صفحه قفل یا همان lock screen در این گوشی بسیار ساده طراحی شده و در اینجا دو میانبر، دوربین و چراغ قوه را مشاهده می کنید. Haptic Touch در این نسخه جایگزین 3D Touch شده و برای استفاده از این قابلیت، می توانید انگشت خود را روی آیکون مورد نظر کمی نگه دارید و نیاز به فشار اضافی نیست. دسترسی های سریع تر با کمک لمس سهبعدی باعث شده است دیگر برای اتصال به وای فای یا بلوتوث، به منو تنظیمات نیازی نداشته باشید برای این کار کافی است از نوار کنترلسنتر روی گزینهی وایفای یا بلوتوث، لمس سهبعدی انجام دهید تا منو مربوط برای شما باز شود.

اپلیکیشن های اصلی در صفحه اصلی یا همان homescreen  قرار گرفته و هیچ ویجت جداگانه ای در این قسمت وجود ندارد. آخرین صفحه در سمت چپ، صفحه امروز یا Today page است که ویجت های مختلف در این جا دسته بندی شدند و شامل یک باکس جستجوی Spotlight در کل سیستم است. برای رفتن به صفحه اصلی، کافی است انگشت را از صفحه نمایش به بالا بکشید و سپس رها کنید. برای باز کردن لیست برنامه های باز، مطابق روش قبل عمل کرده، صفحه را بالا بکشید اما رها نکنید. در صفحه اصلی اگر انگشت را به سمت پایین بکشید گزینه جستجو باز میشود.

ضربه زدن روی گزینه وای فای یا بلوتوث آن ها را تا روز بعد به صورت خودکار غیر فعال می کند و شما می توانید به صورت دستی، آن ها را زمانی که نیاز دارید فعال کنید. مهمترین قابلیت نرم افزاری اضافه شده به نسخه iOS 13، حالت تاریک یا Dark Mode است. این ویژگی تأثیر بسیاری بر مصرف باتری به ویژه در دستگاه هایی با صفحه نمایش OLED خواهد گذاشت چرا که در این حالت بسیاری از پیکسل های صفحه نمایش خاموش هستند.

میانبرهایSiri   اپلیکیشن مستقل خود را دارند. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا بدون در دست گرفتن گوشی با مخاطبین خود تماس گرفته و پیامک ارسال کنید، ریمایندر یا اعلانات خود را تنظیم نمایید، موزیک مورد علاقه ی خود را از لیست پخش مورد نظر پخش کنید، ترجمه و جهت یابی را انجام دهید.

اپلیکیشن photos در نسخه iOS 13 اصلاح شده و سه گزینهYear ،Months و Days به All Photos اضافه شده هم چنین ویرایش تصویر و ویدئو در این نسخه با قابلیتهای متنوع بهبود یافته است. اپلیکیشن Apple TV  بخشی از ios 13 و پخش کننده پیش فرض ویدئو ها است که از طریق hTunes اضافه می شود. این برنامه هم چنین فروشگاه دیجیتال فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می باشد و سرویس پخش جریانی Apple TV + در آن راه اندازی شده و در همه آیفون های جدید با اشتراک 1 ساله ارائه خواهد شد.

عملکرد و معیار ها

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس مجهز به جدیدترین تراشه اپل، A13 Bionic شده اند. این چیپست 7 نانو متری، 8.5 میلیارد ترانزیستور که حدود 23 درصد بیشتر از تراشه A12 است را در خود جای می دهد. این پردازندهی بهبود یافته از شش هسته بهره برده که دارای 2 هستهی قدرتمند Lightning با فرکانس 2.65 و 4 هسته ی کم مصرف Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی می باشند. GPU در این پردازنده 4 هسته ایست و 20 درصد بهبود عملکرد و 40 درصد بهبود در مصرف انرژی را نسبت به نسل قبل خود تجربه میکند.  CPUدر این تراشه در هر ثانیه یک تریلیون عملیات محسباتی انجام میدهد. موتور پردازش عصبی نسل سوم اپل از 8 هسته بهره برده که 20 درصد سریع تر و 15 درصد بهینگی بیش تری دارد و وظیفه پردازش تصاویر مانند Deep Fusion و Night Mode را بر عهده دارد.

دوربین

آیفون 11 پرو ظرفیت 256 در تمام ویژگی ها، حالت ها، گزینه ها، کیفیت تصویر و فیلم برداری مانند آیفون 11 می باشد با این تفاوت که یک دوربین سوم به آن اضافه شده است. در دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel پشتیبانی میکند.

شرکت اپل در دوربین تله فوتو این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز 52 میلی متری و دیافراگم گشوده تر f/2.0 به جای دیافراگم f/2.4 نسل گذشته استفاده کرده، تا عملکرد آن را در محیطهای تاریک و کم نور بهبود بخشد. این دوربین از لرزش گیر اپتیکال و زوم 2 برابری بهره برده، اما برخلاف دوربین اصلی فاقد فوکوس خودکار Dual Pixel  است. دوربین سوم و عضو جدید این مدل دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرومتری، لنز 13 میلیمتری با زاویهی دید 120 درجه و دیافراگم  f/2.4می باشد و همانند دوربین تله فوتو فاقد لرزش گیر و فوکوس خودکار است.

 دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی ارتقا یافته و از لنز 23 میلی متری و فاصله کانونی f/2.2 بهره برده که به صورت پیش فرض عکس های 7 مگاپیکسلی ثبت می‌‌کند. با تغییر وضعیت گوشی به حالت افقی برای گرفتن عکس های دسته جمعی، عکس 12 مگاپیکسلی عریضی ثبت میشود، البته امکان تغییر دستی حالت عکاسی نیز وجود دارد.

اپلیکیشن دوربین و ویژگی های آن

به لطف تعبیه خاص دوربین های پشتی و جا به جایی نرم بین دوربین های اصلی، اولتراواید و تله فوتو، کاربر میتواند آنچه را که بیرون از منظره یاب از دست میدهد، بهصورت لحظه ای ببیند. بهموجب قابلیت Photos / Videos CaptureOutside the Frame، آیفون 11 پرو به‌‌ صورت خودکار و به کمک دوربین اولتراواید از سوژهی خارج از فریم دوربین اصلی و تله فوتو عکاسی یا فیلم برداری میکند، سپس در صورت وجود سوژه ای خارج از کادر، اپلیکیشن Photos بهصورت خودکار پیشنهاد می دهد که عکس یا فیلم را با دادههای ذخیرهشده بازسازی نماید.

دیپ فیوژن زمانی که نور محیط کم یا تاریک باشد به جای Smart HDR و حالت شب فعال می شود. سازو کار دیپ فیوژن برای حفظ حرکت در عکس، 4 فریم با سرعت شاتر زیاد پیش از لمس کلید شاتر و 4 فریم پس از لمس شاتر و یک فریم هنگام عکس برداری با نوردهی طولانی تر خواهد گرفت تا جزئیات را ثبت کند سپس بهترین بخش هر عکس را انتخاب کرده و آن ها را با هم ترکیب می کند و عکس هایی با جزئیات عالی ارائه می دهد.

ویژگی های Night Mode و Deep Fusion به لطف تراشه جدید A13 Bionic در اختیار کاربران می باشند. اپل قابلیت Night Mode را نیز برای ثبت عکس های بهتر در محیط های تاریک به دوربین آیفون اضافه کرده، این قابلیت به صورت خودکار در شرایط نوری نامساعد برای دوربین اصلی و تله فوتو فعال میشود و عکس برداری را به صورت نوردهی بالا تر انجام می دهد.

کیفیت پرتره

پرتره های آیفون 11 پرو اپل به طور پیش فرض با دوربین تله فوتو گرفته می شوند، اما برای گرفتن عکس پرتره در حالت Night Mode و عکس های عریض تر، باید از دوربین اصلی استفاده کنید. پرتره های گرفته شده با دوربین تله فوتو بسیار دقیق و دارای کنتراست بالا هستند و کیفیت رنگ در آنها بسیار عالی می باشد. همانطور که اشاره کردیم، پرتره در حالت Night Mode بر روی دوربین اصلی عکاسی و به طور خودکار نوردهی 1 یا 2 ثانیه را انتخاب می شود. کاربران آیفون 11 پرو میتوانند از High Key Mono  برای خلق عکس های پرتره ی سیاه و سفید با پس زمینه ی کاملا سفید از سوژه در محیط های عادی استفاده کنند.

دوربین سلفی

عکس های سلفی جزئیات زیاد، رنگ های طبیعی و گسترهی دینامیکی بسیار وسیعی دارند. حالت پرتره با دوربین سلفی نیز با قابلیت نورپردازی و کنترل عمق امکان پذیر است. این دوربین 12 مگاپیکسلی با یک سنسور TOF همراه بوده و در حالت عمودی، با رزولوشن 7 مگاپیکسل عکس برداری می کند. سلفی ها از Smart HDR استفاده می کنند و دامنه پویایی، کیفیت و جزیئات بسیار واضح و با کیفیت دارند.

کیفیت فیلم برداری

 Apple iphone 11 pro 256 GB  با هر چهار دوربین خود میتواند فیلمهایی با وضوح 4K، نرخی بالغ بر 60 فریم بر ثانیه و گستره ی دینامیکی بسیار وسیع ضبط کند. این گوشی هوشمند با دوربین های پشتی امکان فیلم برداری صحنه آهستهی Full HD با نرخ 240 فریم بر ثانیه و برای نخستین بار ویدئو های سلفی صحنه آهستهی Full HD با نرخ 120 فریم بر ثانیه را دراختیار کاربر قرار میدهد.

ابعاد

144.0×71.4×8.1mm

برند

Apple

رنگ

, , ,

سیمکارت

سیم کارت نانو

وزن

188 گرم

رزولوشن

12+12+12 مگاپیکسلی

اندازه

5.8 اینچ

تراشه

Apple A13 Bionic (7 nm+)

GPU

Apple GPU (4-core graphics)

CPU

Hexa-core (2×2.65 GHz Lightning + 4×1.8 GHz Thunder)

نسخه

iOS 13 قابل ارتقا به iOS 14.4

درگاه حافظه

ندارد

حافظه داخلی

256GB

pa_-ram

383

حافظه RAM

4GB RAM

نوع حافظه داخلی

NVMe

pa_کیفیت-فیلمبرداری

4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, HDR, stereo sound rec.

pa_پورت-انتقال-دیتا

Lightning, USB 2.0

رادیو

ندارد

وایرلس

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot

بلوتوث

5

GPS

A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS

NFC

دارد

نوع باتری

Li-Ion 3046 mAh, non-removable (11.67 Wh)

pa_حالت-آماده-به-کار

تا 18 ساعت

حالت پخش موزیک

تا 65 ساعت

pa_--

300

جک 3.5 میلیمتری

ندارد

pa_-3-5

302

بلندگو

stereo speakers

2G bands

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 CDMA 800 / 1900

3G bands

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO

4G bands

1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66 – A2215 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 34, 38, 39, 40,

سرعت

HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A 1.6 Gbps DL, EV-DO Rev.A 3.1 Mbps

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *