(Apple iPhone 11 (128GB

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

مقدار رم :4 گیگابایت

شبکه های ارتباطی: 4G، 3G، 2G

دوربین‌های پشت گوشی: 2 گانه

رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

فناوری صفحه‌نمایش: Liquid Retina IPS LCD

اندازه ی صفحه نمایش: 6.1

سیستم عامل: iOS

نسخه سیستم عامل: iOS 13

سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ویژگی‌های خاص: تشخیص چهره، قابلیت عکاسی در شب، مجهز به حس‌گر تشخیص چهره، ضد آب و ضد گرد و غبار با پشتیبانی از ضریب استاندارد IP68 (مقاوم در برابر عمق 2 متری آب به مدت 30 دقیقه)

دسته:

طراحی

Apple iPhone 11 128 GB از نظر ظاهری شبیه آیفون‌ هایی است که در سال  های اخیر معرفی شده‌اند، در پنل جلویی یک نمایشگر با دو نقطه سیاه رنگ وجود دارد و در قاب پشتی یک ماژول مربعی شکل به چشم می‌خورد که دو لنز دوربین اصلی در آن جای گرفته اند.

اپل از صفحه نمایش مشابه آیفون XR  در iPhone 11 استفاده کرده و از نظر کنتراست و روشنایی تغییری ایجاد نشده است. این نمایشگر توسط گوریلا گلس که توسط شرکت کورنینگ ساخته شده محافظت می شود.

آیفون 11 با ابعاد 8/3 × 75/8 × 150/9 میلی‌متری و وزن 194 گرمی دقیقا با آیفون XR برابری می‌کند و در جایگاهی بین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار می‌گیرد. این گوشی با ضریب استاندارد IP68، در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 2 متر مقاوم است.

 لمس سه بعدی در این گوشی جای خود را به فناوری Hoptic Touch داده و برای استفاده از این گزینه فقط کافی است دست خود را برای مدت طولانی‌ تری روی آپشن مورد نظر قرار دهید.

روی صفحه نمایش IPS LCD  به سایز 6.1 اینچی یک ناچ تقریبا بزرگ وجود دارد که سنسور سه بعدی ToF، اسپیکر که به عنوان بلندگو ی تلفن هم عمل میکند، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، سنسورهای مجاورت و نور و حسگر مربوط به قابلیت True Tone در آن تعبیه شده اند.

اپل دوربین سلفی را بهبود بخشیده و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده کرده که همچنان از قابلیت فوکوس خودکار استفاده نمی کنند اما ثبت ویدیوهای 4K با 30 و 60 فریم بر ثانیه را دارد و با بهره‌مندی از یک لنز عریض‌تر، Face ID  می‌تواند زوایای وسیع تری را تحت کنترل خود قرار دهد.

پنل عقب براق می باشد و به لطف پوشش اولفوبیک در برابر لکه یا اثر انگشت مقاوم شده است. حاشیه صفحه نمایش آیفون 11 نسبت به آیفون 11 پرو و پرو مکس بزرگ تر است و علت آن استفاده از صفحه نمایش LCD به جای OLED است.

دور تا دور این گوشی مانند آیفون XR فریم آلومینیومی قرار گرفته و کلید Side  Button به‌ همراه اسلات سیمکارت در لبه‌ی سمت راست و کلیدهای کنترل صدا به ‌همراه دکمه سایلنت در لبه‌ ی سمت چپ این فریم قرار گرفته اند. ماژول مربع شکل در قاب پشتی شیشه مات بوده و دو لنز اصلی و فلش LED درون آن جای گرفته اند.

صفحه نمایش

Apple iPhone 11 128 GB مانند iphone XR به نمایشگر 6/1 اینچی IPS LCD مجهز شده است که تصاویر را با رزولوشن 1792 × 828 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ ارائه می دهد.

نمایشگر آیفون 11 با ظرفیت 256 گیگابایت برخلاف آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از هیچ‌ یک از استاندارهای HDR و Dolby Vision  پشتیبانی نمی‌کند و دست یابی به این امکانات فقط با صفحه نمایش OLED امکان پذیر است.

این گوشی از فناوری Turn Tone بهره برده و با کمک حسگر 6 کاناله‌ی نور، میزان نور و روشنایی محیط را اندازه گیری می نماید و نقاط سفید موجود روی صفحه را بر اساس نور محیط اصلاح می کند و به شما این امکان را می دهد تا در هر زمان نوری متناسب با محیط را در صفحه نمایش خود مشاهده نمایید.

این گوشی با پوشش فضای رنگی P3، هنگام ارسال محتوای DCI-P3 به صفحه، به طور خودکار به این فضای رنگی تبدیل می شود. حداکثر روشنایی با نرخ کنتراست 1400:1 به 625 نیت می ‌رسد و حداقل روشنایی 2.3 نیت می باشد که کیفیت رنگ بالای خود را حفظ خواهد کرد.

باتری

Apple iPhone 11 128 GB از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و با پیشرفت جزئی نسبت به آیفون  XR با ظرفیت 2،940 میلی آمپر ساعتی داشته و تقریباً مشابه آیفون 11 پرو است. این گوشی با سازگاری با استاندارد های Qi از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و همچنین به لطف پشتیبانی USB Power Delivery با شارژر های 18 واتی سریع شارژ می شود.

آیفون 11با ظرفیت 128 گیگابایت با شارژر 5 وات عرضه شده که  18 درصد باتری خالی را در 30 دقیقه پر می کند و شارژ کامل 4 ساعت طول می کشد. اگر از شارژر سریع 18 واتی اپل یا سایر شارژر های سازگار استفاده کنید، 55 درصد باتری خالی در 30 دقیقه شارژ خواهد شد.

این گوشی حدود 18 ساعت مکالمه، حدود 15 ساعت وبگردی و 18 ساعت پخش فیلم را با یکبار شارژ کامل انجام خواهد داد. زمانی که گوشی در حالت استندبای باشد، به مدت 94 ساعت دوام خواهد آورد که نسبت به دوام 76 ساعتی آیفون ایکس آر و 86 ساعتی آیفون 11 پرو عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد.

بلندگو ها

 iPhone 11 128 GB مانند iPhone 11 Pro و iphone XR دارای بلندگوهای استریو است. اسپیکر اصلی در لبه‌ ی پایین فریم و اسپیکر دوم، داخل ناچ نمایشگر جای گرفته است. شدت صدا از هر دو اسپیکر تقریبا برابر به‌گوش می‌ رسد. صدای خروجی واضح، رسا، شفاف و بدون نویز می باشد. این گوشی از صدای فضایی بهره برده و صدا را در جهت خاصی منتشر نمی کند و کل فضا را در بر می گیرد.

کیفیت صدا

کابل  Lightning به جک 3.5 میلی‌متری، همراه با گوشی ارائه نمی شود و کیفیت کاملاً بستگی به آداپتوری دارد که خودتان استفاده می کنید.

نرم افزار و روابط کاربری آیفون 11 ظرفیت 128 گیگابایت

آیفون 11 ظرفیت 128گیگابایت با سیستم عامل iOS13 عرضه شده که در این نسخه می‌ توانید Dark mode، عمر باتری بهتر و ظاهری جدید از اپلیکیشن عکس را تجربه کنید. آیفون 11 از Face ID پشتیبانی می کند و قابلیت اضافه کردن چهره دوم نیز در آن امکان پذیر است. صفحه قفل یا همان lock screen در این گوشی بسیار ساده طراحی شده و در اینجا دو میانبر، دوربین و چراغ قوه را مشاهده می کنید. Haptic Touch در این نسخه جایگزین 3D Touch شده و برای استفاده از این قابلیت، می توانید انگشت خود را روی آیکون مورد نظر کمی نگه دارید و نیاز به فشار اضافی نیست. دسترسی ‌های سریع ‌تر با کمک لمس سه‌بعدی باعث شده است دیگر برای اتصال به وای ‌فای یا بلوتوث، به منو تنظیمات نیازی نداشته باشید برای این کار کافی است از نوار کنترل‌ سنتر روی گزینه‌ی وای‌ فای یا بلوتوث، لمس سه‌ بعدی انجام دهید تا منو مربوط برای شما باز شود.

اپلیکیشن های اصلی در صفحه اصلی یا همان homescreen قرار گرفته و هیچ ویجت جداگانه ای در این قسمت وجود ندارد. آخرین صفحه در سمت چپ، صفحه امروز یا Today page است که ویجت های مختلف در این جا دسته بندی شدند و شامل یک باکس جستجوی Spotlight در کل سیستم است. برای رفتن به صفحه اصلی، کافی است انگشت را از صفحه نمایش به بالا بکشید و سپس رها کنید. برای باز کردن لیست برنامه های باز، مطابق روش قبل عمل کرده، صفحه را بالا بکشید اما رها نکنید. در صفحه اصلی اگر انگشت را به سمت پایین بکشید گزینه جستجو باز می‌شود.

ضربه زدن روی گزینه وای فای یا بلوتوث آن ها را تا روز بعد به صورت خودکار غیر فعال می کند و شما می توانید به صورت دستی، آن ها را زمانی که نیاز دارید فعال کنید. مهم‌ترین قابلیت نرم ‌افزاری اضافه‌ شده به نسخه iOS 13، حالت تاریک یا Dark Mode است. این ویژگی تأثیر بسیاری بر مصرف باتری به‌ ویژه در دستگاه ‌هایی با صفحه‌ نمایش OLED خواهد گذاشت چرا که در این حالت بسیاری از پیکسل‌ های صفحه‌ نمایش خاموش هستند.

میانبرهای Siri اپلیکیشن مستقل خود را دارند. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا بدون در دست گرفتن گوشی با مخاطبین خود تماس گرفته و پیامک ارسال کنید، ریمایندر یا اعلانات خود را تنظیم نمایید، موزیک مورد علاقه ی خود را از لیست پخش مورد نظر پخش کنید، ترجمه و جهت یابی را انجام دهید.

اپلیکیشن photos در نسخه iOS 13 اصلاح شده و سه گزینه Year ،Months و Days به All Photos اضافه شده هم چنین ویرایش تصویر و ویدئو در این نسخه با قابلیت‌های متنوع بهبود یافته است.

نرم‌افزار Photos یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های iOS به شمار می‌رود که در سیزدهمین ورژن این سیستم عامل تغییر اساسی داشته است. این اپلیکیشن دارای چهار قسمت Years ،Months ،Days و All Photos می‌باشد که در سه گزینه اول به ترتیب عکس‌های مربوط به سال، ماه یا روزهای قبل را مشاهده خواهید کرد و در گزینه آخر نیز تمامی تصاویر را یک‌جا خواهید دید. گزینه All Photos همان گزینه پیش‌فرض نسخه قبلی این برنامه بود.

 اپلیکیشن Apple TV بخشی از ios 13 و پخش کننده پیش فرض ویدئو ها است که از طریق iTunes اضافه می شود. این برنامه هم چنین فروشگاه دیجیتال فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می باشد و سرویس پخش جریانی Apple TV + در آن راه اندازی شده و در همه آیفون های جدید با اشتراک 1 ساله ارائه خواهد شد.

عملکرد و معیار ها

آیفون 11 ظرفیت 128 گیگابایت و آیفون 11 پرو مجهز به جدیدترین تراشه اپل، A13 Bionic شده اند. این چیپست 7 نانو متری، 8.5 میلیارد ترانزیستور که حدود 23 درصد بیشتر از تراشه A12 است را در خود جای می دهد. این پردازنده‌ی بهبود یافته از شش هسته بهره برده که دارای 2 هستهی قدرتمند Lightning با فرکانس 2.65 و 4 هسته ی کم مصرف Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی می باشند. GPU در این پردازنده 4 هسته ‌ایست و 20 درصد بهبود عملکرد و 40 درصد بهبود در مصرف انرژی را نسبت به نسل قبل خود تجربه می‌کند. CPU در این تراشه در هر ثانیه یک تریلیون عملیات محسباتی انجام می‌دهد. موتور پردازش عصبی نسل سوم اپل از 8 هسته بهره برده که 20 درصد سریع ‌تر و 15 درصد بهینگی بیش‌ تری دارد و وظیفه پردازش تصاویر مانند Deep Fusion و Night Mode را بر عهده دارد.

دوربین

آیفون 11 ظرفیت 128 گیگابایت برخلاف آیفون ایکس آر که در پنل پشتی تنها یک دوربین دارد، از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید بهره برده است.

در دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی ‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش گیر اوپتیکال استفاده و از دارک مود و دیپ فیوژن پشتیبانی می کند. این دوربین در زمینه رنگ بسیار دقیق و نزدیک به واقعیت است و عکس هایی با کیفیت بالا ارائه می دهد.

دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید آیفون 11، به‌عنوان عضو جدید دوربین پشتی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرومتری، لنز 13 میلی‌متری با زاویه‌ی دید 120 درجه و دیافراگم  f/2.4 بهره برده و در زمینه ‌ی رنگ‌ ها و گستره‌ی دینامیکی عملکردی نزدیک به دوربین اصلی دارد ولی برخلاف آن فاقد لرزش گیر و فوکوس خودکار است.

اپل دوربین سلفی را نیز ارتقا داده‌ و درکنار افزایش وضوح حسگر از 7 به 12 مگاپیکسل، دارای لنزی عریض ‌تر با فاصله‌ی کانونی معادل 23 میلی‌ متر می باشد. سنسور سه بعدی ToF به کار رفته در این دوربین، امکان عکسبرداری پرتره و بهره‌مندی بهتر از تکنولوژی Face ID را به آن بخشیده است.

اپلیکیشن دوربین و ویژگی های آن

به لطف تعبیه خاص دوربین های پشتی و با قابلیت جابه جایی بین دوربین های اصلی و اولتراواید، کاربر می‌تواند آنچه را که بیرون از منظره ‌یاب از دست می‌دهد، به‌صورت لحظه ای ببیند. به‌موجب قابلیت Photos / Videos CaptureOutside the Frame، آیفون 11 به‌‌ صورت خودکار و به‌ کمک دوربین اولتراواید از سوژه‌ی خارج از فریم دوربین اصلی عکاسی یا فیلم‌ برداری می‌کند، سپس در صورت وجود سوژه ای خارج از کادر، اپلیکیشن Photos به‌صورت خودکار پیشنهاد می‌ دهد که عکس یا فیلم را با داده‌های ذخیره‌ شده بازسازی نماید.

کاربر از گزینه Crop Outside Frame  برای ویرایش عکس و فیلم می تواند بهره ببرد. دیپ فیوژن زمانی که نور محیط کم یا تاریک باشد به جای Smart HDR و حالت شب فعال می شود. سازو کار دیپ فیوژن برای حفظ حرکت در عکس، 4 فریم با سرعت شاتر زیاد پیش از لمس کلید شاتر و 4 فریم پس از لمس شاتر و یک فریم هنگام عکس برداری با نوردهی طولانی ‌تر خواهد گرفت تا جزئیات را ثبت کند، سپس بهترین بخش هر عکس را انتخاب کرده و آن ها را با هم ترکیب می کند و عکس‌ هایی با جزئیات عالی ارائه می دهد.

ویژگی های Night Mode و Deep Fusion به لطف تراشه جدید A13 Bionic در اختیار کاربران می باشند. اپل قابلیت Night Mode را نیز برای ثبت عکس ‌های بهتر در محیط‌ های تاریک به دوربین آیفون اضافه کرده است. این ویژگی تنها در دوربین اصلی آیفون 11 دردسترس می باشد.

دوربین سلفی

عکس‌ های سلفی جزئیات زیاد، رنگ ‌های طبیعی و گستره‌ی دینامیکی بسیار وسیعی دارند. حالت پرتره با دوربین سلفی نیز با قابلیت نورپردازی و کنترل عمق امکان پذیر است. این دوربین 12 مگاپیکسلی با یک سنسور TOF همراه بوده و در حالت عمودی، با رزولوشن 7 مگاپیکسل عکس برداری می کند. سلفی ها از Smart HDR استفاده می کنند و دامنه پویایی، کیفیت و جزیئات بسیار واضح و با کیفیت دارند.

کیفیت پرتره

پرتره های آیفون 11  اپل به طور پیش فرض با دوربین اصلی گرفته می شوند و فرآیند تشخیص عمق توسط پردازنده صورت A13 Bionic  و NPU صورت می گیرد. پرتره های گرفته شده با دوربین اصلی، دقیق و دارای کنتراست بالا هستند و کیفیت رنگ در آنها عالی می باشد. کاربران آیفون 11 میتوانند از High Key Mono برای خلق عکس ‌های پرتره ‌ی سیاه‌ و سفید، با پس ‌زمینه‌ ی کاملا سفید، از سوژه در محیط ‌های عادی استفاده‌ کنند.

کیفیت فیلم برداری

Apple iphone 11 با هر 3 دوربین خود می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح 4K، نرخی بالغ بر 60 فریم‌ بر ثانیه و گستره‌ ی دینامیکی بسیار وسیع ضبط کند. این گوشی با دوربین ‌های پشتی امکان فیلم‌ برداری صحنه‌ آهسته‌ی Full HD با نرخ 240 فریم‌ بر ثانیه و برای اولین ‌بار ویدئو های سلفی صحنه‌ آهسته‌ی Full HD با نرخ 120 فریم‌ بر ثانیه را ثبت می کند.

ابعاد

150.9×75.7×8.3mm

سیمکارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

برند

Apple

وزن

194 گرم

رزولوشن

12+12 مگاپیکسلی

اندازه

6.1 اینچ

تراشه

Apple A13 Bionic (7 nm+)

GPU

Apple GPU (4-core graphics)

CPU

Hexa-core (2×2.65 GHz Lightning + 4×1.8 GHz Thunder)

نسخه

iOS 13 قابل ارتقا به iOS 14.4

درگاه حافظه

ندارد

حافظه داخلی

128GB

pa_-ram

357

حافظه RAM

4GB

نوع حافظه داخلی

NVMe

pa_کیفیت-فیلمبرداری

4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, HDR, stereo sound rec.

pa_پورت-انتقال-دیتا

Lightning, USB 2.0

رادیو

ندارد

وایرلس

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot

بلوتوث

5

GPS

GPS/GNSS

NFC

دارد

نوع باتری

Li-Ion 3110 mAh, non-removable (11.91 Wh)

pa_حالت-آماده-به-کار

تا 17 ساعت

حالت پخش موزیک

تا 65 ساعت

pa_--

300

جک 3.5 میلیمتری

ندارد

pa_-3-5

302

بلندگو

stereo speakers

2G bands

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM) – for China CDMA 800 / 1900

3G bands

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO

4G bands

1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66 – A2221 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 34, 38, 39, 40,

سرعت

HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (CA) Cat16 1024/150 Mbps, EV-DO Rev.A 3.1 Mbps

رنگ

, , , , ,

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیفون 11 ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *